۲۵۰۰ نفر برای شرکت در آزمون انتخاب ۸۰ متصدی دفتر پیشخوان قضایی ثبت نام کرده اند

معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار قوه قضائیه :
۲۵۰۰ نفر برای شرکت در آزمون انتخاب ۸۰ متصدی دفتر پیشخوان قضایی ثبت نام کرده اند
زمان برگزاری آزمون هنوز مشخص نیست

معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار قوه قضائیه از نهایی شدن ۲۵۰۰ متقاضی برای اخذ مجوز دفتر پیشخوان قضایی در تهران خبر داد و گفت: این افراد باید در آزمون شرکت کرده و در نهایت ۸۰ نفر می توانند مجوز دریافت کنند.

 سیامک رفعتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت ثبت نام متقاضیان دفاتر پیشخوان قضایی در تهران گفت: تاکنون ۴ هزار و ۳۹۰ نفر برای تصدی این دفاتر ثبت نام کرده اند که از این تعداد تنها ۲ هزار و ۴۸۲ نفر از متقاضیان موفق به اخذ تائید اولیه ثبت نام شدند.

وی افزود: دو کارگروه شرایط متقاضیان را ارزیابی می کنند که این شرایط شامل تخصص، توانایی، تحصیلات، محل سکونت و آشنایی با اصول رایانه است.

معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: قطعا با این تعداد آزمون حقوقی و فنی برگزار خواهد شد و افرادی که ۷۰ امتیاز داشته باشند می توانند مجوز را کسب کنند. البته هنوز مشخص نیست این آزمون چه زمانی برگزار شود ولی قطعا برگزار خواهد شد.

رفعتی در پاسخ به اینکه دلیل اینکه حدود ۲۰۰۰ نفر نتوانستند شرایط اولیه را کسب کنند چیست گفت: این افراد ثبت نام کردند ولی مراحل را تا پایان ادامه ندادند. برخی فرم ها را تکمیل نکرده و برخی هم مبلغ ثبت نام را واریز نکردند.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست ۸۰ نفر از میان این افرد انتخاب می شوند و بستگی به شرایط دارد تا این تعداد افزایش یا کاهش داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا