الزامات سامانه های الکترونیکی آموزش و پرورش و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)

مصوب جلسه هفتاد و سه مورخ 1400/06/23 شورای عالی فضای مجازی

ماده ۱- برای افزایش پایداری و تداوم خدمات رسانی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به عنوان بخشی از زیست بوم جدید تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور، وزارت آموزش و پرورش در خصوص موارد زیر اقدام کند:

۱- ۱- اتخاذ تمهیدات الزم برای استمرار فعالیت سامانه شاد به عنوان بخشی از آموزش و پرورش مجازی در دوره همه گیری کرونا و پساکرونا در چارچوب محیط صیانت شده مجازی ذیل وزارت آموزش و پرورش؛

۱- ۲- تقویت واحد سازمانی مربوط برای اعمال حاکمیت و مدیریت سامانه شاد و تعیین و معرفی رسمی نماینده تام الاختیار وزیر برای راهبری و اعمال حکمرانی در سامانه شاد ظرف مدت یک ماه؛

۱- ۳- ارایه خدمات باکیفیت آموزشی و پژوهشی پایه رایگان (طبق برنامه رسمی مصوب) به جامعه هدف (دانش آموزان و فرهنگیان) و تنظیمگری و صدور مجوز ارایه خدمات ارزش افزوده آموزش و پرورش مجازی برای بخش دولتی و غیردولتی در قبال اخذ هزینه متعارف از کاربران با نظارت وزارت آموزش و پرورش ظرف مدت یک ماه؛

۱- ۴- توسعه ویژگی ها و امکانات مربوط به سیستم مدیریت یادگیری (LMS) و سیستمهای نظارت و ارزشیابی در سامانه شاد متناسب با نیازمندیهای مقاطع مختلف تحصیلی از قبیل بهبود برنامه های پرورشی، بازیوارسازی، برنامه های تولید و ویرایش محتوا، برگزاری کلاسهای مجازی همزمان دوسویه و چند نفره، تعریف دوره های آموزشی و تقویم آموزشی با مشارکت بخش دولتی و غیر دولتی ظرف مدت سه ماه؛

۱- ۵- اخذ تاییدیه امنیت سامانه شاد در زمینه احراز هویت، آزمونهای نفوذ و پایداری خدمت ظرف مدت دو ماه از مرکز مدیریت راهبردی افتا؛

۱- ۶- ذخیره سازی مستمر کلیه محتوای سامانه شاد به عنوان بخشی از آرشیو دیجیتال نظام آموزش رسمی کشور؛

۱- ۷- ارایه گزارش فصلی از عملکرد کمیته نظارت و راهبری شاد به شورای عالی فضای مجازی؛

تبصره- جلسات کمیته در مرکز ملی فضای مجازی و با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر ارتباطاتوفناوری اطالعات، دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تشکیل میشود.

۱- ۸- فرهنگسازی و ارتقای مستمر سواد مجازی معلمان و دانش آموزان

ماده ۲- سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص موارد زیر اقدام کند:

۲- ۱- تعریف ردیف مشخص در قانون بودجه سنواتی کشور ذیل بودجه وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش مجازی؛

۲- ۲- اختصاص کمک مالی یا تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای تامین تجهیزات و ابزار دسترسی لازم برای معلمان و دانش آموزان کمتر برخوردار در چارچوب طرحهای مورد تأیید مرکز ملی فضای مجازی؛

۲- ۳- رایگان سازی دسترسی به سامانه شاد برای معلمان و دانش آموزان تا پایان همه گیری کرونا و تامین هزینه ترافیک شاد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا