آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به تعویق افتاد

در پی شیوع سویه دلتا کرونا؛

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تغییر زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و موکول شدن آن به اواخر شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، دکتر احمد حیدری در رابطه با زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع سویه دلتا کرونا در کشور تشدید شده و ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های جدیدی را برای این چند روز آتی اعمال کرده است، بر این اساس مقرر گردید که زمان برگزاری آزمون جامع از هفته اول شهریور به هفته سوم یا چهارم شهریور موکول شود. این موضوع روز گذشته از سوی سازمان مرکزی به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است. با این تفاوت که آزمون جامع به صورت کتبی است ولی طرح تعاون استانی نیز برای آن اجرا می‌شود.

نیازی به رفت‌وآمد دانشجویان نیست

حیدری راجع به طرح تعاون استانی توضیح داد: بر اساس این طرح، اگر دانشجویی شهر محل زندگی با شهر محل تحصیلش متفاوت است، بنا به هماهنگی‌هایی که با معاونین آموزشی استان‌ها انجام شده، می‌تواند سؤالات را در شهر سکونتش پاسخ دهد تا در این شرایط کرونایی، نیازی به رفت‌وآمد دانشجویان نباشد.

نمی‌توان آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را شفاهی برگزار کرد

وی با بیان اینکه آزمون جامع یکی از اصلی‌ترین مراحل تحصیلی دوره دکتری است، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت علمی این آزمون، به هیچ وجه نمی‌توان آزمون جامع را شفاهی برگزار کرد یا اصلا برگزار نکرد. چراکه درس دوره دکتری تخصصی ناتمام می‌ماند. پس حتما قوانین باید رعایت شود و آزمون جامع به صورت کتبی برگزار شود. البته تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز باید با تمام دقت رعایت شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخش شفاهی آزمون جامع نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام واحترام.در روزهایی که امار قربانیان کرونا حدود۲۰۰نفر بودند،ازمون جامع دکتری به تعویق افتاد و اکنون که امار قربانیان بیشتر از۵۰۰نفر است ازمون برگزار میشود.تناقض عجیبی هم وجود دارد.بخش شفاهی که حضور استاد و دانشجو الزامی است،ازمون مجازی معتبر است ولی دربخش کتبی که فقط دانشجو باید حضور داشته باشد،حتماباید حضوری باشد.اگرمجازی معتبرنیست درهر دوبخش کتبی وشفاهی نامعتبراست.گویافقط حفاظت ازجان اساتید مهم است ودانشجو که مهم ترین رکن دانشگاه است اصلا مهم نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا