آزمون وکالت ۱۴۰۵ کانونهای وکلا در نیمه دوم پاییز برگزار میشود
پایگاه خبری اختبار- شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری در نشست امروز خود درباره تاریخ برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۵ تصمیم گرفت.
به گزارش اختبار به نقل از فصل سوم؛ آزمون وکالت ۱۴۰۵ در نیمه دوم فصل پاییز برگزار خواهد شد و ماه و روز برگزاری به سازمان سنجش واگذار شد. لذا مقاطعی مانند تاریخ ثبت نام، مهلت ثبت نام، زمان برگزاری و زمان اعلام نتایج با نظر کارشناسی سازمان سنجش هفته آینده تعیین میشود.
این تصمیم شورای اجرایی اتحادیه امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ در محل دفتر مرکزی در تهران گرفته شد.
مسائل مطرح شده در جلسه
برخی نمایندگان کانونهای استانی اعتقاد داشتند به دلیل وجود مشکلات جنگ و تعویق همه آزمونها، آزمون وکالت نیز با تاخیر برگزار شود. یکی از حضار اسفندماه را به عنوان موعد برگزاری آزمون پیشنهاد داد. استدلال این حضار علاوه بر ناآماده بودن داوطلبان، احتمال تغییر در قانون تسهیل است.
برخی نمایندگان اظهار داشتند چون کشور پهناور و گسترده است، شرایط جوی را باید در نظر داشت.
آنها بیان داشتند امسال با پدیده ال.نینو مواجهیم و اوج بارشها در دی و بهمن خواهد بود. سابقا نیز در برخی سالها در زمستان آزمون برگزار شد که برخی استانها به دلیل آبگرفتگی و بارش برف، آزمون را برگزار نکردند که مشکلات زیادی بعدی را به دنبال داشت.
تعدادی از حضار هم مشکلات سازمان سنجش در قرنطینه چاپ سوالات و همچنین برگزاری آزمون نهاد موازی در آذرماه را مطرح کردند. یکی از حضار بیان داشت بهترین موعد پیشنهاد برگزاری آزمون، آبان هرسال است. به صلاح کانونها نیست که در تاریخ برگزاری آزمون تغییری ایجاد کنند تا شائبهای پیش نیاید.
مذاکره درباره سوالات آزمون
از حمله نکات دیگر مطرح شده درباره آزمون، به روزرسانی سطح آزمون وکالت است. بعضا سطح سوالات آزمون وکالت از آزمون وکلا بالاتر است و حتی آوردن نمره در سطح ۶۰ درصد بسیار سخت است و استاندارد لازم را ندارد. لذا باید سطح سوالات در قوانین موجود باشد و همچنین کانونها از رتبههای اول تجلیل کرده و مثلا اعلام کنند ۵۰ نفر اول آزمون، از پرداخت هزینه آموزش معافند. این پیشنهاد توسط برخی از حاضران مورد تاکید قرار گرفت.
در جلسه شورای اجرایی اتحادیه، مستقیما با سازمان سنجش هماهنگ شد و سازمان سنجش اعلام کرد آزمون دکتری به دلیل ماه مبارک رمضان در اسفندماه برگزار نمیشود و به بهمنماه موکول شده و آزمون کارشناسی ارشد هم در پیش است.
گفتنی است ۸ کانون هم به صورت آنلاین در نشست حضور داشتند.




اینکه تاریخ آزمون ۴۰۴ هست، که ۱۷ آبان بود، یه جوری گفتید نیمه دوم انگار سال قبل یه چیز دیگه ای بوده، همون تاریخ سال قبله چند روز اینور اونور.
سلام جنگ و شرایط جنگی اضطراب و ناراحتی و در مورد خیلی از افراد در خطر بودن جان و مال و حتی از دست دادن عزیزان و اموال را در پی داشت . تصمیم گیران با درک این شرایط و اینکه عقب انداختن تاریخ آزمون هیچ شائبه ای در پی ندارد به نوعی به افراد آسیب دیده از جنگ کمک کرده و عدالت رعایت شود
تعداد وکلا از موکل ها بیشتره
دوستانه میگم این شغل دیگه مثل قبل نیست
امیدوارم ثبت نام آزمون کانون در شهریورماه انجام بشه
با عرض ادب
واقعا خیلی سخت بود تعیین روز آزمون تا داوطلب با برنامه ریزی دقیق خودش را اماده کند؟نیمه دوم پاییز!!!!!!!!!!! واقعا جای تاسف دارد این گونه برنامه ریزی کردن!!!!!عزیز من این همه آدم نشسته اند اونجا نمیتونند یک روز را به عنوان روز آزمون تعیین کنند؟