احتمال آغاز فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جدید تا تیرماه/ زمان برگزاری آزمون بعدی فعلا نامشخص است

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از احتمال آغاز‌به‌کار پذیرفته‌شدگان آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ تا هفته قوه قضاییه (تیرماه) خبر داد.

به گزارش اختبار، محمد کاظمی‌فرد در گفت‌وگوی اخیر خود با خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درباره فرایند صدور مجوز تاسیس دفاتر خدمات الکترومیک قضایی گفت:

«یک مدت توقف در صدور مجوزها داشتیم. در سال گذشته آیین‌نامه جدید را مصوب کردیم و به امضای ریاست قوه قضائیه رسید. به محض اینکه آیین نامه مربوطه امضا شد، آزمون توسط سازمان سنجش برگزار کردیم و سازمان سنجش پذیرش‌ها را به ما اعلام کرد.

 بر اساس این آیین‌نامه موظف شده‌ایم که حداقل هر دو سال یک‌بار آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برگزار کنیم.

حدود ۱۴ هزار نفر شرکت‌کننده بودند که از این تعداد یک لیست شامل یک هزار و ۸۰۰ نفر بر اساس کسانی که توسط سازمان سنجش پذیرفته شدند، پس از فراخوان پذیرفته شدگان مدارک خود را تحویل داده اند. پس از بررسی مدارک و صحت‌سنجی مدارک، مجوزها را صادر خواهیم کرد.

امیدواریم پس از اتمام بررسی ها، در سال ۱۴۰۲ حدود یک هزار دفتر جدید را به حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتری که در حال حاضر داریم اضافه کنیم و مشکل اساسی «ازدحام در دفاتر» را دیگر نداشته باشیم و به سراغ کیفیت دفاتر برویم.»

رئیس سازمان آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درخصوص زمان برگزاری آزمون جدید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت:

«هنوز مشخص نیست که در سال ۱۴۰۲ آزمونی برگزار شود یا خیر اما در بدترین حالت ما باید در ۱۴۰۳ دوباره آزمون برگزار خواهد شد.

در تهران تقریبا ۲ تا ۲ و نیم برابر همین دفاتر موجود، دفاتر جدید نیاز داریم که تازه فضایی شود تا بتوانیم در حوزه کیفیت این دفاتر کار کنیم، ابزارهایی برای ارتقای کیفیت دفاتر خدمات الکترونیک آماده کرده‌ایم اما ابزار نمی‌تواند حجم را درست کند!

امیدوارم تا هفته قوه قضاییه این فرایند را کامل کنیم و بگوییم چندتا دفتر آغاز به کار کرده اند چرا که راه‌اندازی این دفاتر خود زمان‌بر است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا