ارزیابی های لازم برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تا ۱۰ مهر انجام می شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی:

شاید در بعضی از رشته‌ها تکمیل ظرفیت نداشته باشیم

نتایج کارشناسی‌ارشد بدون آزمون ۱۳۹۵ تا پایان هفته یا اول هفته آینده اعلام می‌شود

پایگاه خبری اختبار- دکتر مجتبی علوی‌فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح جزئیات پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت که امسال هیچ رشته‌محل فاقد مجوزی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از خبرگزاری آنا، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره کارشناسی‌ارشد بدون آزمون گفت: «این دوره‌ها مخصوص فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی است. در نتیجه مرکز سنجش و پذیرش باید از حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، مدارک تحصیلی آن‌ها را استعلام کند. این فرآیند انجام شده و نتایج آن تا پایان هفته یا اول هفته آینده اعلام می‌شود. از طرفی عده‌ زیادی از دانشجویان مراجعه می‌کنند و درخواست دارند که فرآیند استعلام ادامه داشته باشد تا آن عده‌ای که هنوز مدارک خود را دریافت نکرده‌اند بتوانند در این دوره‌ها پذیرش شوند. این دسته از افراد بعد از استعلام مدارک در نیم‌سال دوم پذیرش خواهند شد.»

او به بومی‌گزینی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «ما بومی‌گزینی در تحصیلات تکمیلی را به حداکثر رساندیم. این کار بزرگی بود. زیرا در بیش از ۲ هزار رشته‌محل دکتری و بیش از ۷ هزار رشته محل کارشناسی‌ارشد بومی‌گزینی انجام شده است.»

علوی‌فاضل درباره تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ارشد و دکتری گفت: «تا دهم مهر می‌توان ارزیابی کرد که چه میزان از ظرفیت رشته‌محل‌های کارشناسی ارشد و دکتری خالی است تا براساس این ارزیابی تکمیل ظرفیت انجام شود. در نتیجه باید اعلام کنم که تکمیل ظرفیت منوط به ثبت‌نام قطعی داوطلبان است.»

او ادامه داد: «اگر کسی در رشته‌‌ای قبول شد و ثبت‌نام کرد حق او برای تکمیل ظرفیت محفوظ است. یعنی می‌توانند در دوره‌های تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند و اگر در رشته‌محلی در تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، وجه و سایر مدارک دریافت شده به آن‌ها بازگردانده می‌شود. البته به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌کنیم در محل پذیرش فعلی خود ثبت‌نام کنند زیرا شاید در بعضی از رشته‌ها تکمیل ظرفیت نداشته باشیم.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «کاهش شهریه با تخفیف شهریه متفاوت است. دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌محل‌های کاردانی و کارشناسی غیرپزشکی بدون آزمون که با اقبال داوطلبان مواجه نشده بود و ظرفیت خالی وجود داشت، یا در رشته‌هایی که در نقشه جامع علمی کشور به عنوان رشته‌های دارای اولویت توسعه اعلام شده بود، براساس تصویب هیات امنای استانی تا ۵۰ درصد کاهش شهریه داشتیم.»

علوی‌فاضل گفت: «همه پذیرش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته و امسال دارای مجوز قانونی است و هیچ‌کس حق ندارد به پذیرفته‌شدگان این نگرانی را القا کند که در پذیرش یا مدارک تحصیلی آنها مشکلی وجود دارد. مدارک تمامی دانشجویان این دانشگاه به صورت قانونی و زیر نظر مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.»

او افزود: «همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی طبق مقررات پذیرفته شده‌اند و امسال هیچ رشته‌محل فاقد مجوزی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا