اعلام نتایج اولیه آزمون مترجمان رسمی ۱۴۰۱/ پذیرش داوطلبان بدون ظرفیت عددی

پایگاه خبری اختبار- نتایج اولیه آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه که در ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شده بود، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

برای ورود به سیستم کارنامه مرحله مصاحبه آزمون مترجمان رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۱ کلیک کنید

امکان اعتراض به نتایج آزمون

داوطلبان در صورت داشتن هرگونه سئوال می توانند حداکثر ظرف یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از قسمت سیستم پاسخگویی مراتب اعتراض خود را اعلام نمایند. این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

ادامه فرایند جذب قبول‌شدگان

معرفی شدگان این آزمون برای طی مراحل آتی از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی، به مصاحبه دعوت خواهند شد، همچنین اطلاعات مربوط به مصاحبه (آزمون تخصصی و عمومی) از طریق پایگاه الکترونیکی اداره کل نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و خدمات حرفه ای قوه قضاییه به آدرس: www.sanam.ekfam.ir، اطلاع رسانی خواهد شد. لازم به ذکر است، اعطای پروانه مترجمی رسمی، منوط به تأیید صلاحیت افراد از سوی مراجع ذی صلاح، مطابق ماده ۳ قانون راجع به ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر رسمی مصوب ۱۳۱۶ و الحاقات و اصلاحات بعدی و آیین نامه اجرایی آن، خواهد بود.

ضمناً نتایج آزمون زبان کردی، متعاقباً اعلام خواهد شد.

حذف ظرفیت عددی در پذیرش آزمون مترجمان رسمی

بر اساس اعلام اداره کل نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و خدمات حرفه ای قوه قضاییه، برای جذب حداکثری مترجم و حسب تصمیم اتخاذ شده، پذیرش این آزمون بدون ظرفیت عددی بوده است.

لازم به ذکر است که پیش‌تر شورای رقابت در رایی تعیین ظرفیت برای آزمون مترجمان رسمی، مغایر با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار دانسته بود.

این رای در پی شکایت کانون سراسری انجمن های صنفی مترجمان از اداره کل نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و خدمات حرفه ای معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه صادر شده و در آن آمده بود:

«اقدام مشتکی عنه مستنداً به آیین نامه اجرایی قانون راجع به ترجمه‌ اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر رسمی در ایجاد محدودیت در ظرفیت پذیرش، ضابطه شدیداً محدود کننده در دسترسی به این مجوز و نقض مقرره آمره اشعاری تشخیص می گردد.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا