بیش از ۸ پرونده حقوقی و مالی برای باشگاه استقلال

پایگاه خبری اختبار- باتشکیل بیش از ۸ پرونده حقوقی و مالی برای باشگاه استقلال و صدور رای قطعی برای برخی از آن ها این باشگاه حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت.

به گزارش اختبار طبق قوانین جدید لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده، باشگاه‌ها جهت دریافت مجوز حرفه‌ای، می بایستی پرونده‌های مالی منتهی به تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ را پرداخت کرده و ثابت کنند که هیچ بدهی معوقی ندارند و یا اگر هم بدهی در پرونده‌های مالی باشگاه است، باید تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ یعنی یازدهم فروردین ۱۴۰۲ تسویه شود.

بدهی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به آندره‌آ استراماچونی

این در حالی است که این باشگاه با بزرگترین بدهی تاریخ خود روبرو شده است؛ پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به آندره‌آ استراماچونی. رأی فیفا در پرونده استراماچونی نیز در سال ۲۰۲۰ صادر شد و رأی دادگاه CAS نیز در سال ۲۰۲۲ به دست آبی ها رسید. بدین ترتیب پرونده سرمربی ایتالیایی شامل تاریخ تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یعنی پرونده های مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ می شود.

بیشتر بخوانید:

 حتی در صورت پرداخت طلب استراماچونی، آبی‌ها چند پرونده دیگر دارند که رأی قطعی آنها صادر شده است. نکته جالب اینکه چند مورد از این پرونده‌ها، به بازیکنان ایرانی مربوط می‌شود که به AFC شکایت کرده و رأی قطعی آنها صادر گردیده است.

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، اگر باشگاهی حتی یک دلار بدهی پرداخت نشده داشته باشد، حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت

دستور دادستان کل کشور برای بررسی تخلفات باشگاه استقلال

علاوه بر محدودیت های ایجاد شده برای این باشگاه در سطح بین المللی، اخباری مبتنی بر تخلفات مالی باشگاه استقلال در رسانه ها منتشر شده است که با دستور دادستان کل برای پیگیری سریع این پرونده همراه بوده است.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱، با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، ضمن گزارش تخلفات مالی انجام شده توسط برخی از افراد دارای سمت در باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران، از دادستان کل کشور خواسته بود تا با ورود به موضوع نسبت به محکومیت متخلفان و جبران خسارات وارده به بیت المال اقدامات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

سایر پرونده های تشکیل شده علیه استقلال

از دیگر پرونده های شکل گرفته علیه باشگاه آبی پوشان می توان از سیداحمد موسوی بازیکن دو فصل پیش استقلال و فعلی نساجی نام برد که یکی از نفراتی است که به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده و رأی آن قطعی است.

همچنین رأی پرونده لئاندرو پادوانی نیز صادر شده و علاوه بر این، کوین یامگا به دلیل عدم دریافت حقوقش، یک نوتیس به باشگاه ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید:

پرونده‌های استقلال به همینجا محدود نمی‌شود چرا که باشگاه‌های سانتاکلارا و شباب الاهلی نیز بابت انتقال محمد محبی و مهدی قایدی به جمع آبی‌ها، از استقلال شکایت کرده‌اند و این پرونده‌ها نیز در AFC و فیفا تشکیل شده است.

منبع: ورزش ۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا