تصویب دو فوریت طرحی که برخی از آرای سابق مراجع قضایی و شبه قضایی را بی اعتبار می‌کند

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس امروز به دو فوریت طرحی رای دادند که قرار است آرای صادره از سوی مراجع صالح قانونی درباره انتخابات شوراهای اسلامی سال هزار و چهارصد را بی اعتبار کند.

به گزارش اختبار، این طرح که «طرح الحاق یک تبصره به ماده شصت و سه قانون تشکیلات و انتخابات شوراها» نام دارد روز ۹ آبان ۱۴۰۰ (هفته پیش) در مجلس اعلام وصول شده و بلافاصله در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است.

مشخص نیست در وضعیتی که کشور با بحران‌های شدید اقتصادی روبروست، چنین تعجیلی برای تصویب این طرح و دلیل موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریتی آن چیست.

طرح الحاق یک تبصره به ۶۳ قانون تشکیلات و انتخابات شوراها مقرر می‌کند: هیأت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات رأی نهائی و قطعی را صادر خواهد کرد و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در مراجع قضایی و شبه قضایی نمی‌باشد.

همچنین تمام آرایی که در مراجع مربوطه در خصوص انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صادر شده، از اعتبار ساقط می‌شود!

درصورت تصویب نهایی این طرح، کسانی که با رای این مراجع به شوراهای شهر و روستا راه یافته‌اند، از شوراها بیرون رانده می‌شوند! موضوعی که مورد اعتراض شدید نماینده تنکابن قرار گرفت و او این عطف به ماسبق شدن قانون را موجب زایل شدن حقوق ملت دانست.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد که طراح اصلی این طرح عجیب است هنگام صحبت‌های نماینده تنکابن به جدال لفظی با او پرداخت به شکلی که نظم جلسه مجلس شورای اسلامی برای دقایقی مختل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا