تکذیب ادعای یک رسانه درباره آزمون وکالت ۹۹: بازپرس دادسرای کارکنان دولت مصاحبه‌ای درباره این آزمون نداشته است

ادعا اعلام کرد: قاضی این پرونده در این خصوص به هیچ رسانه ای گزارش نداده است.

به گزارش اختبار در روزهای اخیر کانال تلگرامی «آخرین خبر» با انتشار نقل قولی از یک مقام قضایی مدعی شده بود: «بازپرس دادسرای کارکنان دولت خبر گزارش تقلب در آزمون وکالت را تایید کرده است». این ادعا امروز از سوی اداره حقوقی کانون وکلای مرکز تکذیب و اعلام شد که قاضی رسیدگی‌کننده به این موضوع اعلام کرده هیچ گزارشی به هیچ رسانه‌ای نداده است.

بیشتر بخوانید:

در اطلاعیه اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز آمده است:

ضمن تکذیب جدی خبری که با تیتر “تایید لو رفتن سوالات آزمون وکالت ” از طریق رسانه “آخرین خبر” منتشر شد، به اطلاع می رساند تا این لحظه هیچ مستند قانونی مبنی بر صحت چنین ادعای کذب به دادسرای کارکنان دولت ارایه نشده است و بازپرس محترم شعبه ۱۱ دادسرای کارکنان دولت (قاضی محترم رسیدگی کننده به گزارشات مزبور) موکداً اعلام فرمودند چنین اظهار نظری نداشته اند و به هیچ رسانه ای گزارش نفرموده اند.

ضمناً تحقیقات پرونده تا این لحظه حکایت از صحت آزمون برگزار شده دارد. لازم به ذکر است برگزاری آزمون بعهده سازمان سنجش است.

ضمن ابراز تاسف برای رسانه هایی که به منظور جلب توجه یا مغرضانه در پی خبر سازی با تیترهای خلاف حقیقت و نمایشی هستند صراحتا اعلام می شود ، بدون تردید رسانه مزبور باید در برابر قانون پاسخگوی اقدامات اخیر خویش باشد.

بدیهی است اطلاعیه رسمی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران منتشر خواهد شد.

اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز

انتشار ادعاها درباره آزمون وکالت در رسانه‌ی «دستیار قالیباف»

فارغ از مسائل حقوقی مرتبط با ادعای مطرح‌شده از سوی «آخرین خبر»، نکته قابل توجه این ماجرا آن است که مدیرمسئول این رسانه، محمدسعید احدیان است که درحال حاضر به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف مشغول کار است.

او همچنین با حکم فرمانده سپاه امام رضا به عنوان «فرمانده قرارگاه رسانه‌ای استان خراسان رضوی» منصوب شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. از ابتدای امر موضوع تقلب محرز بود. و نه فقط در آزمون وکالت مرکز، بلکه در آزمون های دیگه هم مثل وکلای قوه قضاییه تقلب صورت گرفته. چندین سوال از سوالات این دو آزمون دارای کلید پاسخ غلط هستند. جالب اینجاست که مثلا رتبه اول کانون فلان استان، به سوالات مدنی و جزا بالای نود و پنج درصد پاسخ صحیح داده، در صورتی که با وجود چندین سوال غلط، مسلما شخص اگر واقعا مسلط بود باید جواب واقعی رو می زد و در این حالت درصد احتمالا در بهترین حالت به شصت تا هفتاد درصد می رسید. در آزمون وکلای قوه قضاییه، حداقل پنج سوال با کلید غلط در هر کدام از سوالات جزای عمومی و دادرسی کیفری وجود داشت که بنده تصور می‌کردم بالای نود درصد زدم. در صورتی که درصدم سی نشون داده شده. و با این وجود افرادی همین دروس را تا صد درصد درست زده اند. تصور کنید دقیقا مطابق با کلید اعلام شده سازمان سنجش. در آزمون دکترای سال چهارصد نیز به همین منوال. رتبه اول آزمون، تقریبا به همه سوالات تخصصی پاسخ صحیح داده بود در صورتی که چندین سوال جواب صحیح دیگه ای داشتن. کاملا مشخص هست که قبل از آزمون چه اتفاقاتی داره می افته. و خدا می دونه طی سالهای اخیر چقدر تقلب رخ داده و چه افراد احمقی از این شرایط بهره بردن. جالبه که حتی خودشون هم باورشون شده که انگار حقیقتا نبوغ ذاتی دارن!

    1. موافقم… و ماهایی که چندین سال پشت این آزمون موندیم از نظرآنهایی که مثلا نوابغ هستن ماها بی سوادیم واقعا تاسف داره که با آینده ماها اینجوری بازی میشه و کسی جوابگو نیست

  2. بازم میگم خدابگذره ازتون مانمیگذریم..سازمان سنجش حتی به خودش زحمت ندادبه اعتراضات رسیدگی کنه..وصرفایه جمله دم دستشون بودهمون رودرجواب اعتراض واسه داوطلب ارسال کردن..من دوباراعتراض زدم جواب سازمان سنجش برای شماآرزوی توفیق وسلامتی …کاش یه نظارت سختی روبرسازمان سنجش میکردن تااین مشکلات پیش نیاد…جای تاسف داره ..🙄

  3. باشه شماخیلی خوبین اصن..خوبه آشکارشدکه تقلب کردن .وخیلی کارای دیگه..بعداین حرفاچی رومیتونه درست کنه ..آینده وجوونی ازدست رفتمون که دوسال تمام خوندیم ومطمئن بودیم ازدرصدایی که زدیم اماکارنامه چیشدکن فیکون شد🙄..جمع کنیدحرف وحدیثارودیگه فایده ایی واسه مانداره..!!ان شاالله زودتربریم ازاین مملکت وراحت بشیم ..بریم جایی که حقی ازمون پایمال نشه …دیگه بسمونه …

      1. با سلام
        خانم امجدى خواهش مى کنم در مورد زمان ثبت نام و یا دلیل تاخیر اون با مسئولاى اسکودا گفت و گو کنید واقعا بلاتکلیفى خیلى اذیت مى کنه اگه قراره ثبت نام نشه یا آزمون دوباره با تاخیر باشه ما هم حق داریم بدونیم پایان نامه ام رو هواست زندگیم رو هواست خواهش مى کنم مصاحبه کنید تا تکلیف مارو مشخص کنن
        مرسى

          1. اگر مشخص شده چرا باید محرمانه باشه!؟ شور همه چیو دراوردن! خودشونو محرم همه چیز میدونن، مردم رو نامحرم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا