ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- معاون فنی و آماری سازمان سنجش در نامه ای به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور فرایند و نحوه ی درخواست نقل و انتقال فرزندان هیات علمی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

سازمان سنجش در حالی مدعی است که این امتیازات را بر اساس مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۱۳۹۲/۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها مقرر کرده است، که شیوه نامه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در آزمون سراسری ۱۳۹۹ به دلیل مغایرت با قانون توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل شده است.

آرای صادره سابق مبنی بر مغایرت اعطای امتیاز به فرزندان اعضای هیات علمی با قانون:

متن نامه در ادامه آمده است:

معاونان محترم آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند، دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (موضوع مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۱۳۹۲/۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی) برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، طی نامه شماره ۲۶۲۳۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ و متمم آن طی نامه شماره ۴۶۷۴۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ این سازمان به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارسال شده است.

ثبت نام برای استفاده از تسهیلات فوق ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت ۳ روز به صورت اینترنتی انجام شده و امکان مراجعه حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی به این سازمان تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

نحوه اجرای این تسهیلات به شرح ذیل می‌باشد:

۱- ثبت نام همانند سال ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی و با مراجعه به آدرس http://fm.sanjesh.org انجام می‌شود. لذا خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به نحو مقتضی به اطلاع اعضای محترم هیات علمی ذی‌نفع آن دانشگاه رسانده شود. لازم است متقاضی، مدارک لازم را طبق بند ۵ دستورالعمل اجرایی مذکور، تهیه نموده و اسکن آن‌ها را از طریق سایت فوق ارسال و انتخاب رشته نمایند و از مراجعه حضوری به این سازمان اکیداً خودداری نمایند.

۲- طبق دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی و متمم آن، فرزندان اعضای هیات علمی در صورت احراز شرایط لازم، می‌توانند از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند، اما امکان تغییر رشته وجود ندارد.

۳- تقاضای داوطلبان توسط این سازمان بررسی و نتایج به همراه تصاویر ارسالی به سازمان، بر روی پرتال دانشگاه‌های مبدا و مقصد (http://university.sanjesh.org/Sarasari/) قرار می‌گیرد. نتیجه وضعیت هر داوطلب از طریق پروفایل شخصی (صندوق شخصی داوطلب که در زمان ثبت نام برای او ایجاد می‌شود) و یا پیامک به اطلاع ایشان خواهد رسید.

۴- معرفی شدگان با اصل مدارک ارسالی در زمان تعیین شده به دانشگاه مقصد مراجعه و اقدام به ثبت نام می‌نمایند.

۵- دانشگاه مقصد باید اصل مدارک را با تصاویر ارسال شده بر روی پرتال تطبیق داده و سپس نسبت به ثبت نام ایشان اقدام نمایند. بدیهی است در صورت وجود هرگونه مغایرت در مدارک ثبت نام امکان‌پذیر نبوده و بایستی مراتب برای بررسی به این سازمان اعلام شود.

شایان ذکر است هر زمانی مشخص شود که بین اطلاعات موجود در پرتال و مدارک ارائه شده توسط داوطلبان، مغایرتی وجود دارد و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نسبت به رعایت ضوابط و کنترل دقیق اصل مدارک با پرتال اقدام ننموده باشند، قبولی داوطلب لغو و کلیه مسئولیت آن عیناً بر عهده موسسه آموزش عالی ذی‌ربط خواهد بود.

۶- موارد مندرج در دستورالعمل ثبت نامی نیز باید در زمان ثبت نام مورد بررسی قرار گیرد.

۷- دانشگاه مبدا بایستی مدارک قبولی و کارت ورود به جلسه داوطلبان را به دانشگاه مقصد ارسال نماید. داوطلبانی که با استفاده از این تسهیلات نقل و انتقال می‌یابند نیازی به ثبت نام در دانشگاه مبدا ندارند بدیهی است با توجه به عدم ثبت نام در دانشگاه مبدا، اخذ شهریه از این داوطلبان در دوره‌های شهریه پرداز توسط دانشگاه مبدا ممنوع است.

۸- به پیوست فرم معرفی هیات علمی رسمی و همچنین فرم معرفی هیات علمی پیمانی (فقط برای اعضای هیات علمی پیمانی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی طبق قسمت الف و ج بند ۱-۶ دستورالعمل اجرایی تسهیلات فوق) ارسال می‌شود.

این معرفی نامه باید به صورت رسمی، تایپ شده و همراه با مهر و امضا معاونت آموزشی دانشگاه محل خدمت عضو هیات علمی و دارای شماره و تاریخ باشد. خواهشمند است کاملاً مطابق متن فرم‌های ارسالی معرفی نامه اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی تهیه شود. با توجه به تفاوت شرایط اعضای هیات علمی پیمانی، از ارائه معرفی نامه اعضای هیات علمی پیمانی در قالب فرم هیات علمی رسمی جدا خودداری شود.

۹- فرزندان اعضای هیات علمی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و یا آزمون‌های دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی و یا دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده‌اند، برای استفاده از این تسهیلات، با توجه به تعداد اندک متقاضیان، بایستی تمامی مدارک لازم طبق بند ۵ دستورالعمل اجرایی این تسهیلات و درخواست خود را از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود.

متقاضیان پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. پس از بررسی و تهیه معرفی نامه ثبت نام در دانشگاه مربوطه به همراه مدارک هیات علمی از طریق سیستم ERP به دانشگاه ارسال و به متقاضی اطلاع داده می‌شود برای ثبت نام با همراه داشتن اصل مدارک به دانشگاه مراجعه نمایند. دانشگاه بایستی اصل مدارک را با تصاویر ارسالی از سازمان تطبیق دهد و طبق بند ۵ این نامه اقدام نماید.

۱۰- مجدداً تاکید می‌شود با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و به‌منظور تسریع در انجام امور امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد و اعضای محترم هیات علمی هرگونه درخواست در خصوص این تسهیلات را می‌توانند از طریق سامانه درخواست اینترنتی به نشانی http://darkhast.sanjesh.org با عنوان فرزندان اعضای هیات علمی اسکن و ارسال کنند.

احسان جمالی
معاون فنی و آماری

ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1400
ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰
ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1400
ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰
ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1400
ابلاغ نحوه اجرای دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا