رفیع‌زاده: کارکنان دولت باید بدانند بدرفتاری با مردم، تبعات دارد

پایگاه خبری اختبار- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت در نظام اداری بودجه می‌دهد، ساختار و منابع انسانی هم تخصیص داده می‌شود؛ اما هنوز در برخی موارد می‌بینیم که رضایت مردم جلب نمی‌شود؛ که این یعنی یا فرایند ارائه خدمت ایراد دارد یا رفتار کارمند با مردم مناسب نیست. سامانه فواد ۱۲۸ برای همین منظور است تا صدای مردم شنیده شود و نارضایتی‌ها در لحظه رسیدگی شوند.

به گزارش اختبار به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران کل بازرسی دستگاه‌های اجرایی کشور، ۱۰ آبان‌ماه در محل این سازمان برگزار شد و بر محور هماهنگی، بررسی نقش دفاتر نظارت و بازرسی در ارتقای فرهنگ پاسخ‌گویی و استقرار سامانه فوریت‌های اداری (فواد ۱۲۸) متمرکز بود.

رفیع‌زاده با اشاره به فلسفه راه‌اندازی سامانه فواد ۱۲۸ گفت: این سامانه تفاوتش با سایر سامانه‌های ثبت شکایت، در رسیدگی فوری است. مردم زمانی که با بدرفتاری مواجه می‌شوند باید بتوانند بلافاصله شکایت خود را ثبت کنند و مطمئن باشند که صدایشان شنیده می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در فرهنگ اداری افزود: کارکنان دولت باید بدانند رفتارشان زیر نگاه مردم است؛ بدرفتاری تبعات دارد و خوش‌رفتاری دیده می‌شود. همان‌طور که بر اساس گزارش‌های مردمی با کارکنان متخلف برخورد می‌کنیم، کارمندان درستکار و خوش‌برخورد را نیز تشویق خواهیم کرد. حتی در نظر داریم پرداختی‌ها را بر اساس عملکرد و گزارش‌های مردمی تنظیم کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از عملکرد برخی سامانه‌های دولتی گفت: در حالی که برای ایجاد دولت هوشمند هزینه‌های کلان شده است، هنوز سامانه‌هایی وجود دارند که پاسخگو نیستند یا ارباب‌رجوع را در چرخه‌های بی‌نتیجه گرفتار می‌کنند. سامانه فواد ۱۲۸ طراحی شده تا این زنجیره‌های معیوب را شناسایی و اصلاح کند.

وی در ادامه یادآور شد: سه دهه است که برنامه‌های اصلاح نظام اداری را می‌نویسیم و اجرا می‌کنیم، اما تا زمانی که در کف خیابان رفتار کارمند با مردم اصلاح نشود، رضایت واقعی شکل نمی‌گیرد. مردم باید بتوانند بگویند کجا خدمت را آسان و محترمانه دریافت کرده‌اند و کجا با بدرفتاری و فرایند طولانی مواجه شده‌اند.

رفیع‌زاده با تأکید بر نقش بازرسان گفت: رؤسا و مدیران کل بازرسی دستگاه‌ها باید روزانه نبض رضایت مردم را رصد و به مدیران عالی دستگاه گزارش کنند. تلاش ما این است که دفاتر نظارت و بازرسی را از محل صرفه‌جویی‌های اصلاح نظام اداری تقویت کنیم و از دفاتر فعالی که در سامانه فواد عملکرد بالاتری دارند، شروع کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. بد رفتاری و فحاشی مراجعین تبعاتش چیه؟
    بخصوص ادارات بهزیستی که اکثر مراجعین طلبکار، بی ادب و پرخاشگرن؟!

  2. باوا بیخیال
    کارمندا هم دارن استعفا میدن میرن دنبال شغل آزاد.
    تو هم دلت خوش گیر دادی به کارمندا هروز رئیس بازی درمیاری
    الان مزخرف ترین حقوق و مزیا متعلق به کارمند بیچاره.
    ادمین پدیونی اگه پیامم هدایت نکنی

  3. دوست دارند کارمند مقابل مراجعه کنند زانو بزند و بگوید بفرمایید ارباب چه دستوری دارید . ارباب رجوع یعنی این .

  4. چراغ اولو وزیر راه روشن کنه…خوب چه رفتاری با این کارمند دولت؟ببینیم چه برسرمون میاد خودمونو اصلاح کنیم

  5. با سلام و احترام شایسته
    جهاد کشاورزی نهاوند پدر ما عده‌ای از مالکین اراضی کشاورزی را درآورده از سال ۷۷ تا الآن در اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با عده‌ای فرصت طلب تبانی نموده و توافقنامه تنظیم شده(برجام) را بدرستی اجرا نکرده نقشه واقعی را که براساس توافقنامه تنظیم و ترسیم شده را عملا پیاده نکرده و این امر باعث تضییع حقوق مسلم ما بر اساس سهم مالکیت ما شده و با کاغذ بازی با محتوای گزارش خلاف واقع مانع احقاق حق ما در مراجع قضایی و شبه قضایی گردیده جایی که حتی اعتنایی به دستورات بالادستی نمی‌کنند تقاضای پیگیری و دعوت داریم تا حقایق روشن شود.

  6. اکثر کارمندان نصف حقوقشان گرایی و کارشان بازدهی ندارن فقط تو ورودی کارت حضور میزنم ممیرن دنبال کار خصوصی خودشان اگه تو اداره هم باشند دنبال معامله وریالی کار انجام نمیدن

  7. چرا کارمندان اینها رو بدانند ولی شما مسئولین نمیدانید پرداخت حقوق بسیار ناچیز تبعات ندارد .برخی ادارات اصلا اضافه کار و ماموریت ندارند و این حقوق ناچیز اصلا کفاف هیچی را نمیدهد اگر اضافه کار برخی ادارات و تمام بانکها رو کم کنند و یا قطع کنند اونها هم توانایی زندگی ندارند.

  8. اگه مردم با کارمندان بد رفتاری کنن چطور ؟ بدعت میزارید که هرکی از کارمند خوشش نیاد الکی شکایت کنه

  9. وقتی بالا دستی ها حق زیر دستی هارا پایمال می کنند و هیچ کس جوابگو نیست و کارمند باید سه جا کارکند ومسافر کشی کند تا زندگی عادیش بگذرد بهتر از این نمی شود.

  10. والا کارمندی که حقوق نمیگیره بفکر خرج زن و بچشه چطوری ازش انتظار کار داشته باشیم الان کارمند هست که تقاضا استعفا داده ولی مافوق میگه بدلیل کمبود نیرو موافقت نمیکنم اونم میاد انگشت میزنه میره دنبال مسافر کشی و کارهای دیگه که بتونه شکم زن و بچش رو سیر کنه *** مسئولین باید بدونن بزرگترین ارباب رجوع اول کارمندان دولتن و هرچه بیشتر فشار بیارن به کارمند تا وقتی خرج زندگی خودش هست بفکر هیچکس دیگری نیست

  11. انتظار دارید با حقوق ۲۰۰ دلاری نصف شب اوباش مست و چاقو کش داخل اورژانس رو ناز و نوازش هم کنیم؟

  12. البته به شرطی که مدرک کافی برای اثبات باشد و گرنه یک بار بطور ناشناس به ادارات ای مراجعه کنید خواهید دید چه بر سرتان می‌آید…

  13. باسلام ، آقای رئیس ، حاکمان هم باید بدانند که حقوق کارمندان نسبت به ده سال گذشته به یک سوم کاهش پیدا کرده و دریافتی زیر خط فقر رفته ، تبعات داره

    1. عالی گفتی ولی سازمان اداری استخدامی اول باید مجدد نهضت سواد آموزی را احیا کند چون ما دیدیم هر چه کارمند به ارباب رجوع می گوید به دروغ در جواب می گوید بیسوادم ! و کارمند را مورد آزار و اذیت قرار داده و مسخره دارد ، باید بین مرد و نامرد مرز قائل شد وگرنه کارمندان و خانواده کارمندان زیادی قربانی خواهند شد و این خود تبعات دارد

  14. ای کاش رفتار روسای کارمندان با کارمندان نیز بررسی میشد گاهی روسا برخورد بسیار بدی با کارمندان خود دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا