دفاع سرپرست معاونت حقوقی قوه قضاییه از شرط سنی ۲۴ سال برای داوطلبان آزمون وکالت

پایگاه خبری اختبار- پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و بالا گرفتن اعتراضات گروهی از داوطلبان وکالت به بعضی شرایط جدید تعیین شده، از جمله شرط سنی ۲۴ سال تمام برای ثبت‌نام‌کنندگان، سرپرست معاونت حقوقی قوه قضاییه که از افراد موثر در تصویب این آیین نامه بود، شرط سنی را مطابق قانون دانست.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، حجت الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به عنوان معاونتی که تدوین آیین‌نامه‌ها در قوه قضاییه را به عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره علت تعیین محدودیت ۲۴ سال تمام برای شرکت در آزمون وکالت اظهار کرد: این آیین‌نامه در اجرای قانون وکالت است و اتفاقا در قانون بر روی محدودیت سنی ۲۵ سال تأکید شده است و این آیین نامه در اجرای آن قانون است و آن قانون نسخ نشده است.

بیشتر بخوانید:

آیا مواد درسی و شرایط داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ تغییر می‌کند؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پیشتر چنین محدودیتی وجود نداشته است؟ گفت: اینکه این محدودیت بوده یا نه مسئله‌ای نیست و عیبی ندارد. مسئله این است که این نص قانون است. شما قانون وکالت را ببینید، این آیین نامه در اجرای آن است و ما نمی‌توانیم قانون را کم و زیاد کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این پرسش که چه مرجعی می‌تواند این شرط را حذف کند، اظهار کرد: تنها مجلس می‌تواند این شرط را حذف کند.

اشاره سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به بند ۳ ماده ۷ قانون وکالت، مصوب  ۱۳۱۵/۱۱/۲۵ است که تصریح می‌کند به اشخاصی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال است، اجازه وکالت داده نمی‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. قانون گفته *اعطای پروانه وکالت* شرط سنی ۲۵ سال را می طلبد… نه این که *شرکت در آزمون* شرط سنی ۲۵ سال داشته باشد…
    از نحوه ماسخگویی مقام مربوط مشخص می شود یا ایشان متن قانون را اصلاً ندیده اند… یا متوجه متن قانون نشده اند… یا این که خدای نکرده فکر نی کنند مردم متوجه نمی شوند…
    این آیین نامه به طرز عجیبی ضد پذیرش نیروی کار جدید طراحی شده و خدا می دونه قضیه چی بوده…

  2. جناب آقای اژه ای،، یعنی از سال ۱۳۱۵ که شرط سنی نبوده، ما ۲۳ ساله ها باید حدس میزدیم که ممکن است بعد از ۸۰ سال این شرط اعمال شود؟! واعجبا! برفرض پذیرش، تصریح شده که به اشخاص کمتر از ۲۵ اجازه وکالت داده نمی شود. در نتیجه در زمان اختبار باید اعمال شود، نه زمان ثبت نام! هزاران داوطلب یکسال هزینه کرده اند، از شغل‌شان استعفا داده اند، زمان گذاشته اند آن وقت ۱۲۰ روز مانده به آزمون میفرمایید شما حق شرکت ندارید؟ این عقاب بابیان است. باید از ۱۴۰۱ اعمال شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا