صورتجلسه ۲۳ دی ۱۳۹۵ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

تأکید بر اجرای «دقیق» و «یکسان» ضوابط اعلام نتایج و پذیرش نهایی داوطلبان آزمون وکالت از سوی «تمامی کانون ها»

پایگاه خبری اختبار شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران (اسکودا)  روز پنجشنبه بیست و سوم دی ماه در محل اتحادیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از وبگاه اسکودا، در این جلسه اجرای «دقیق» و «یکسان» ضوابط اعلام نتایج و پذیرش نهایی داوطلبان آزمون وکالت از سوی تمامی کانون ها مورد تأکید و تصریح قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد کانون بوشهر در خصوص عدم اعطای پروانه وکالت به کسانی که شغل دیگری نظیر مهندسی یا پزشکی و مانند آن دارند مطرح و به لحاظ فقد محمل قانونی از دستور خارج شد.

در این جلسه نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

بند اول دستور جلسه : رای گیری در خصوص کمیسیون های تخصصی

پس از معرفی کاندیداها رای گیری کتبی و مخفی انجام و اعضای کمیسیون های تخصصی به شرح جدول پیوست انتخاب شدند.

درمورد دبیران کمیسیون ها مقرر شد از اعضای هر کمیسیون در مورد نامزدیشان برای دبیری تلفنی استعلام و در صورتی که ابراز تمایل کردند در جلسه بعد بین داوطلبان رای گیری شود.

بند دوم دستور جلسه : استماع بیانات جناب آقای دکتر کاشف و اعضای محترم هیات مدیره صندوق حمایت

با این توضیح که با هماهنگی انجام شده، جناب آقای دکتر کاشف در حدود ساعت ۱۰ صبح امکان حضور خواهند داشت.

توضیحات آقای دکتر کاشف و اعضای محترم هیات مدیره صندوق حمایت وکلا استماع شد.

بند سوم دستور جلسه : پیشنهاد کانون محترم بوشهر در مورد اولاً: عدم اعطای پروانه وکالت به کسانی که شغل دیگری نظیر پزشکی یا مهندسی و مانند این ها دارد.

پیشنهاد کانون محترم بوشهر در خصوص عدم اعطای پروانه وکالت به کسانی که شغل دیگری نظیر مهندسی یا پزشکی و مانند آن دارند مطرح و به لحاظ فقد محمل قانونی از دستور خارج شد. در خصوص بند دوم پیشنهاد کانون محترم بوشهر با توجه به این که  این مورد داخل در اختیارات کانون هاست، ایضا از دستور خارج شد.

بند چهارم دستور جلسه : پیشنهاد کانون محترم مرکز در خصوص تسلیم وکالتنامه به کارآموزان مهمان وغیر مهمان به صورت هماهنگ.

پیشنهاد کانون محترم مرکز مطرح و باعنایت به این که وکلای شاغل در محدوده هر کانون مکلفند وکالتنامه های مورد نیاز خود را از کانون متبوعشان تهیه کنند، تصویب شد کسانی که به عنوان کارآموز مهمان به کانونی غیر از کانون محل صدور پروانه کارآموزی خود می روند و نیز وکلایی که به طور موقت به کانون دیگری غیر از کانون متبوع منتقل می شوند مکلفند وکالتنامه های مصرفی خود را از کانون محل کارآموزی یا اشتغال موقت اخذ نمایند.                         

بند پنجم دستور جلسه : پیشنهاد کانون محترم استان مرکزی درخصوص:

اولا: رفع محدودیت نصاب قبول دعاوی کارآموزان و افزایش این نصاب. موضوع مطرح و مقرر شد موضوع در دستور هیات عمومی قرار گیرد.

ثانیا: اصلاح ماده ۷ اساسنامه اصلاحی اسکودا به این شرح:

“… جلسات توسط یک نفر رییس، دو ناظر و یک منشی که از بین اعضای شورای اجرایی در آخرین جلسه قبل از همایش با رای مخفی واکثریت نسبی انتخاب می شوند، اداره خواهد شد.”

پیشنهاد کانون محترم مرکزی در خصوص اصلاح ماده ۷ اساسنامه مطرح و تصویب شد. مراتب به کانون ها اعلام شود تا نظر خود را حداکثر ظرف ۱۰ روز از تاریخ وصول نامه اسکودا اعلام فرمایند سپس پاسخ های رسیده در اختیار جناب آقای کریمی از کانون مرکزی قرار گیرد تا با جمع بندی موارد متن منقحی که برآورنده نظر شورای اجرایی در خصوص احتراز از اتلاف وقت باشد تهیه و در شورا مطرح فرمایند.

بند ششم دستور جلسه : گزارش امور آزمون ورودی سال ۱۳۹۵

گزارش انجام آزمون به استحضار حضار رسید. ضمناً تاکیدا مقرر شد به کانون های محترم اعلام شود در اعلام نتایج و پذیرش نهایی داوطلبان ضوابطی را که در آگهی ثبت نام آزمون آمده است دقیقاً و به طور یکسان رعایت فرمایند.

بند هفتم دستور جلسه : گزارش امور مربوط به برگزاری همایش «منع خشونت علیه زنان»

گزارش برگزاری همایش، دبیر علمی همایش به استحضار حضار رسید.

بند هشتم دستور جلسه: پیشنهاد کانون محترم قزوین در خصوص جشن استقلال

پیشنهاد مطرح ومقرر شد به کانون های محترم توصیه شود نسبت به انجام موارد ذیل در حد امکانات خود بین تاریخ اول تا هفتم اسفند اقدام فرمایند:

– انتشار نشریاتی با زبان ساده برای همگان به منظور آشنا کردن آنان با وکالت و وکلا و کانون وکلا؛

– اعزام همکاران به مدارس و دانشگاه ها به منظور سخنرانی و انتقال اطلاعات راجع به وکالت به دانش آموزان و دانشجویان؛

– عرضه خدمات مشاوره ای رایگان در محل کانون ها و در دفاتر وکلای داوطلب و مراجع قضایی؛

– هماهنگی با کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و سایر مراجع حمایتی به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و وکالتی معاضدتی به افراد تحت پوشش آنان؛

– هماهنگی با رسانه های محلی و صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی در خصوص هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون وکلا. این اقدام می تواند به صورت حضور یکی از اعضای محترم کانون ها برای معرفی کانون وکلا و وظایف آن انجام شود؛

ضمناً مقرر شد اسکودا نسبت به طراحی و چاپ و تکثیر پوستری با مضمون مناسب اقدام و آن را برای کلیه کانون ها ارسال کند. همچنین مقرر شد اسکودا نسبت به اولاً نامگذاری خیابان یا خیابان هایی به نام وکلا و کانون وکلا در سراسر کشور؛ ثانیاً ثبت هفتم اسفند در تقویم مناسبت ها به نام روز وکیل مدافع اقدام کند؛ ثالثاً با عنایت به این که اسکودا قبلاً (ارسالی به کانون ها در اسفند ماه ۱۳۹۳)  روزهای یکم تا هفتم اسفند را به اسامی مختلفی نامگذاری کرده است، مقرر شد سابقه مذکور مجددا به کانون های محترم یادآوری شود.

بند نهم دستور جلسه : هر مطلب دیگری که کانون های محترم لازم بدانند.

 هزینه همایش خلیج فارس

گزارش بازرس محترم اسکودا در خصوص هزینه های معوقه برگزار ی همایش خلیج فارس در شیراز که در هیات عمومی نیز تصویب شده بود قرائت و مقرر شد پنجاه درصد از هزینه انجام شده پرداخت شود.

جلسه در ساعت ۱۷ روز جاری با امضای ذیل صورتجلسه به پایان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. تنها چیزی که حاضر نمیشن بهش بپردازن حقوق داوطلبهاست و بس.نه منابع مشخصی نه شفافیتی در دیدن نتیجه واقعی.نه جلوگیری از کاهش سهمیه و و و

  2. چرا به زمان اعلام نتایج ازمون در این جلسات اشاره نمیشود ؟
    در ثانی منابع ازمون وکالت مشخصه ثابت ندارد .
    تعداد پذیرش کارآموز را بالا ببرید تا دولت چاره اندیشی برا منبع در آمد کند و فکری به حال پرونده های معطل افتاده در دادگاه توسط قوه قضائیه راه کاری .
    سوالات آزمون وکالت را بعهده خود سازمان سنجش بگذارید .
    داوطلبان بیماری و افسردگی را تحمل میکنند به خدا قسم .

  3. نمیدونم است متن رو کی نوشته ولی محترم صفت انسان هست و به اداره و کانون و این جور چیزها تعلق نمیگیره
    امید حقوقدانان محترم به نکات نگارشی در نوشته های آتیشون توجه کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا