نحوه مطالبه خسارت ناشی از قطعی برق

پایگاه خبری اختبار- با توجه به قطعی برق در بیشتر نقاط کشور در ساعات مختلف سخنگوی صنعت برق درخصوص نحوه پرداخت خسارت لوازم خانگی شهروندان به دلیل قطعی برق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اختبار مشترکانی که به دلیل نوسانات و قطعی برق دچار خسارت شده اند میباسیت با مراجعه به سایت توانیر به آدرس https://bime.tavanir.org.ir/ و یا سامانه برق من خسارات وارده شده را گزارش دهند و بیمه مکلف است پس از پیگیری و برآورد میزان خسارت آن را به مشترکین پرداخت کند.

 علت خاموشی ها چیست

 مصطفی رجبی مشهدی، درباره علت خاموشی های پراکنده در کشور اظهار کرد: برای هر استان یک سقف مصرف تعریف شده است که باید با اقدامات مدیریت مصرف، میزان مصرف خود را کاهش دهند. در صورتی که میزان مصرف از تولید تعیین شده کمتر باشد محدودیتی ایجاد نخواهد شد اما استان هایی که موفق به انجام این کار نشوند متحمل خاموشی در برخی مناطق می شوند.

پرداخت بیمه روی قبوض برق

به گفنه سخنگوی صنهت برق: براساس قانون رقمی معادل ۱۰۰ تومان در ماه از مشترکان شهری و ۵۰ تومان در ماه از مشترکان روستایی اخذ میشود، براین اساس چنانچه حادثه ای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارتی جانی به افراد وارد شود، بیمه موظف است تا سقف تعیین شده در دستورالعمل ها، نسبت به جبران آن اقدام کند.

سخنگوی صنعت برق درباره خسارات احتمالی که نوسانات برق به وسایل الکتریکی وارد می‌کند می‌گوید: «اگر اتفاقی برای تجهیزات داخلی هر بخش، به خصوص بخش خانگی افتاده باشد، بیمه این خسارت را پرداخت می‌کند.

جهت ثبت خسارات وارد از اینجا میتوانید وارد شوید:

سامانه اعلام خسارت

جهت مشلاهده  برنامه خاموشی  برق می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

سامانه برق من

نحوه اطلاع رسانی خاموشی ها

مصطفی رجبی مشهدی اعلام کرد:  شرکت‌ های برق منطقه‌ای ساعات محدودیت استفاده از برق را از طریق سایت  شرکت توزیع برق استان و یا سامانه برق من و در برخی شهر ها با پیامک به مشترکین اطلاع رسانی می‌کنند.

به گفته رجبی مشهدی، هموطنان با استفاده از این سامانه می توانند نسبت به ثبت درخواست ها و خسارت های مالی، جانی و نقص عضو  ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر، اقدام می شود.

بیشتر بخوانید:

آیین‌نامه نحوه رسیدگی به قصور یا تخلف شرکت‌های بیمه

رجبی مشهدی با بیان اینکه این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و در واقع جداول خاموشی امسال از این طریق اطلاع‌رسانی می شود، گفت: تقاضای ما از مشترکان این است که با مدیریت مصرف ما را در گذر از این شرایط همراهی کنند.

حداکثر مبالغ پرداختی بیمه

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل های ابلاغی برای خسارت تجهیزات حداکثر ۱۲۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، آتش سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به آسیب دیدگان تعلق می گیرد.

راهنمای ثبت و پیگیری خسارات مشترکین شرکت توانیر

جهت مشاهده و دانلود فایل راهنمای ثبت و پیگیری خسارات مشترکین شرکت توانیر به صورت کامل و مرحله به مرحله از لینک زیر اقدام نمایید:

راهنمای ثبت و پیگیری خسارات مشترکین شرکت توانیر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا