همه پذیرفته شدگان دانشگاه علوم قضایی به استخدام قوۀ قضاییه در می آیند

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گفت :

همه پذیرفته شدگان دانشگاه علوم قضایی به استخدام قوۀ قضاییه در می آیند

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گفت: ۲۰۳ دانشجو جدید پذیرفته شده در دانشگاه علوم قضایی، در قوه قضاییه استخدام می شوند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد شریعت باقری روز سه شنبه در مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی افزود: شما دانشجویان جدید بورسیه دانشگاه علوم قضایی هستید، به همین منظور همه به استخدام قوه قضاییه درآمده اید.

وی تصریح کرد: بزودی حکم استخدامی شما از سوی قوه قضاییه به عنوان کار آموزان قضایی صادر می شود.

شریعت باقری با بیان اینکه شما دانشجویان وارد بدنه قضایی شده اید، ادامه داد: پس از یادگیری مباحث حقوقی، برای انجام کارآموزی به دادگاه ها معرفی می شوید.

وی این دانشجویان را به عنوان قضات آینده کشور معرفی کرد و گفت: تاکنون پنج هزار نفر از دانشگاه علوم قضایی با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت فارغ التحصیل شده اند که بخش عمده ای از آنها در جایگاه قضات و برخی نیز به عنوان عضو هیات علمی، مدرس دانشگاه، نماینده مجلس، وکالت دادگستری و سردفتری اسناد رسمی مشغول انجام خدمت هستند.

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری افزود: این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی برای رشته حقوق در سطح کشور است.

به گفته وی، دانشجویان در رشته های کارشناسی علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۱۶ رشته و دکترا در دو رشته حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری همچنین در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی به خبرنگاران گفت: در سال جاری ۲۰۳ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش شدند.

شریعت باقری افزود: در مقطع کارشناسی میانگین رتبه دانشجویان در کنکور ۳۵۰ بوده و ۸۳ دانشجو با رتبه سه رقمی و یک نفر با رتبه هشت کنکور سراسری را داریم.

وی ادامه داد همچنین ۵۲ دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته این دانشگاه همگی رتبه دو رقمی و زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری را کسب کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال از عمر این دانشگاه می گذرد، گفت: همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را با تعداد کم به عنوان بورسیه پذیرفتیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا