پس از مصاحبه علمی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری، دوره های کارآموزی برگزار خواهد شد

پایگاه خبری اختبار– اولین مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان حسن بابایی در اولین جلسه مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری با اشاره به نقش و جایگاه سردفتران در جامعه که یک مسند مهم و خاص محسوب می‌شود، گفت: این حرفه در مقایسه با سایر حرف حقوقی به لحاظ امنیت همواره نیازمند بررسی بیشتر پذیرفته شدگان است.

بابایی گفت: در این مصاحبه و در مرحله اول، توان علمی افراد سنجیده می‌شود ضمن اینکه توان فنی آن‌ها نیز از اهمیت و مقوله خاصی برخوردار خواهد بود.

بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  اشاره به اینکه بسیاری از فرآیند‌ها در دفاتر اسناد رسمی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: برای ما بسیار مهم است که پذیرفته شدگان به فن‌آوری، آگاهی و دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بابایی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در این مصاحبه‌ها بحث علم حقوق است و باید توان فنی آن‌ها احراز شود. بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود لذا باید از توان تحلیل و قدرت استنباط برخوردار باشند.

دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار خواهد شد

وی گفت: تمام پذیرفته شدگان که در مرحله اول قبول می‌شوند، لازم است از مهارت فنی برخوردار باشند لذا دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار شده و سپس مصاحبه فنی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان ضمن تشکر از هیات‌های مصاحبه گفت: از ۲۰۰ هیات مصاحبه در سراسر کشور که در استان‌ها فعالند و از حالت تمرکز خارج شده‌اند قدردانی می‌کنم.

اعضای هیات مصاحبه کننده شامل اعضای قضایی و فن‌آوری هستند

در این جلسه سید مرتضی مولوی پور مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ضمن تشکر از بابایی که اولین مصاحبه را در مشهد برگزار کردند، گفت: در این مصاحبه اعضای هیات شامل اعضای قضایی و فن‌آوری حضور دارند و میزان آشنایی پذیرفته شدگان با امور حقوقی و سامانه آنی بصورت حضوری، آنلاین و شفاهی سنجیده می‌شود.

وی گفت: افراد توانمند که نمره قبولی کسب کنند برای ابلاغ معرفی و سایرین نیز برای کار عملی و حضوری معرفی خواهند شد.

شایان ذکر است افراد متقاضی که در آزمون کتبی سردفتری به حدنصاب علمی دست می­ یابند، به مصاحبه شفاهی یا اصطلاحا “اختبار”دعوت می شوند. فرد متقاضی که به مصاحبه دعوت می­ شود، به داشتن اطلاعاتی نسبت به شرایط و ضوابط این امر ملزم است.

منبع: میزان

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیارکتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی نوشته سیاوش هوشیار شامل بروزترین قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی همراه با حاشیه نویسی مستقل با محوریت دفاتر اسناد رسمی مناسب کارآموزان و شاغلین سردفتری می‌باشد. کتاب حاضر با آخرین اصلاحات ۱۴۰۲/۳/۲۴ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران می‌باشد.

برای سفارش کتاب مُحشای مُنقّح دفاتر اسناد رسمی از لینک زیر اقدام کنید:

سفارش کتاب سفارش در ایتا

خروج از نسخه موبایل