رئیس سازمان ثبت: مصاحبه علمی آزمون سردفتری ریزش ندارد

پایگاه خبری اختبار- رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متقاضیان سردفتری که صلاحیت عمومی آنها تایید شود، به خاطر ضعف علمی مردود نمی‌شوند.

به گزارش اختبار، حسن بابایی در رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری گفت: سازمان برای تمامی ۹ هزار متقاضی قبول شده در آزمون سردفتری در مرحله آزمون علمی پرونده تشکیل داده است و هیچ متقاضی‌ای را مردود اعلام نکرده ایم.

حسین بابایی در ادامه گفت: مراحل احراز صلاحیت علمی متقاضیان آغاز شده است و جهت تسریع در پذیرش متقاضیان برای اولین بار در تاریخ سازمان ثبت به تمامی استان ها اختیاراتی را تنفیذ کردیم که دادگستری ها بحث اختبار را انجام بدهند و هیچ بهانه ای را برای اطاله در پذیریش متقاضیان نداریم.

وی افزود امیدوارم: در کمترین زمان ممکن متقاضیانی را که صلاحیت لازم را دارند پذیرش کنیم و هیچ متقاضی که از نظر علمی شرایط لازم را نداشته باشد مردود اعلام نخواهد شد.

حسین بابایی در خصوص فرصت مجدد به متقاضیان آزمون سردفتری گفت: ما دوره های کارآموزی برای متقاضیان قرار خواهیم داد و اگر بعد از اتمام دوره کارآموزی و در مصاحبه مجدد باز هم شرایط علمی را نداشته باشد این فرصت را اعطا خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: در فرایند های که پیش بینی شده است امکان جذب تمامی متقاضیان وجود دارد مگر اینکه صلاحیت های عمومی برای متقاضیان احراز نشود. ما از مراجع استعلام می کنیم که متقاضیان برای گزینش پرونده قضایی یا سابقه کیفری نداشته باشند. اگر این موارد را نداشته باشند در سایر فرآیند ها ما شرایط جذب را فراهم خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. سلام از استان فارس کسی هست پیامک برایش نیامده باشد این گفته اونهای که برایش پیامک نیامده رد صلاحیت شده اند صحت دارد؟

  2. سلام .از لرستان کسی هست پیامک تایید صلاحیت براش نیومده باشد. آیا باید حضوری به اداره کل ثبت اسناد مراجعه کنیم ؟اطلاع رسانی کنید ممنون میشم

    1. سلام بله تعدادی از دوستان بودن چه در خرم اباد و چه در نهاوند که پیامک براشون ارسال نشد از اداره ثبت پیگیری کرده بودند بخاطر گزینش و تحقیقات محلی رد شده بودند

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت قبول شدگان محترم، سه تا سوال داشتم می خواستم بپرسم آیا کسانی که پیامک احراز صلاحیت برایشان اومده و مدارکشون تهیه کردند باید استعلامهای تهیه شده را درسامانه ملی مجوزها بارگذاری کنند یا دستی به اداره ثبت استان مربوطه تحویل دهند. چون شنیدم که دسترسی به سامانه ملی مجوزها برای بارگذاری مدارک قبول شدگان سردفتری مسدود شده است. سوال دوم هم اینکه برای بارگذاری مدارک باید کد مالیاتی از سامانه مالیات من اخذ شود. در صورتی که به سامانه مزبور رجوع کنید کلی اطلاعات برای گرفتن کدرهگیری مالیاتی لازم است از جمله شماره مجوز مربوطه، تاریخ شروع کار و … خب این موارد در صورتی معلوم می شود که قبول شده حکم ابلاغش بگیره نه در این حالتی که همه چی در حالت ابهام هست. خواهشا دوستانی که قبل از گرفتن دستور موقت رفع تکلیف سازمان ثبت برای بارگذاری مدارک در سامانه ملی مجوزها برایشان پیامک احراز صلاحیت عمومی اومده و بعد از آن دستور موقت توسط سازمان اداره ثبت اسناد و املاک از دیوان عدالت اداری گرفته شده در مورد بارگذاری مدارک در سامانه توضیح دهند و همین طور نحوه گرفتن کدمالیاتی از سایت اداره مالیات و سوال سوم هم اینکه آیا تکلیفی برای بارگذاری مدارک در این مرحله حتی در صورت باز بودن سایت ملی مجوزها وجود دارد یا خیر؟ چون طبق مصاحبه آخر آقای بابائی دوباره تاکید کردند که تکلیفی برای بارگذاری مدارک در سامانه ملی مجوزها توسط اداره ثبت وجود ندارد و در صورت بارگذاری مدارک هم گویا بی اثر خواهد بود. تشکر

  4. سلام با توجه به اینکه برای جذب پذیرفته شدگان سردفتری واحدهای ثبتی هر استان را به واحد ثبتی درجه ۱ و درجه ۲ لغایت درجه ۶ براساس میزان تراز تقسیم کرده اند ،واحدهای ثبتی هر استان را بر اساس چه فاکتورهای درجه بندی می کنند؟

  5. سلام تعین واحد ثبتی بر اساس میزان تراز می باشد که واحد ثبتی در هر استان درجه بندی شده اغلب استانها درجه ۱ و ۲ و ۳ دارند ولی مصاحبه اگر قبول نشوی دوره کارآموزی تعین می کنند و دوباره مصاحبه گرفته می شود ریزش در مصاحبه وجود ندارد ولی درجه ۴ و ۵ و ۶ اصلا درآمد ندارد

  6. من الان حدود ۱۲ ساله که تو دفترخونه هستم.همین الان هم با این تعداد دفترخونه خیلی از دفاتر توی ضرر هستن.حالا اگه این تعداد هم بخوان اضافه بشن که دیگه ….
    باید با واقعیات روبرو شد.
    اوضاع دفاتر خوب بود ولی با گرفتن خودرو از دفاتر درامد نصف شد.تعهدات و وامهای بانکی هم روز به روز کمتر میشن.میمونه چهارتا سند وکالت و رضایت و …
    واقعا اوضاع دفاتر اسناد رسمی با این تعداد حاضر اسفناکه حالا بخوان این تعداد هم اضافه شن که خدا میدونه چی میشه…
    البته همیشه باید امید داشت و
    پناه بر خدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا