پس از مصاحبه علمی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری، دوره های کارآموزی برگزار خواهد شد

پایگاه خبری اختبار– اولین مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان حسن بابایی در اولین جلسه مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری با اشاره به نقش و جایگاه سردفتران در جامعه که یک مسند مهم و خاص محسوب می‌شود، گفت: این حرفه در مقایسه با سایر حرف حقوقی به لحاظ امنیت همواره نیازمند بررسی بیشتر پذیرفته شدگان است.

بابایی گفت: در این مصاحبه و در مرحله اول، توان علمی افراد سنجیده می‌شود ضمن اینکه توان فنی آن‌ها نیز از اهمیت و مقوله خاصی برخوردار خواهد بود.

بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  اشاره به اینکه بسیاری از فرآیند‌ها در دفاتر اسناد رسمی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: برای ما بسیار مهم است که پذیرفته شدگان به فن‌آوری، آگاهی و دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بابایی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در این مصاحبه‌ها بحث علم حقوق است و باید توان فنی آن‌ها احراز شود. بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود لذا باید از توان تحلیل و قدرت استنباط برخوردار باشند.

دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار خواهد شد

وی گفت: تمام پذیرفته شدگان که در مرحله اول قبول می‌شوند، لازم است از مهارت فنی برخوردار باشند لذا دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار شده و سپس مصاحبه فنی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان ضمن تشکر از هیات‌های مصاحبه گفت: از ۲۰۰ هیات مصاحبه در سراسر کشور که در استان‌ها فعالند و از حالت تمرکز خارج شده‌اند قدردانی می‌کنم.

اعضای هیات مصاحبه کننده شامل اعضای قضایی و فن‌آوری هستند

در این جلسه سید مرتضی مولوی پور مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ضمن تشکر از بابایی که اولین مصاحبه را در مشهد برگزار کردند، گفت: در این مصاحبه اعضای هیات شامل اعضای قضایی و فن‌آوری حضور دارند و میزان آشنایی پذیرفته شدگان با امور حقوقی و سامانه آنی بصورت حضوری، آنلاین و شفاهی سنجیده می‌شود.

وی گفت: افراد توانمند که نمره قبولی کسب کنند برای ابلاغ معرفی و سایرین نیز برای کار عملی و حضوری معرفی خواهند شد.

شایان ذکر است افراد متقاضی که در آزمون کتبی سردفتری به حدنصاب علمی دست می­ یابند، به مصاحبه شفاهی یا اصطلاحا “اختبار”دعوت می شوند. فرد متقاضی که به مصاحبه دعوت می­ شود، به داشتن اطلاعاتی نسبت به شرایط و ضوابط این امر ملزم است.

منبع: میزان

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیارکتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی نوشته سیاوش هوشیار شامل بروزترین قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی همراه با حاشیه نویسی مستقل با محوریت دفاتر اسناد رسمی مناسب کارآموزان و شاغلین سردفتری می‌باشد. کتاب حاضر با آخرین اصلاحات ۱۴۰۲/۳/۲۴ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران می‌باشد.

برای سفارش کتاب مُحشای مُنقّح دفاتر اسناد رسمی از لینک زیر اقدام کنید:

سفارش کتاب سفارش در ایتا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. قبول شدگان سردفتری، دوستان مشهدی عزیز لطفا مارو از استرس دربیارید و بگید از دروس تخصصی از چه درسهایی سوال پرسیدن چندتا؟ مصاحبه عقیدتی سیاسی واحکام سوالی پرسیدن؟ بابا ما استان دیگه هستیم

  2. ما متوجه نشدیم بلاخره،این مصاحبه احتمال رد شدن داریم یا نه ؟
    توی خبر گفته کسانی که نمره قبولی بیارن میرن جهت ابلاغ حکم،بقیه هم دوره عملی و فنی !!!

  3. خلاف قانون و خلاف اخلاق
    هیچ توجیهی ندارد آقای بابایی
    طبق قانون برگزاری اختبار نقض صریح قانون مجلس است

  4. سلام اطلاع دارین بارگذاری مدارک و مصاحبه دفتر ازدواح و طلاق کی هست؟من قبول شدم ولی هیچ پیامکی نیومده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا