آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره ساعت کار ادارات در سه ماهه گرم سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور، توضیحاتی را درباره ساعت آغاز و پایان کار ادارات و نهادهای دولتی از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ارائه داد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط‌ عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، محمد روح‌الامینی؛ معاون نوسازی اداری این سازمان در گفتگویی تلفنی با برنامه تلویزیونی «سلام خبرنگار» گفت: با توجه به قانون الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال ۱۴۰۲ و با توجه به ناترازی تولید برق،‌ ساعت شروع کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت ۶ صبح خواهد بود.

ساعت شروع به کار ناوگان حمل و نقل عمومی

 ناوگان‌های حمل و نقل عمومی و مترو ساعت فعالیتشان از ساعت ۴:۳۰ خواهد بود تا همکارانی که از مسیرهای دور  به سر کار می‌آیند،‌ بتوانند سر ساعت اعلام شده در محل کار حاضر شوند.

ساعت شروع به کار بانک‌ها

وی خاطرنشان کرد: مطابق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها، زمان شروع کار ساعت ۶:۳۰ است؛ یعنی همکاران ساعت ۶ در محل کار حاضر هستند و ارائه خدمات به دلیل اقدامات ابتدایی بانکی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ و پنج‌شنبه‌ها ۶:۳۰ تا ۱۲ است.

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی

روح‌الامینی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ هستند تا سقف ۴۴ ساعت مشخص شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. فقط دستگاه‌هایی که ۶ روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند، انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند.

ساعت کاری بیمارستان‌ها و مراکز شبانه‌روزی

وی افزود: دستگاه‌هایی مثل بیمارستان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند، ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود.
معاون نوسازی اداری با اشاره به اهمیت یکپارچگی و یکسانی در شروع ساعات کاری برای ارائه خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: مذاکرات با دستگاه قضایی برای همسانی در شروع به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان انجام شده تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مردم عزیزمان در تابستان دچار قطعی برق نشوند.

شناوری ساعت شروع به کار والدین کارمند

روح‌الامینی در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه‌های والدین، تصریح کرد: درخصوص والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند،‌ مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران،‌ دستگاه‌ها در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین کارمندی که فرزند خردسال دارند، موافقت کنند.

کارکنان زن سرپرست خانوار دارای فرزند خردسال هم مشمول این حکم هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. با سلام.این تغییر ساعت کاری به ۶ صبح بسیار کار درست و عالی بوده.حداقل حسنش این بوده که دیگه تو تهران ترافیک صبحگاهی نداریم و تبعا آلودگی هوا هم کم خواهد شد…آمارها هم که میگه مصرف برق و انرژی کاهش داشته…واقعا بابت کار کارشناسی ممنون….ادامه بدین لطفا و شهرداری و آموزش و پرورش و محیط زیست هم از این الگو استفاده کنه که پاییز و زمستان گرفتار نشیم….

  2. به نظرم این طرح وی اجرای اون کلا هم به ضرر جامعه و هم فرسایش و ضرر کارمندان دولت و نحوه بد رفتاری با ارباب رجوع هست . هر کسی این طرح رو ارائه کرده یا نظامی هست و یا از نعمت خواب و استراحت بی بهره
    صبح که میری اداره همه کارمندان یا روی صندلی ولو هستن یا کلا نیستن و این ور اون ور در حال خواب هستن نحوه برخورد و رفتارشون هم که کلا زیر صفر ودر ضمن نسبت به گذشته مصرف سوخت بیشتری رو شاهد هستیم . اقایی که این طرح رو دادی ، یادت باشه در قیامت پاسخ گوی کسانی هستی که با رفتار بدشون که ناشی از بی خوابی و کسلی هست خواهی بود . کارمند بیچاره با ۷ یا ۸ میلیون دریافتی شاهد برده داری در سیستم اداری کشور هست تورو به خداوندی خدا ماها که سوختیم برادران حداقل به خاطر اینده فرزندان ما قبل از اجرای هر طرحی اول با کارشناسان مربوطه هماهنگ کنید و بعد از فکر کردن اجرایی کنید دیگه طاقت مشکلات دیگر رو نداریم به خدا . علی یارتون حق نگهدارتون

  3. واقعاً متاسفم برای کسایی که تصمیم گرفتن ساعت کاری کارمند از ۶صبح باشه،اون کارمند بنده خدا آهن که نیست کار داره خانواده داره مهمون داره،مهمونی میره،با این کار و تصمیم کاملا اشتباه،نه برقی کمتر مصرف میشه،نه ارباب رجویی اون موقع از صبح بیرون میاد (خصوصا در مناطق جنوب کشور) و نکته مهمتر کیفیت و راندمان کاری،کارمندان پایین میاد،کارمند اون موقع صبح از خوابش زده تا ارباب رجوعش ساعت ۹بیاد ازش خدمات بخواد،اونم با اخلاق و رفتار بد ناشی از کم خوابی به کار مردم رسیدگی میکنه،خلاصه کنم ساعت کاری و کم کنید تا برق کمتری مصرف بشه،مسئول محترمی که با تصمیم غلط و اشتباهت،باعث بهم ریزی کانون خانواده ها و کودکان در فصل گرم سال شدی

  4. کاملا با حرف این عزیز موافق هستم
    تصمیمات نابه جا و … .

    فلسفه تغییر ساعت کاری به ۶ صبح چیست ؟
    با این کار نه تنها در مصرف صرفه جویی نمی شود بلکه پرسنل هم از کارایی لازم در طول روز برخوردار نخواهند بود
    بررسی کنید ساعت شش صبح تا هشت چند درصد ارباب رجوع به ادرات و … مراجعه می کنند .
    اگر ساعت کاری هفت تا یک میشد چه اتفاق خاصی می افتاد

  5. با سلام . آیا احمقانه نیست که برای یک قانون نیم خطی تغییر ساعت ابتدای سال که سالها اجرا میشده است حالا باید کل کشور مجدد درگیر شود . ساعت ۶ الان که همان ۷ قدیم میشود . یعنی مشکل برای دوماه و نیم ابتدای سال بوده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا