آخرین جزییات برگزاری آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص جزئیات دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته مجوز استخدامی برای ۲۱ دستگاه و حدود ۲۷ هزار رشته شغل محل صادر شده است.

به گزارش اختبار به نقل از پایگاه خبری حیات، محمداسماعیل هاشم‌لو معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص جزییات دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: پس از اعلام نتایج اولین آزمون استخدامی موضوع بند ^ج^ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ و طی این دو سال گذشته ما برای برگزاری دومین آزمون استخدامی مربوط به این بند قانونی، با سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و با بسیاری از دستگاه‌ها به تعامل پرداختیم و در نهایت پس از رایزنی‌های صورت گرفته مجوز استخدامی برای ۲۱ دستگاه و حدود ۲۷ هزار رشته شغل محل صادر شده و صدور مجوز استخدامی برای حدود ۱۰ هزار شغل دیگر در حال پیگیری است.

وی افزود: از این ۱۰ هزار شغل، تعدادی از آن مربوط به توافقات قبلی بوده و تعدادی از  آن نیز در فاصله زمانی تاخیر ایجاد شده در انتشار آگهی است.

افزایش ظرفیت شغل محل‌ها

معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این تاخیر ایجاد شده به‌عنوان فرصتی برای افزایش بهره مندی از رشته شغل محل‌های سایر دستگاه شده است و قطعاً با افزایش شغل محل‌ها، اکثر ایثارگران مشمول می‌توانند از این بند قانونی بهره‌مند شوند، البته در تلاش هستیم که مجموع شغل محل‌ها را از حدود ۲۷ هزار به ۳۷ هزار شغل برسانیم.

وی در ادامه یادآور شد: آزمون استخدامی پیش رو  طبق بند “ج”ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، به‌طور اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد برگزار می‌شود.

استخدام تمامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد تا پایان مهلت برنامه ششم

هاشم‌لو همچنین تصریح کرد: طبق این قانون باید تمامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد تا پایان مهلت برنامه ششم به استخدام دستگاه‌ها در بیایند.

وی در خصوص زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی اظهار کرد: دفترچه آزمون استخدامی قرار بود طی ۱۰ روز گذشته منتشر شود اما به علت پیگیری‌ها و تلاش‌های ما مبنی بر افزایش ظرفیت شغل محل‌ها زمان صدور دفترچه به تعویق افتاد.

اخذ دیپلم افتخار به فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد

معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تاکید کرد: علاوه بر اینکه این آزمون در تمامی مقاطع تحصیلی برای فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد برگزار می‌شود، این امکان برای شرکت افراد دارای دیپلم افتخار نیز فراهم شده است و اگر فرزند شهید یا فرزند جانباز هفتاد درصد و بالاتر موفق به اخذ دیپلم نشده باشد، می‌تواند با مراجعه به اداره آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران محل سکونت خود نسبت به اخذ مدرک دیپلم افتخار اقدام و در این آزمون شرکت کند.

معافیت فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد از شرط سنی آزمون استخدامی

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد معاف از شرط سنی آزمون استخدامی هستند، خاطرنشان کرد: ما برای تسهیل در پذیرش تمامی شرکت کنندگان، انتخاب ۵ شغل محل را با توافق سازمان اداری و استخدامی برای داوطلبین این آزمون مهیا کردیم تا داوطلبان بتوانند شانس بالاتری برای قبولی در این آزمون داشته باشند.

هاشم‌لو با اشاره به اینکه مجری برگزاری آزمون، مرکز آزمون جهاد دانشگاهی است، گفت: طبق روال طبیعی معمولا آزمون استخدامی ۴۰ روز پس از آغاز زمان ثبت نام برگزار می شود که زمان دقیق آن در دفترچه اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. نوش جون فرزندان بالای هفتاد درصد و شهدا
    اما تا حدی که باعث نشه احساس بی عدالتی کنیم ، بنده جانباز ۲۵ در صد میشناسم که ۶ تا فرزندش با مدرک علمی کاربردی همگی الان شاغل هستن اونام باز بگیم حلالشون
    (( ولی مسئولین لااقل یه فکری بحال امثال بنده که پدرم بیش از ۵۳ ماه منطقه جنگی داره بکنن که لااقل محدودیت سنی برامون تا یه حدی تخفیف بده)) (والله بخدا گناهمون چیه که پدرم با وجود پرونده های بستری ای که دارن راضی به گرفتن درصد جانبازی نیست و میگه اون رو در راه خدا برا آخرت گذاشتم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا