آزمون استخدامی ویژه معلولین برگزار می‌شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افراد دارای معلولیت اعلام کرد که سازمان اداری استخدامی به این باور رسیده و عزم جدی دارد تا آزمون مستقلی را تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار کند.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، علی محمد قادری در نشست برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت با بیان اینکه سازمان بهزیستی سازمان مردمی است، اظهار کرد: یک هم افزایی و هم سویی استراتژیکی میان دستگاه‌ها در دولت سیزدهم برقرار و مقرر شده است مشکلات مردم را به ویژه برای جامعه‌ای که مبتلا به یکسری محدودیت‌هایی هستند، مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت راهبردها را برای به کارگیری جامعه نخبگانی مشخص می‌کند، گفت: آنچه که سازمان بهزیستی میان خودش و سازمان اداری و استخدامی برقرار کرده برگرفته از نگاه آرمانی و باور قلبی است که همکاران در سازمان اداری و استخدامی داشته‌اند و آرایش جدید اداری به خود گرفته و امروز حرف از برگزاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت در کشور مطرح می‌شود.

‌وی ادامه داد: سازمان اداری استخدامی به این باور رسیده و عزم جدی دارد تا آزمون مستقلی را تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۴۵ دستگاه در جلسه حضور پیدا کرده‌اند گفت: امروز هر فردی که در جلسه سازمان بهزیستی حضور پیدا کند، جایزه‌ای شگفتانه دریافت خواهد کرد و آن این است که اجازه خواهیم داد که از یک شیرخوارگاه بازدید و در جریان زیست این چنینی قرار گیرند، چرا که این افراد به ۱۰ درصد افراد کشور که معلول هستند، احترام گذاشته‌اند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیرامون عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: در چند روز گذشته افرادی که به این امر توجه نکردند، مشمول ترک فعل دستگاه‌های نظارتی قرار گرفتند و چهار معاون وزیر بدلیل تخلفات اداری به دادگاه مراجعه و احکام انفصال‌شان صادر شد، زیرا سیستم مطالبه‌گرانه وجود دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور تاکنون سه جلسه برگزار کردند چون رییس کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون طبق قانون، معاون اول رئیس جمهور است. در دولت قبل به طور کلی یک جلسه برگزار شده و در این دولت در کمتر از دو سال، سه جلسه در دفترشان برگزار شده است.

قادری با بیان اینکه الزامات قانونی در حوزه‌های مناسب‌سازی، اشتغال، بهداشت، استخدام و … پیگیری و گوشزد شده است گفت: مقرر است تا قبل از ۱۲ آذر، با هم‌افزایی که در این جلسه است، مقدمات جذب حداقل ۴۰۳۳ نفر را در دستگاه‌ها رقم زنیم.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به قبولی یکی از معلولان نابینا در کنکور پزشکی و کسب مقام نایب قهرمانی پاراآسیایی توسط معلولان اشاره کرد و افزود: تا قبل از بیانیه روز ۱۲ آذر یک اجلاس مشترک حداقل منطقه‌ای و بین المللی خواهیم داشت که بهزیستی به جهت حقوق بشری موظف است که هر چند سال یکبار گزارشی در سازمان ملل گزارش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز استثنایی داریم گفت: اگر حداقل‌های نظام آموزشی و حمل و نقل و بهداشت نباشد، این کودکان دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی با اشاره به افرادی که فرزندان طیف اوتیسم دارند، گفت: از هر ۲۸۶ کودک دختر، یک کودک ممکن است دچار طیف اوتیسم باشد، برای اینها باید نظام مناسب سازی در جامعه به وجود آید.

بیشتر بخوانید:

وعده برگزاری آزمون استخدامی مستقل برای معلولان در سال ۱۴۰۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام
    لطفا به معلولین دهه شصت اجازه شرکت در ازمون استخدام ویژه معلولین را صادر کنید و همچنین رشته‌های فنی و مهندسی، مثل مهندس عمران را نیز برای این ازمون لحاظ نمایید.
    باتشکر

  2. با عرض سلام و احترام بنده دخترم معلولیت شدید جسمی ذهنی حرکتی داردوباوجود اینکه خودم همسرم مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و ادبیات فارسی هم داریم هردو بیکارهستیم باوجود شرایط سخت زندگی واجاره نشین بودن وهمچنین داشتن فرزند دوم نیاز شدید به استخدام شدن لااقل یک نفر از مابرای گذراندن زندگی به امید فقط زنده ماندن داریم لذا خواهشمند است این دیدگاه رو به سمع و نظررییس بهزیستی کشور برسانید واقعا شرایط اسفناک جهت هزینه‌های درمان دخترمان داریم به امید یه تماس از یک شخص مسوول دلسوز وباانصاف این دیدگاه رو نوشتم خدایتعالی اجرتان دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا