آزمون داوری و میانجیگری ۱۴۰۲ در آبان‌ برگزار می‌شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری دو نوبت آزمون داوری و میانجیگری در سال‌جاری خبر داد و گفت: آزمون نوبت پاییز در آبان ماه و آزمون بعدی در انتهای زمستان برگزار می‌شود.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در خصوص جزئیات برگزاری آزمون داوری و میانجیگری گفت: پذیرش دور‌ه‌های میانجیگری و داوری در دو بخش با آزمون و بدون آزمون برگزار می‌شود که ثبت‌نام بدون آزمون از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز توسعه حل اختلاف و سایت جهاد دانشگاهی امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه ثبت نام دوره‌های بدون آزمون به طور منظم از بیستم تا انتهای هر ماه انجام می‌شود، اظهار کرد: این امکان برای این منظور فراهم شده است که علاقه‌مندان هر ماه در یک بازه زمانی مشخص امکان دسترسی و ثبت نام در این دور‌ه‌ها را داشته باشند.

وی از برگزاری دو نوبت آزمون داوری و میانجیگری در پاییز و زمستان سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آزمون نوبت پاییز در آبان ماه و آزمون بعدی در انتهای زمستان سال‌جاری برگزار می‌شود و انتظار می‌رود حجم زیادی از داوطلبان در این آزمون شرکت کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به اینکه این آزمون در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در بخش عمومی این آزمون حقوقدانان و در بخش تخصصی متخصصان در رشته‌های ده‌گانه پیش بینی شده که دعاوی آنها در محاکم رسیدگی می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی افزود: پذیرفته شدگان در این آزمون پس از قبولی در مصاحبه علمی و تایید صلاحیت عمومی در دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت می‌کنند تا آموزش‌های لازم برای داوری در رشته‌های تخصصی خود را کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی یادآور شد: این آموزش‌ها به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان با مسائل حقوقی برگزار می‌شود تا این داوران در حین داوری ضمن تخصص و موضوع‌شناسی به مسائل حقوقی و قوانین مرتبط آشنایی و اشراف کامل داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاش جلو پذیرشا بدون ازمون دانشگاهی و موسساتی گرفته میشد دیگه نابود شد این رشته ….موسسه اموزشی بزنی الا پول توشه طرح بزاری جعبه سیاه پرده سیاه پشت پرده نکته تست و…بعد قوانینو کتاب کنی بفروشیو….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا