آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ تکمیل ظرفیت ندارد

پایگاه خبری اختبار- به گفته یکی از مسئولان مرکز وکلای قوه قضاییه آزمون وکالت این مرکز تکمیل ظرفیت ندارد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل حسینی ایجی، نماینده مرکز وکلا قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه بیان کرد: تکمیل ظرفیتی نخواهیم داشت. با توجه به قانون تسهیل هر کسی که بتواند تراز ۷۰ درصد یک درصد برتر در این آزمون را کسب کند، در این آزمون قبول شده است. در چنین شرایطی تکمیل ظرفیت معنا و مفهومی ندارد.

یکی دیگر از مدیران مرکز وکلا با اشاره به قانون تسهیل بیان کرد: بر اساس این قانون ظرفیتی وجود ندارد که افراد به دنبال تکمیل آن هستند! بر اساس قانون تهسیل افرادی که در آزمون وکالت توانسته‌اند حد نصاب نمره را کسب کنند، امکان ثبت نام را دارند و در این رابطه ظرفیت و یا سقف تعدادی مشخص نشده، از همین رو تکمیل ظرفیت در قانون تسهیل معنا و مفهومی ندارد.

به گفته وی، افراد مختار هستند که در آزمون وکالت هر یک از دو نهاد (مرکز وکلا و یا کانون وکلا) ثبت نام کنند، افرادی که حد نصاب را کسب نکرده اند، به عنوان افراد پذیرفته شده (قبول شده) در این آزمون محسوب نمی‌شوند. براساس قانون تسهیل ظرفیتی در آزمون وجود ندارد که نیازی به تکمیل آن باشد! بنابرین تکمیل ظرفیتی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

کتاب عام و خاص حقوقی آزمون وکالت هوشیار

کتاب عام و خاص کیفری آزمون وکالت هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. حاج آقای نقدعلی مصاحبه کردن و گفتن بین نه تا یازده هزار نفر قبولی مشترک وجود داره

    این یعنی جنایت در حق داوطلبان و دور زدن قانون

    نمایندگان مردم در مجلس انقلابی ،ورود کنید و حق داوطلبان را احقاق کنید

  2. سلام لطفا تکمیل ظرفیت رو بگذارید بنده خانمی هستم متاهل با وجود دانشجوی ارشد و بارداری و مسائل و مش
    کلات اقتصادی همچنان پشت ازمون بمونم والا سوادمونم بالاست حتی از دوستانم و همکلاسیهای وکلا سوادمون بالاتر هست و از بنده برای بعضی پرونده هاشون نظر میگرفتن یا استاد سر کلاس سوال میپرسیدن بنده بهتر از اونها جواب میدادم لطفا از افرادی که ۶۰۰۰ به بالا شدن این انصاف نیست با این فاصله ازمون بزارید و نتیجه رو اعلام کنید قبولی هر رو ازمون یکی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا