آزمون وکالت ۹۹ به شرط رعایت ضوابط بهداشتی سخت‌گیرانه برگزار می‌شود

توضیحات معاون وزیر بهداشت درباره شرایط برگزاری آزمون وکالت 99 در روز جمعه 20 اسفند 1400

پایگاه خبری اختبار- معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از برگزاری آزمون وکالت روز جمعه ۲۰ فروردین به شرط رعایت ضوایط بهداشتی سخت‌گیرانه خبر داد.

به گزارش اختبار، دکتر محسن فرهادی که در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر حاضر شده بود در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره علت برگزاری آزمون وکالت در شرایط شیوع گسترده کرونا گفت که به دلیل اینکه مقدمات این آزمون انجام شده بود با شرایط خاصی تصمیم به برگزاری آزمون گرفته شده است.

فرهادی با تاکید بر اینکه ما نه مجوز برگزاری داده‌ایم و نه مجوز لغو، بیان داشت: هیچ‌گونه آزمونی در شرایط قرمز و نارنجی مجوز برگزاری ندارد. برخی آزمون‌ها مانند آزمون استخدامی بانک تجارت و… از سوی برگزارکنندگان لغو شد اما درباره آزمون وکالت شرایط برگزاری یک جلسه را پذیرفتند و ابلاغیه مربوط به آن را همین امشب به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال کردیم. بر اساس این ابلاغیه اعلام شد که برخلاف گذشته، هر حوزه‌ای یعنی هر سقفی نباید بیش از پانزده داوطلب داشته باشد در غیر اینصورت آن حوزه را تعطیل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی مسئولیت اجرای این شرایط را بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور دانست و افزود: این سازمان تعهد به اجرای شرایط تعیین‌شده داده است. آزمون وکالت بیش از ۸۰ هزار داوطلب دارد و تعداد حوزه‌ها افزایش یافته است. حوزه‌های بزرگی برای آزمون در نظر گرفته شده است مثلا در دانشگاه علم و صنعت هر دانشکده می‌تواند ۱۵ داوطلب را در خود جای بدهد به شرط داشتن ِ مسیرهای ورودی و خروجی مشخص.

این مقام مسئول علت پذیرش برگزاری آزمون وکالت را انجام مقدمات برگزاری آزمون و توزیع کارت و… بیان داشت و گفت که اگر این شرایط رعایت نشود همکاران ما در دانشگاه جلوی برگزاری آزمون را می‌گیرند.

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۹۰ دیدگاه ها

  1. خانم زنده دل
    سلام وممنونم از شما وهمکارانتون که خیلی محبت کردین وپیگیری میکردین وگفتگوها را در اختیار ما قرار میدادین
    فقط یه سوال داشتم بعد از ازمون مشخص میشه هر کانون چه تعداد شرکت کننده داشته ؟خصوصا کانون مرکز

  2. سلام و عرض ادب
    جناب فرهادی عزیز شاید بتونید با این حرفها و نظرات مردم عامی رو فریب بدهید ولی متوجه باشید که اظهار نظر شما ازطرف نخبگان کشور بخصوص جامعه حقوقی کشور شنیده شد،خودتون هم خوب میدانید که نه پروتکل بهداشتی رعایت خواهد شد و نه امکانات اجازه رعایت پروتکل بهداشتی را میدهد بنابراین لطفا به شعور مردم عزیز توهین نفرمائید خودتون خوب میدانید دلیل برگزاری چی بود و هست،شما در این وضعیت خطرناک کرونایی که کل کشور رو فرا گرفته تهران که به رنگ سیاه رسیده کل کشور قرمز و به حد انفجار داره میرسه دو ماه آزمون رو عقب می انداختید بفرمائید این چه مصلحت و منافعی در کار بود که جان بیش از پانصد هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم به مخاطره انداختید،شما قطعا از فاجعه ای داری بوجود می آورید باید پاسخگو قانون و خانواده داوطلبین باشید.

  3. خیلی جالبه برام صحبتای ایشون که گفتن زیر هرسقف فقط ۱۵ نفر باشن،خسته نباشی واقعاً، بعضی از حوزه ها ۱۵ نفرم ظرفیتش نیست معلومه سنجش قبول می‌کنه در حالت عادی هم همین تعداده،و اینکه چه جوری به حوزه ها میخواین نظارت کنید که اگه رعایت نشد اجازه برگزاری ندید،مگه ما بازیچه شماییم،بیایم با اون حجم استرس سر آزمون بعد برگه رو بگیرن بگن عهههه کنسله آزمون رعایت نشده پروتکل ها😏

  4. چرا قبول نمیکنید گند زدید؟ چرا قبول نمیکنید افتضاح بار آوردید؟ خاک بر سرتون که ۲۲ اسفند رو لغو کردید.. خاااک
    اختبار نظرمو بزاآاار سانسور نکن

  5. مردمو مسخره کردین کدوم پروتکل همه ی داوطلبان رو به کام مرگ میفرستین خدا ازتون نگذره عجب مملکتیه هرکی هرکی. فقط دنبال منافع خودتون هستین کسی هم نمیتونه جلوتونو بگیره

  6. پس اگه به هر عنوان زیر یک سقف بیش از ۱۵نفرباشه نباید ازمون برگزار بشه..ببینیم این تعداد مکان و این تعداد مراقب رو تدارک میبینن یا نه؟!!!

    فردا مشخص میشه

    داوطلبان درجریان این موضوع باشید

  7. جالبه که فاصله به ظاهر ١/۵ متری قرار ٣ ساعت برای ما تو یه مکان سر بسته معجزه کنه ما نفهمیدم این وسط حرفای دکتر حریرچی و وزارت بهداشت شوخی بود که میگفتن حتی ٢ ماسک تو یه مکان نمیتونه کمک کنه یا سازمان سنجش به این علم رسیده که بااین روش کرونارو ریشه کن کنه شما که به خواسته خودتون رسیدن ایشالله موفق باشید

  8. خب ما چطور بهتون نشون بدیم که چه پیک جمعیتی هست تو دانشگاه دولتی که برگزار میکنن آزمون را .اینکه میگین ۱۵ نفر زیر یک جای مسقف برن و بیشتر نباشه بیشتر شبه یه لطیفس عزیز جان

  9. ماهمه میدانیم که چنین اتفاقی در مورد حوزه های برگزاری نخواهد افتاد.چون الان کارت ها هم توزیع شده وامکان افزایش نیست.حوزه های قبلی هم صددرصد بیش از این تعداد پیش بینی شده خودم مخالف تعویق بوده وهستم اما این موضوع خیلی ناراحت کننده هست که چرا مسئولین به راحتی به ما دروغ میگویند!؟درهرصورت. آزمون وکالت۹۹ خیلی چیزها را برایمان روشن کرد.ساده ترین مسئله هم این بود که اسفند به خاطر کرونا تعویق نشد اما هیچ یک از مسئولین چه از نهاد وکالت وچه سنجش حقیقت را برای داوطلبین روشن نکردند.ثابت کردند که داوطلب برایشان مهم نیست وفقط شعار می‌دهند.اینجا جایی است که همه به فکر خودشان هستند.دوستان به امید خدا انشالله همگی موفق باشین.

  10. آزمون وکالت اگر یک ماه به تعویق بیافته به هیچ کجا بر نمی خوره… ولی برگزاریش در این شرایط واقعاً صلاح نیست… فقط هم بحث کورونا نیست… با پراکنده شدن خوزه ها بحث امنیت آزمون هم محل بحث است.

  11. خدایی منتشر کنید
    الان فهمیدم چرا ۶۵ساله کانون وکلا مستقله..تمام نهادا گذاشتن رو هم نتونستن یه امتحانو تو شرایط وخیم کرونایی لغو کنن..اقای کوشا نشون داد کانون وکلا زورش از همه بیشتره.جنگ،جنگ بین مسئولین وابراز قدرته و کاری به سلامت داوطلب هم نداره..انحصار کانون وکلا حالا حالاها ادامه داره کسی نمیتونه جلوش وایسه…ولی یادمون باشه انسانیت واخلاق نباید بخاطر یه دعوای زرگری زیر پا گذاشته بشه،بحث جون ادما وخانواده هاست.مامجبوریم امتحان بدیم چون هر نفرمون سی چهل سالمونه و تو این شرایط بیکاری، کار و شغلی نداریم..ولی باعث بانیشو به خدا واگذار میکنیم..

  12. واقعا ناراحت کننده هستش که این جوری با جون داوطلبین بازی میکنن، چرا اینا تصمیم درست نمیگیرن و از اول لغو کنن،حالا چند ماه آزمون به تعویق بیفته مشکلی پیش نمیاد ولی در عوض سلامتی داوطلبین و خانوادهاشون حفظ میشه تو را خدا تصمیم درست بگیرید و لغوش کنید،تمام آزمونهای ۲۰ام لغو شد بجز وکالت، خواهش میکنم با جان و سلامتی داوطلبین خانوادهاشون بازی نکنید

    1. عرض سلام واحترام ضمن تشکر وقدردانی اززحمات حضرت عالی .. انتقادداریم به عملکرد جناب عالی درخصوص برگزاری ازمون وکالت .. مگر خون داوطلبان ازمون بانک ملت وتجارت ازمارنگینتر هست که با باجمعیت کمتر لغو شد ایا رعایت پروتکل برای انان مقدور نبود فقط برای ماممکن هست ایا قدرت ولجبازی کانون وکلا برسرسلامت ماداوطلبین مقدم بود که اینطور مارا نادیده گرفته اید؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا