آشنایی با منابع و نحوه پاسخگویی مرحله تشریحی آزمون قضاوت

پایگاه خبری اختبار- شناخت منابع و روش مطالعه رتبه های برتر سال های پیش به قبولی داوطلبان در آزمون های حقوقی کمک به سزایی می کند.

آزمون قضاوت در سه مرحله تستی، تشریحی و مصاحبه علمی برگزار می شود. لذا داوطلبان برای قبولی در هر مرحله می بایست از شرایط و منابع آزمون اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند نمره قبولی لازم در هر مرحله را کسب نمایند.

مرحله تستی آزمون قضاوت سال ۱۴۰۲ (جذب عمومی حوزویان و دانشگاهیان) در روز جمعه ۵ خرداد با شرکت بیش از ۱۱ هزار داوطلب برگزار شد و در ۲۵ تیرماه نتایج مرحله تستی از طریق درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شد.

پذیرفته شدگان این مرحله در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مصاحبه علمی، روانشناسی و گزینش به کارگزینی معرفی خواهند شد.

بر اساس آنچه در آگهی ثبت‌نام آزمون قضاوت ۱۴۰۲ اعلام شده، مواد امتحانی آزمون تشریحی داوطلبان دانشگاهی عبارتند از: حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، اجرای احکام کیفری، حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی.

بیشتر بخوانید

و منابع آزمون داوطلبان حوزوی و اهل تسنن، فقه و اصول فقه است.

پایگاه خبری اختبار با برخی از رتبه‌های برتر مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۱۴۰۰ گفت‌وگو کرده است. در این گفت‌وگوها به ویژه درباره منابع مطالعه، شیوه کسب آمادگی و مدیریت جلسه آزمون صحبت شده است، موضوعاتی که برای داوطلبان سایر آزمون‌های حقوقی نیز مفید خواهد بود.

برای خواندن متن کامل هرکدام از این گفت‌وگوها، روی لینک مربوط به آن کلیک کنید.

سیدمبین بنو عزیزی‌فرد رتبه ۱ مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۱۴۰۰

سیدمبین بنو عزیزی‌فرد متولد سال ۱۳۷۶ شهر تهران و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه آزاد است که در مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۱۴۰۰ رتبه ۱ را کسب کرده است.

او مهم ترین عامل در موفقیت و کسب رتبه یک در این مرحله را تکرار و مرور زیاد مطالب همراه با حل سوالات فراوان بصورت تحلیلی نه فقط پیدا کردن گزینه صحیح  دانسته است.

برای مشاهده منابع و شیوه مطالعه سیدمبین بنو عزیزی‌فرد کلیک کنید.

علیرضا نامی رتبه ۷ مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۱۴۰۰

علیرضا نامی، متولد سال ۱۳۷۷ در شیراز و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه شیراز است که در آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ رتبه ۷ را در مرحله تشریحی و رتبه ۴۷ را در مرحله تستی به دست آورده است.

او انتخاب صحیح منابع را یکی از مهم ترین عوامل موفقیت خود دانسته است و معتقد است اگر منابع کامل نباشد یا کنکوری نباشد ممکن است شخص نتواند در آزمون رتبه دلخواهش را به دست بیاورد.

برای مشاهده منابع و شیوه مطالعه علیرضا نامی کلیک کنید.

علیرضا علیجانی، رتبه ۳ مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۱۴۰۰

علیرضا علیجانی، متولد سال ۱۳۷۸ شهرستان بردسکن و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی حقوق از دانشگاه دولتی بجنورد است که در آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ (جذب عمومی) رتبه ۳ را در سهمیه ایثارگران (۵ درصد) به دست آورده است.

علیجانی معتقد است سه فاکتور انتخاب منبع درست و برنامه‌ریزی و پایبندی به برنامه ریزی شما را به موفقیت در هر آزمون حقوقی خواهد رساند.

برای مشاهده منابع و شیوه مطالعه علیرضا علیجانی کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا