آغاز کارآموزی پذیرفته شدگان مرکز وکلای قوه قضائیه از ۲۰ فروردین ماه

پایگاه خبری اختبار- حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در گفت و گو با بخش خبری ۲۰:۳۰ امشب ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ وعده داد کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۱ این مرکز از ۲۰ فروردین شروع خواهد شد.

به گزارش اختبار بخش خبری ۲۰:۳۰ امشب در گزارشی به بررسی وضعیت پذیرفته شدگان آزمون وکالت پرداخت که در آن رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد کارآموزی پذیرفته شدگان این مرکز از ۲۰ فروردین آغاز خواهد شد

همچنین در این گزارش گفته شد علی رغم پیگیری انجام شده، مسئولان اسکودا درباره این موضوع اظهار نظری نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

گزارش کامل را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

مشروح این گزارش به شرح زیر است:

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه وعده داد کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ این مرکز از ۲۰ فروردین شروع خواهد شد.

به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در اجرای کامل قانون تسهیل تعلل داشته اند.

ریشه گران و پایین بودن کیفیت خدمات وکالت، تعداد بسیار کم وکیل و انحصاری بودن این صنف در کشور ماست که برای حل این مشکل در مجلس یازدهم قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار تصویب شد

رئیس قوه قضاییه هم از ورود فارغ التحصیلان بیشتر به حرفه وکالت تمام قد دفاع کرد. بعد از تصویب قانون مرکز وکلای قوه قضاییه اولین آزمون را در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون تسهیل برگزار کرد اما تا الان هنوز نتایج قطعی را اعلام نکرده است، موضوعی که باعث شد برخی نمایندگان مجلس به آن انتقاد کنند. البته قبلا هم رئیس قوه قضاییه از تاخیر در اعلام نتایج آزمون گله کرده بود.

رئیس مرکز قوه قضاییه در این خصوص اعلام کرده است که نتایج قطعی تا ۲۰ فروردین اعلام و دوره کارآموزی پذیرفته شدگان شروع خواهد شد.

عبدلیان پور در توضیح این تاخیر عنوان کرد: با توجه به قانون تسهیل ظرفیت قبولی ما دو برابر شده لذا ما باید زیرساخت ها را دو برابر میکردیم که این امر زمان بر بود. نتایج قطعی شهریور ماه اعلام شده و ما ظرف ۶ ماه همه این پذیرفته شده ها را گزینش کردیم.

اما اتحادیه کانون های وکلای دادگستری که تیرماه گذشته آزمون را برگزار کرده است علی رغم پیگیری ما هنوز دلایل تاخیر و تاریخ دقیق شروع کارآموزی را اعلام نکرده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام و تبریک سال نو و همچنین قبولی طاعات و عبادات مسئولین و اعضای محترم مرکز وکلا
    از بابت زحماتی که در این راستا متقبل شدین نهایت تشکر و قدردانی را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا