آیین نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات

تصویبنامه شماره 101061/ت 60172 هـ مورخ 1401/6/12 هیات وزیران

هیأت وزیران در جلسه ۶ /۶ /۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و به استناد ماده (۱۰) اصلاحی قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات – مصوب ۱۴۰۱-، موضوع بند (چ) ماده (۸) قانون جهش تولید دانش بنیان – مصوب ۱۴۰۱- آیین نامه اجرایی ماده مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده ۱ در این آیین نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

۱– پارک علم و فناوری: پارک علم و فناوری دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

۲– مالیات با نرخ صفر: مالیات با نرخ صفر حقوق کارکنان شاغل در پارک علم و فناوری.

بند ۲ از ماده ۱ آیین نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، با  رای شماره ۰۱۰۶۱۸۲ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۷  هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد

ماده ۲ کارکنان شاغل در ستاد پارک علم و فناوری و همچنین کارکنان شاغل شرکت ها و مؤسسات فناور فعال مستقر در پارک علم و فناوری نسبت به حقوق دریافتی شان از مراکز یاد شده، مشمول ماده (۹۱) قانون مالیات های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶- با اصلاحات بعدی می باشند. تشخیص موضوع و محل فعالیت و تعیین فهرست کارکنان شاغل در پارک علم و فناوری و فرآیند ارزیابی آنان بر عهده رییس همان پارک علم و فناوری است.

تبصره – معیارها و شاخص های فرآیند ارزیابی بر اساس مصوبه هیئت امنای پارک تعیین می شود.

ماده ۳ برخورداری از مالیات با نرخ صفر، مستلزم وجود فهرست الکترونیک حقوق کارکنان شاغل در پارک علم و فناوری برای سازمان امور مالیاتی کشور و خوداظهاری در قالب انتخاب گزینه فعالیت در پارک علم و فناوری می باشد که به تأیید رییس پارک علم و فناوری رسیده است.

ماده ۳ از آیین نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، با  رای شماره ۰۱۰۶۱۸۲ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۷  هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد

ماده ۴ رییس پارک علم و فناوری مسئول اجرا و نظارت بر عملکرد این آیین نامه می باشد و در صورت قصور و تقصیر رییس پارک مذکور در تضییع حقوق دولتی، وی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط مسئولیت خواهد داشت.

ماده ۵ اعمال مالیات با نرخ صفر موضوع این آیین نامه، در چهارچوب شرایط مقرر، از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون جهش تولید دانش بنیان – مصوب ۱۴۰۱ – نافذ است.

عبارت “مالیات با نرخ صفر” از ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، با  رای شماره ۰۱۰۶۱۸۲ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد

معاون اول رئیس جمهور – محمد مخبـر

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا