اجرای دستور رئیس قوه قضاییه درباره جذب قضات بومی در کردستان/ از پذیرفته‌شدگان تعهد خدمت ۱۵ ساله در کردستان اخذ می‌شود

پایگاه خبری اختبار- در پی دستور رئیس قوه قضاییه برای جذب قضات بومی در استان کردستان، آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت استان‌های غرب کشور برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، در جریان سفر ۱۴ اردیبهشت ماه رئیس قوه قضاییه به استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دستور جذب قضات بومی را در این استان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: از آن جهت که ۸۰ درصد قضات استان کردستان غیربومی هستند، مقرر شد کارگروهی در دادگستری استان برای اتخاذ راهکار‌های تربیت، جذب و بکارگیری قضات بومی تشکیل شود و در این راه از حوزه و دانشگاه باید کمک بگیریم.

در همین راستا روز گذشته آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت استان‌های غرب کشور در استان کردستان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: در پی سفر ریاست قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال جاری به استان کردستان و دستور وی مبنی بر رفع مشکل کمبود کادر قضایی استان کردستان با پیگیری‌های مکرر دادگستری استان این آزمون در استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور شرکت کنندگان از استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، آذربایجان غربی و لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جذب ۹۳۱ قاضی در سال۱۴۰۲

دستور رئیس قوه قضاییه برای جذب ویژه قاضی از میان حوزویان

حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان، اظهار داشت: بر اساس اعلام قبلی، آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت برخی از استان‌های غرب کشور در سنندج، در دانشگاه کردستان و با رقابت ۴۸۰ داوطلب برای تصدی منصب قضا برگزار شد و نتایج این آزمون طبق اعلام معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، متعاقبا اعلام خواهد شد و پس از آن از داوطلبانی که در آزمون تستی حضور یافتند برای شرکت در مصاحبه، و اختبار دعوت به عمل می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: پذیرفته شدگان پس از این مرحله در مصاحبه و اختبار شرکت می‌کنند.

وی در پایان بیان داشت: پذیرفته شدگان پس از قبولی ومعرفی به گزینش جهت طی مراحل گزینش معرفی خواهند شد و در خاتمه قبول شدگان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و کار آموزی جهت خدمت در قوه قضاییه دعوت می‌شوند.

لازم به ذکر است پذیرفته شدگانی که متعهد به خدمت ۱۵ ساله دراستان کردستان باشند اقدامات لازم جهت جذب و به کارگیری آنهادر دادگستری استان کردستان در اسرع وقت به عمل خواهد آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام..من تعهد نامه رو امضا کردم یعنی در صورت قبولی اجباری که محل کارم کردستان باشه؟ درصورتی که بخام تعهد نامه رو پس بگیرم باید کجا اقدام کنم؟ چون که من علی رغم اینکه دوستدارم تو مناطق محروم کارکنم ولی واقعا شرایطش ندارم

  2. سلام..من تعهد نامه رو امضا کردم یعنی در صورت قبولی اجباری که محل کارم کردستان باشه؟ درصورتی که بخام تعهد نامه رو پس بگیرم باید کجا اقدام کنم؟ چون که من علی رغم اینکه دوستدارم تو مناطق محروم کارکنم ولی واقعا شرایطش ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا