دستور رئیس قوه قضاییه برای جذب ویژه قاضی از میان حوزویان

پایگاه خبری اختبار- دادستان انتظامی قضات گفت: اخیرا از سوی ریاست قوه قضائیه تدبیر شده که به صورت جذب‌های ویژه از میان حوزویان، تعدادی نیروهای قضایی در استان‌ها جذب شده و پس از برگزاری آزمون و طی روند قانونی، نیازهای قوه قضائیه در بخش کادر قضایی برطرف شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین جعفر قدیانی امروز ۱۸ خرداد ماه در حاشیه آیین تجلیل از قضات برتر استان کرمان افزود: در راستای راهبرد جذب ویژه قضات در استان ها، هیئتی از تهران به استان‌ها سفر می‌کنند و پس از ثبت نام، آزمون و گزینش، کلاس‌های آموزشی مربوطه توسط قضات پیشکسوت برگزار می‌شود و افراد برگزیده جذب دستگاه قضایی می‌شوند و این روش به عنوان یک مُسَکن، دست روسای دادگستری ها را برای تامین نیروی قضایی باز کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که در تمامی استان‌ها حدود ۵۰ درصد تشکیلات مصوب قضایی، قاضی فعال وجود دارد، عنوان کرد: از نظر کادر قضایی در کشور به شدت احساس کمبود داریم که با راهبرد جذب ویژه قضات بخشی از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

دادستان انتظامی قضات تصریح کرد: جذب ویژه قضات در هر استان متناسب با نیاز و جمعیت و بنا به نظر ریاست کل دادگستری استان‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آگهی آزمون قضاوت (جذب عمومی) ویژه طلاب سال ۱۴۰۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا