احتمال حذف ۱۰ هزار رشته مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

پایگاه خبری اختبار- معاون آموزشی وزارت علوم از حذف ۱۰ هزار رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورتی که از نظر شغلی آینده‌ای برای فارغ التحصیلان این رشته‌ها وجود نداشته باشد خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه این وزارتخانه برای حذف ۱۰ هزار رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خبر داد و گفت: برنامه حذف این رشته‌ها به منظور بررسی آینده شغلی فارغ التحصیلان به کارگروه‌های استانی داده شده است.

دکتر قاسم عموعابدینی ضمن بیان این مطب با اشاره به بازنگری رشته‌های دانشگاهی، اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار رشته کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌ها در برنامه حذف وزارت علوم قرار دارد و در حال حاضر حذف این رشته‌ها به منظور بررسی آینده شغلی فارغ التحصیلان به کارگروه‌های استانی داده شده و در صورتی که از نظر شغلی آینده ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در این رشته ها وجود نداشته باشد، تمامی ۱۰ هزار رشته سال آینده حذف خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بر اساس سیاست بازنگری رشته‌های دانشگاهی در وزارت علوم، امسال قرار بود ۸۰۰ کدرشته محل در دوره کارشناسی دانشگاه ها حذف شود که البته این تعداد به ۱۱۰۰ کد رشته محل رسید و ما در مهر امسال دانشجویی در این رشته ها پذیرش نکردیم.

بیشتر بخوانید:

تاسیس رشته «حقوق کیفری بین‌المللی» در مقطع کارشناسی ارشد حقوق

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا