ادامه بلاتکلیفی داوطلبان آزمون فوق‌العاده؛ مجلس چگونگی محاسبه نصاب قبولی را بررسی می‌کند

پایگاه خبری اختبار- «چگونگی محاسبه حد نصاب شناور بر مبنای تراز در آزمون‌ها» در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی، بررسی می‌شود.

به گزارش اختبار، با گذشت نزدیک به دو ماه از برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه و درحالیکه آخرین بار روز ۹ تیرماه رئیس این مرکز گفته بود که نتایج آزمون ظرف چند روز اعلام می‌شود، همچنان خبر روشن و دقیقی درباره زمان اعلام نتایج از سوی برگزارکنندگان منتشر نشده است.

هم‌زمان با سکوت متولیان برگزاری آزمون، دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری منتشر شده و در دستور کار سه‌شنبه کمیسیون جهش تولید، «نحوه محاسبه حد نصاب در آزمون وکالت» به چشم می‌خورد.

در این جلسه قرار است نمایندگانی از سازمان سنجش، وزارت اقتصاد، قوه قضاییه، مرکز وکلای قوه قضاییه، کمیسیون اصل نود، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس حاضر شوند.

به این ترتیب بررسی‌هایی که باید در زمان تدوین و بررسی طرح تسهیل در کمیسیون انجام می‌شد، قرار است پس از تبدیل‌شدن آن به قانون و مشخص شدن نواقصش در اولین آزمونی که بر اساس این قانون برگزار شده، صورت بگیرد، آن هم درخصوص قانونی که فرایند بررسی آن در کمیسیون مربوطه به دلیل رد شدن مکرر آن از سوی شورای نگهبان، بسیار طولانی بود.

بیشتر بخوانید:

نکته قابل تامل دیگر، رفتار معنادار کمیسیون جهش در عدم دعوت از کانون‌های وکلا برای شرکت در این جلسه است، درحالیکه نتیجه جلسه مستقیماً بر آزمون وکالت ۱۴۰۰ که کمتر از دو هفته دیگر برگزار می‌شود اثر خواهد داشت.

باید دید کمیسیونی که در مرحله تصویب طرح با موضع‌گیری‌های لجوجانه و جانب‌دارانه زمینه‌ساز تصویب چنین قانون چالش‌برانگیزی شد، در جلسه روز سه‌شنبه خود چه دستاوردی را حاصل می‌کند.

تنها نکته‌‌ای که فعلا می‌توان درباره آن اطمینان داشت این است که نتایج آزمون فوق‌العاده تا قبل از روز سه‌شنبه اعلام نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. اگر نمره خام ملاک بشه، حتی از سالهای قبل که قانون تسهیل وجود نداشت و ظرفیت وجود داشت هم کمتر پذیرش اتفاق میوفته! تازه منبع و مرجع نمره خام رو ازکجا میارن؟! کما اینکه الان نهایتا ۲۵۰۰ نفر از ۷۲ هزار نفر قبول شدن!! سازمان سنجش و نمایندگان همگی گفتن ملاک باید «تراز» باشه چون قانون تسهیل منظورش تسهیل کردن راه وکالت است و باید ۱۰۵۰۰ نفر پذیرش میشدن نه ۲۵۰۰ نفر. لذا ملاک باید «تراز» باشه بر اساس قانون تسهیل..
    اصلا این طرح تسهیل و اینجور چیزا رو بردارید به نظرم بهتره، با همون شیوه قبل از سال ۹۹ برگزار کنید که خیلی بهتره،. لااقل ۷۰۰۰ نفر اونموقع میگرفتید. الان چی؟! باید بیشتر بگیرید کمتر گرفتید!!؟ چقدر تاسف انگیزه..

  2. دوسال از زندگیم توی خدمت تلف شد و الان دوسال سر این بچه بازی ها و مطمئنم اعلام نتایج بشه هم اقلا باس پی یک سال دیگ رو ب تن بمالم. در کل پیر ‌شدیم و اندر خم یک کوچه…این زمان ها حق الناس نیست پس چیه؟

  3. خیلی جالبه که از طرف مرکز میگن به فکر داوطلبان هستن و تعویق به نفع داوطلب هاست و از طرف مجلس میگن باید تراز ملاک باشه .۲ ماه با امروز و فردا و هفته بعد و ده روز بعد سرکارمون گذاشتن آخرش هم در زمان مصاحبه کار خودشون و میکنن و کلی از داوطلبا و حذف

  4. یعنی فکر کنید همه ساله ده هزار دفترخونه اضافه بشه ؟؟؟ یعنی پایین کشیدن سطح دفترخانه اسناد رسمی در حد کافی نت
    یا فک کنید هر ساله با این طرح شاید صد هزار تا کارشناس ؟؟؟؟ جذب بشه ، یا هر ساله شاید ۴۰ هزار وکیل ( = عریضه نویس ) جذب بشه ؟؟؟؟ که قراره در عمل یاد بگیرن … ؟؟؟؟

    و بعدا به اختیارات خطرناک و پولساز ، وکلا و کارشناسان رسمی و دفاتر اسناد رسمی نیم نگاهی هم بیندازید …

    دقیقا متوجه میشوید چه بلایی منتظر مردم هستش … .

  5. واقعا که کم با جوان ها بازی کنید همه میدونن معنی نمره یعنی چی یعنی تراز مگه بار اولمونه کنکور دادیم و این همه ازمون تروخدا بس کنید کم جوان هارو افسرده کنید اگه واقعا بفکرمون هستین این رشته رو با ازمون ورودی کنید

  6. یک کشور رو در همه زمینه ها با همین آزمون و خطا پیش بردند و به این بدترین وضعیت تاریخی کشوندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا