اسامی داوطلبان یازدهمین انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اسکودا

پایگاه خبری اختبار- اسامی داوطلبان انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اعلام شد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی اسکودا، با پایان مهلت ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که از ۲ دی تا ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ تعیین شده بود، اسامی داوطلبان شرکت در این انتخابات مشخص شد.

انتخابات اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، روز ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است یازدهمین انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اسکودا قرار بود روز ۲۴ آبان‌ماه و در نشست به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان در جزیره کیش برگزار شود.

با وجود این در اولین ساعات آغاز‌به‌کار نشست کیش، دادنامه‌ای از شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات ابلاغ شد که در آن، بعضی از نامزدهای انتخابات اسکودا از حضور در «ارکان و مجامع کانونهای وکلای دادگستری و سایر مجامع مرتبط به خصوص مدیریت و ارکان مرتبط با اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری موسوم به اسکودا» منع شده‌ بودند.

بر اساس این دادنامه، جلیل مالکی، سید مهدی حجتی، سوده حامدتوسلی و عبدالله سمامی امکان حضور در این انتخابات را نداشتند.

علت این ممنوعیت، در جریان بودن یک پرونده با موضوع «ارتکاب رفتار خلاف شئون وکالت نقض سوگند و تخلف موضوع بنده ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری» درباره تمام اعضاء هیأت مدیره دوره ۳۱ کانون وکلای دادگستری مرکز بود.

نهایتا افتتاحیه همایش با تاخیر آغاز و انجام شد و اعلام شد در مورد نحوه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در نوبت بعد از ظهر تصمیم‌گیری می‌شود، در نشست بعد از ظهر سه شنبه پس از پیشنهاد رئیس اسکودا و بحث اعضا، با اکثریت آراء تصویب شد که برگزاری انتخابات هیئت رئیسه از دستور کار این نشست خارج شود.

بیشتر بخوانید:

نگاهی گذرا به روند همایش پنجاه و یکم اسکودا در جزیره کیش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا