اصلاح و تغییر در فهرست حوزه‌های قضایی پذیرفته‌شدگان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱

کسانی که قبلا انتخاب حوزه‌های قضایی مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند، مجددا این فرایند را انجام دهند

پایگاه خبری اختبار- فهرست حوزه‌هایی قضایی که از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه برای تعیین محل اشتغال پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۱۴۰۱ این مرکز منتشر شده بود، تغییر کرد.

به گزارش اختبار، پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه عقیدتی‌سیاسی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۱ (آزمون فوق‌العاده) روز ۱۹ فروردین پیامی مبنی بر آغاز فرایند انتخاب حوزه قضایی محل اشتغال خود در سامانه جذب مرکز دریافت کردند.

روز گذشته نیز اعلام شد که مهلت این انتخاب حوزه قضاییه تا ۳۰ فروردین است و پس از آن تمدید نخواهد شد.

با اینحال لینک انتخاب حوزه قضایی روز گذشته (۲۱ فروردین) برای ساعاتی از پروفایل کاربری داوطلبان حذف شد و پس از آن با تغییراتی نسبت به فهرست اولیه حوزه‌های قضایی فعال شد.

امروز، ۲۲ فروردین نیز پیامی جدید مبنی بر «انتخاب حوزه مجدد» در پروفایل داوطلبان قرار گرفته است.

در این پیام به داوطلبان اعلام شده:

پذیرفته‌شده گرامی؛ از آنجا که ساختار انتخاب حوزه قضایی در سامانه جذب تغییراتی ایجاد شده، ضمن عرض پوزش به اطلاع می‌رساند که لازم است مجددا فرایند انتخاب حوزه قضایی خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۱/۳۰ در سامانه جذب انجام دهید.

به این ترتیب داوطلبانی که پیش از اصلاحات مذکور انتخاب حوزه قضایی را انجام داده‌اند می‌بایست مجدد این فرایند را تکرار کنند.

بیشتر بخوانید

کتاب قوانین خاص حقوقی و کیفری منبع آزمون وکالت سیاوش هوشیار
محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق منبع مقررات دفاتر ازدواج و طلاق آزمون سردفتری

برای سفارش کتب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی (مناسب مصاحبه و کارآموزی سردفتری) و محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق (مناسب آزمون سردفتری ازدواج و طلاق) به لینک زیر مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ تماس بگیرید.

سفارش کتب محشای منقح سیاوش هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام خانم زنده دل .

    تروخدا پیگیری کنید کی قراره استان البرز و تهران کارآموزی شون شروع بشه …. بعد یکسال هنوز معلوم نیست قبول شدیم یا نه ؟؟؟!! یکی میگه پیامک به معنای قبولیه یکی دیگه یه حرف میزنه

  2. سلام
    چرا دیگه هیچ خبری نشد؟؟؟؟ پنج استان معرفی کردند دوباره رفتند …‌ چرا واقعا همچین میکنید؟؟؟

  3. به نام خدا
    با سلام و درود
    نقدی بر مرکز وکلا، مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه
    بعد از آزمون، احراز صلاحیت و تحقیقات محلی از پذیرفته شدگان وکالت استان تهران خواسته شده است تا نسبت به انتخاب ۲۷ حوزه قضایی استان تهران بر اساس تراز خود اقدام نمایند!
    این اقدام از چند جهت قابل نقد و بررسی است:
    ۱- به داوطلبان قبل از آزمون در مورد این شرط و انتخاب درون استانی بر مبنای تراز مطلبی عنوان نشده بود، بنابراین بر اساس اصول و قواعد عقلانی چنین درخواستی نباید انجام شود.
    ۲- این نوع تقسیم بندی مغایرت با اصل رقابت و همچنین قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار دارد.
    ۳- امکان آشنایی با ۲۷ حوزه قضایی برا ی هیچ وکیل زبده و با سابقه ایی در همه زمینه ها وجود ندارد چه برسد به کار آموز وکالت.
    ۴_ ملاک تراز، یک امر مبهم برای انتخاب حوزه قضایی است چرا که زمینه های وکالت بیشمار است و شاید یک نفر مایل به وکالت در پرونده های جنایی و کیفری و دیگری تمایل به پرونده‌های حقوقی داشته باشد که هرکدام از این موضوعات خود به دهها عنوان دیگر تقسیم میشود . چگونه یک کارآموز بر اساس تراز خود انتخاب درست برای زمینه مورد علاقه خود را باید بیابد؟
    ۵-مرکز وکلا از تمام قبول شدگان تحقیقات محلی و اعتبار سنجی فردی به عمل آورده است، حال چطور یک نفر که بعد از چندین سال سکونت و فعالیت در محله و مسجد اعتباری پیدا کرده و در محله به عنوان یک انسان شرافتمند شناخته می شود، صرفا بر اساس ملاک تراز مجبور است در یک محیط نا آشنا و تازه مشغول شود که نه مردم آن فرد را می شناسند و نه وکیل تازه کار مردم آن منطقه را ؟
    ۶- اجبار به کار در یک مکان و به تبع آن سکونت در آن محل بر خلاف اصل آزادی های فردی انسان می باشد .
    ۷- انسانها در تلاشند که برای امنیت بیشتر و داشتن استانداردهای اموزشی بهتر برای فرزندان خود حتی الامکان در نقاط بهتر شهر سکنی گزینند اما با این روش یک فرد بعد از چندین سال زندگی مجبور می شود بر اساس نمره تراز در نقطه ی پایین تر و با امکانات محدود تر شهر زندگی نماید .( بعضاً به این فکر می کنم که اگر قرار بود در نقطه ی ضعیف شهر زندگی و کار کنم ای کاش از همان عنفوان جوانی با هزینه های کمتر از قبیل اجاره , شهریه مدرسه و … این کار صورت می پذیرفت).
    ۸- این امر در صورتی مجاز است که به هر پذیرفته شده، دفتر وکالت از طرف مرکز وکلا اعطا میگردید نه اینکه ایجاد دفتر با هزینه ی شخصی باشد . چه بسا افرادی با نمره تراز بالا طبق این ضابطه مبهم مجبور به اجاره یا خرید دفتر در مناطق گرانقیمت باشند که خارج از توان آنهاست .
    در آخر از تمامی اساتید حقوق و مسولین مرکز وکلا نهایت تشکر و امتنان به عمل می آید.

  4. سلام خانم زنده روز بخیر و خدا قوت،ببخشید میشه لطفاً یه گزارش کامل راجب اعلام نتایج قطعی مرکز وکلا تهیه کنید که واقعا داستان چیه،الان بچه ها پیام میدن به سایت مرکز پشتیبان میگه این پیامک به معنی قبولی نیست،هر یک از مسؤولین مرکز هم یه حرفی میزنه ،مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا