اضافه شدن دو درس متون فقه و حقوق اساسی و افزایش حداقل سن شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- چهلمین نشست هیات عمومی اسکودا که از دیروز ۲۶ آبان آغاز شده بود، امروز پنجشنبه ادامه یافت و تصمیمات مهمی درباره منابع و شرط سنی آزمون وکالت ۱۴۰۰ اخذ شد.

در این جلسه همچنین با افزایش سقف خواسته دعاوی مالی برای کارآموزان موافقت شد.

به گزارش اختبار، پس از چند ماه بلاتکلیفی داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ درباره اجرا یا عدم اجرای مقررات آیین نامه اجرایی جدید لایحه استقلال کانون وکلا در آزمون سال جاری، امروز کانون‌های وکلا تصمیماتی گرفتند که به نظر می‌رسد به معنای اجرای این آیین‌نامه درخصوص داوطلبان سال ۱۴۰۰ است.

بر این اساس، درس حقوق اساسی به‌ منابع آزمون ۱۴۰۰ اضافه شد. همچنین «اصول فقه» و «متون فقه» توأمان به‌عنوان یک درس ملاک طرح سوال خواهند بود.

علاوه بر این، حداقل شرط سنی ۲۴ سال تمام برای داوطلبان در زمان ثبت‌نام لازم‌الرعایه است.

در ادامه جلسه، سقف خواسته دعاوی مالی برای کارآموزان وکالت نیز به ۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. با سلام و وقت به خیر خدمت خانم زنده دل
    با توجه به اینکه در آیین نامه به حداقل سن اشاره شده ولى در مورد سقف سنى مقرره اى نیست ، آیا امکان شرکت افراد بالاى ۴٠ سال در آزمون براى شهر تهران وجود دارد؟ ممنون مى شم پاسخ بدید

    1. سلام
      اینطور نیست که داوطلب بالای چهل سال اجازه ی شرکت در آزمون وکالت مرکز رو نداشته باشه،اجازه داره و در صورتی که رتبه ی لازم رو بیاره پروانه ی وکالت تهران رو هم میتونه بگیره.
      فقط مساله پروانه ی کاراموزی هست که برای تهران و استان تهران صادر نمیشه و مدت کارآموزی باید در سایر شهرهای کانون وکلای مرکز طی بشه.

      1. سلام
        امسال به احتمال زیاد کانون مرکز فقط شامل تهران واستان تهران میشه حالا قضیه سن به چه صورت میشه آیا ۴۰ به بالا میتونن شرکت کنند ؟؟

  2. ببخشید برای این دو درس متون فقه و حقوق اساسی منبع معرفی می کنید
    سوال دیگه منبع ازمون وکالت قوه قضایه و اسکودا برای این دو درس یکیه

  3. دوستان منظورش از اینکه اصول فقه و متون فقه تومان به عنوان یک درس سوال طرح میشه یعنی چه؟ یعنی هر دوتاشون باهم ادغام میشن مثلا ۱۰ سوال اصول و ۱۰ متون باهم میشن؟

  4. باسلام
    اسکودا و کانونها نمی توانند در مورد قانون تصمیم بگیرند.باید قانون اجرا بشه بلاتکلیفی هم وجود ندارد. همه داوطلبان با آرامش بخوانند و بدانند آئین نامه جدید ملاکه، گوش به سرو صدای کانونها و اسکودا ندید!
    طبل تو خالیه!

  5. باسلام
    خانم زنده دل
    این سقف خواسته دردعاوی مالی برای کارموزان ورودی۹۸و۹۹است یا برای کاراموزان ۱۴۰۰
    باتشکر

  6. ماشاالله به اقتدار کانون وکلا دربرابر “آیین نامه ی صراحتا متعارض با استقلال کانون های وکلای دادگستری” که مو به مو دارن اجراش میکنن،،،اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید و قبول کنید که وابسته اید،،،چه کاریه آخه،یا باید درمقابلش می ایستادید و اجراش نمیکردید،یا حالا که واو به واوشو دارید اجرا میکنید دم از استقلال نزنید،قبول کنید دیگههه،دیگه ازین بیشتر خودتونو…

  7. باسلام
    از مرحمت بزرگواران گل بود به سبزه نیز آراسته شد، با نفوذ و رانت جلوی طرح تسهیل کار گرفته شد و حالا با اضافه کردن شرط سنی و دو درس به آزمون رسیدن به پروانه وکالت از محالات گردید از رئیس و هیات عمومی محترم اسکودا تقاضا دارم در امتحان ۱۴۰۰ شرکت نموده و امتیاز کسب شده را به رویت عموم بگذارند تا همه متوجه شوند که در این آزمون قبول نشده اند.
    خداوند آخرتی اینچنین سختگیرانه مانند تصمیمشان برایشان رقم بزند انشالله

  8. سلام خانم زنده دل در رابطه با حداکثر سن که برای خارج از تهران ۵۰ سال بود تصمیماتی اتخاذ شد یا نه ، آخه آیین نامه که حداکثر رو اشاره نداشته چه جوری کانون ها حداکثر سن رو خودشون تعیین می کنند. لطفا در صورت امکان پاسخ بدهید ممنون میشم.

  9. تعیین سقف ۵ میلیارد ریال برای کارآموزان وکالت!!
    عجباااااا!!
    تا دیروز میگفتن وکلا نمیتونن پول اجاره دفترشون رو دربیارن حالا برا کارآموز وکالت این سقف رو تعیین میکنن؟!

    امان از دم خروسی که قسم حضرت عباس را بر باد میدهد……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا