اطلاعیه سازمان سنجش درباره قطعی اینترنت همراه در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار یک اطلاعیه و نیز ارسال پیامک‌هایی به شهروندان از قطع شدن اینترنت بعضی مناطق کشور در زمان برگزاری کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش اختبار، روز ۱۴ دی‌ماه معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قرار است اینترنت سراسر کشور در دو روز برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ قطع شود، اظهاراتی که واکنش‌ها و انتقادات بسیاری را در پی داشت.

اندکی بعد اعلام شد که سازمان سنجش درخواست این امر را به شورای امنیت کشور ارائه داده و این شورا قرار است درباره آن تصمیم‌گیری کند. نهایتاً نیز اعلام شد که شورای امنیت کشور با قطع اینترنت همراه برای مناطق اطراف حوزه‌های کنکور موافقت کرده است.

در همین راستا صبح امروز سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد محدودیت اینترنت در حوزه‌های آزمون سراسری

آزمون سراسری از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده های آنها به نتیجه آن گره خورده است و از سوی دیگر رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی در این آزمون زمینه رشد علمی کشور و آینده‌ای درخشان برای میهن اسلامی را رقم خواهد زد.

در سال‌های اخیر رشد فناوری‌های ارتباطی امکان سو استفاده برخی گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری را فراهم کرده و تلاش می کنند سؤالات آزمون سراسری را پس از شروع آزمون به وسیله ابزارهای الکترونیکی شبهه جاسوسی در زمان کوتاهی به خارج از حوزه‌های امتحانی ارسال نموده و پاسخ سؤالات را برای برخی داوطلبان ارسال نمایند که البته با تمهیدات اتخاذ شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی این اقدامات در نهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان جلوگیری شده است.

در سال جاری نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه خواهد کرد که این اقدام جای تشکر و قدردانی دارد.

حفاظت از سلامت آزمون سراسری نه تنها مطالبه و خواسته داوطلبان و خانواده‌های آنها بلکه مورد حمایت عموم مردم است و ضمن پوزش از ساکنین اطراف محل حوزه‌های برگزاری آزمون به جهت اختلال ارتباطی از همراهی این عزیزان سپاسگزاریم.

زمان قطع اینترنت: ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت درباره مصوبه قطعی اینترنت گفت: آنچه از فردا اتفاق می افتد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور است که آن هم با اطلاع قبلی قطع می‌شود. اینترنت ثابت به هیچ وجه قطع نمی شود.

ارسال پیامک قطع اطلاع‌رسانی قطع اینترنت

از بعدازظهر امروز، ساکنان بعضی مناطق کشور پیامک‌هایی درباره اختلال و قطعی اینترنت در روزهای پنجشنبه و جمعه دریافت کردند.

در متن این پیامک آمده است:

«به اطلاع می‌رساند به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. از این که ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می‌کنید سپاسگزاریم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. اصلا هم هیچ اطلاع رسانی نشده.
    نه پنج شنبه نه جمعه.
    دیروز اینترنت موبایل قطع بود بدون اطلاع رسانی.
    امروز اینترنت ثابت قطع شده اونم بدون اطلاع رسانی.

  2. تلکیف ما چیه که تو اسنپ کارمیکنیم وکسایی که کارشون با نت هست.مملکت افتاده دست یه مشت شکم سیر

  3. چطورسازمان سنجش پیام داده که اینترنت در روزهای برگزاری کنکور در شهر های بر گزاری آزمون قطع می‌شود امروز ۲۹ دی ۱۴۰۱ در مشهد از صبح اینترنت دارم وسرعت هم عالی است .مردم رو اسکول حساب میکنین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا