اعلام آمادگی اسکودا برای مشارکت در دادخواهی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با انتشار بیانیه‌ای آمادگی کامل جامعه حقوقی مدافع حقوق بشر و بشردوستانه ایران را برای مستندسازی این دادخواهی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، متن کامل بیانیه به این شرح است:

«در هنگامه‌ای صلح‌ستیز و جنگ‌آشوب که چهره ماتم‌زده و به خون کشیده‌شده کودکان غزه به جهان مخابره می‌شود، وکلای دردآشنای کشور آفریقای جنوبی که سابقه تاریخی خشونت و تبعیض آپارتاید را با تمام وجود خود لمس کرده‌اند، اینک در مقام دادخواهی و به‌نیابت از وجدان بیدار حقوقدانان و وکلای آزاده و معتقد به حقوق بشر، عزم خود را برای اثبات نقض حقوق بشردوستانه و نسل‌کشی گسترده و جنایت علیه بشریت از سوی رژیم اسرائیل جزم کرده‌اند.

سازوکارهای دفاع از حقوق بشر و مقابله با نسل‌کشی و نقض حقوق بشردوستانه ابزاری برای صیانت از حق حیات انسان‌ها در این جهان نابرابر است و حالا صداهای رسایی از لاهه به گوش می‌رسد که امیدبخش است.

مردم ملل متحد البته همواره برای پاسداشت کرامت انسانی و حقوق اساسی بشر، طرف درست تاریخ ایستاده‌اند و این قدرت‌ها هستند که با حقوق بشر و حقوق بشردوستانه هم از مجرای تنگ منافع سیاست، دست به معامله و بازی می‌زنند.

نظام بین‌المللی حمایت از حقوق بشر با همه نارسایی‌های خود اینک در معرض یک داوری وجدانی قرار گرفته است، جان ۲۲ هزار فلسطینی گرفته شده و تمام آنچه منطوق و مفهوم کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل‌کشی (مصوب ۱۹۴۸) نهی کرده، اینک در پیش چشم جهانیان و بخشی از کارنامه اسرائیل طی این روزهای سیاه است، کارنامه‌ای که ترجمان مجسم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و مصداق بارز اقداماتی است که «به‌قصد نابودی کامل و یا بخشی از یک گروه ملی و قومی یا نژادی یا مذهبی» انجام می‌شود.

ما معتقدیم نسل‌کشی اسرائیل در غزه مدلل و مستند بوده و دستور توقف کشتار توسط دیوان بین‌المللی دادگستری یک اقدام سزاوار حقوقی است.

اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران، در این روزهای سرنوشت‌ساز، ضمن اعلام همبستگی با وکلای آزاده و دادخواه آفریقای جنوبی، آمادگی کامل جامعه حقوقی مدافع حقوق بشر و بشردوستانه ایران را برای مستندسازی این دادخواهی اعلام می‌دارد.

امیدواریم با دستور توقف جنایات و تحقق آتش‌بس، شاهد داغ‌های پرتکرار هرروزه اخبار این ایام نباشیم و روند رسیدگی در دیوان بین‌المللی دادگستری فارغ از فشارهای سیاسی و صرفاً رو به‌سمت حق و دفاع از مظلومان پیش رفته و جهانی برابر و آزاد و متکی بر صلح و برادری و احترام به حقوق بشر داشته باشیم، جهانی که جان شیرین هر انسان صرف‌نظر از اینکه در کدام بخش از این کره خاکی و به کدام دین و آیین است، محترم باشد و انسانیت با شمشیر سیاست ذبح نشود.»

بیشتر بخوانید:

بیانیه کارگروه حقوق بشر اسکودا در محکومیت فجایع اخیر جنگی بین غزه و رژیم اسرائیل

درخواست تیم حقوقی آفریقای جنوبی برای توقف فوری اقدامات رژیم اسرائیل در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا