اعلام جزییات مرحله اختبار آزمون سردفتری ۱۴۰۱

پایگاه خبری اختبار- بعضی جزییات مرحله اختبار آزمون سردفتری اسناد رسمی اعلام شد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نشست مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور رئیس سازمان ثبت برگزار شد.

قبولی ۹۵۰۰ نفر در مرحله کتبی

صفدرکشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت در این همایش با تشریح نحوه اختبار یا مصاحبه شفاهی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری برابر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: هر ساله سازمان ثبت موظف است آزمون سردفتری را برگزار کند که این آزمون در ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۱ با شرکت ۴۱ هزار نفر داوطلب برگزار شد و تعداد ۹ هزار و ۵۳۴ نفر موفق به قبولی در این آزمون کتبی شدند.

وی افزود: با توجه به ماده ۳ قانون تسهیل که اشاره شده اسامی پذیرفته شدگان برای طی مراحل قانونی به سازمان ثبت اعلام شود، بعد از اعلام این اسامی در هفدهم بهمن ماه، مکاتبه ای با معاونت فناوری سازمان برای ضرورت ایجاد سامانه تخصصی برای ارتباط با سامانه درگاه صدور مجوزها و همچنین اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی که برای طی مراحل قانونی صورت گرفت و همزمان اسامی نیز برای بررسی صلاحیت های عمومی به اداره کل حفاظت و اطلاعات سازمان ارسال شد.

حل مشکل اتصال به درگاه ملی مجوزها

کشاورز گفت: سامانه مذکور با تلاش مجموعه فناوری سازمان، تا پایان اردیبهشت ماه امسال طراحی و آماده اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها گردید که بعد از اتصال با دو مشکل درج کدپستی محل کسب و کار و کد رهگیری پرونده مالیاتی سردفتر مواجه شدیم و مکاتبات و جلساتی با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار صورت گرفت که منجر به رفع این مشکلات و ارائه راهکار گردید و عملا اتصال به درگاه ملی انجام گرفته و هم اکنون متقاضیان در حال بارگذاری مدارک و ثبت اطلاعات هستند و ادامه این فرآیندکار در سامانه پیگیری خواهد شد.

ترکیب هیات‌های اختبار آزمون سردفتری

معاون اموراسناد سازمان ثبت با اشاره به اعلام اسامی ۴۰۰  نفر از متقاضیان به سازمان از سوی مراجع رسیدگی کننده در روز گذشته افزود: مراحل اختبار این افراد در دستور کار قرار دارد و از درگاه ملی مجوزها نیز ۳ ماه مهلت گرفته ایم تا مراحل صدور مجوز سردفتری برای آنها طی شود ضمن اینکه ۱۰ استان هم به عنوان استان های معین برای برگزاری اختبار متشکل از دو عضو قضایی که یک نفر از معاونان رئیس کل دادگستری و یک نفر از قضات دادگاه تجدیدنظر با سابقه خدمت بالای ۱۵ سال و یک کارشناس ثبتی هستند.

بیشتر بخوانید:

اتصال مجوز سردفتری اسناد رسمی، سردفتری ازدواج و طلاق و دفتریاری به درگاه ملی مجوزها

آشنایی با قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق

برای آشنایی با بروزترین قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی و همچنین دفاتر ازدواج طلاق مناسب پذیرفته شدگان و کارآموزان سردفتری اسناد رسمی و ازدوج و طلاق میتوانید دو کتاب زیر را بررسی کنید:

  1. کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار
  2. کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق سیاوش هوشیار

برای سفارش این دو کتاب علاوه برای لینک بالا، میتوانید با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ تماس بگیرید.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۳۸ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی
    امروز آقایی از حراست اداره ثبت استان …………… به من زنگ زدند بابت اینکه آدرسی که من در فرمهای دو ماه قبل به اداره ثبت استان …………. داده بودم آدرس شناسایی نشده بود که من دوباره آدرس را گفتم . من از ایشان در مورد اختبار پرسیدم که فرمودند فعلا تحقیقات محلی هست و آزمون اختبار پائیز یا زمستان برگزار می شه و در مورد مدرک icdl هم پرسیدم گفتند که در زمان قبولی و ابلاغ حکم سردفتری باید ارائه بدید. امیدوارم که همه دوستان موفق باشند.

  2. سلام
    نگران نباشید، بعد کلی تماس موفق شدم همین الان با مسئول اسناد صحبت کنم، گفتند فعلا اسامی ۴۰۰ نفر از حفاظت تایید شده و اومده و اسامی بقیه تایید شدگان هم به تناوب میاد.
    مرحله اختبار و گزینش نهایی هم تماس گرفته میشه.
    (ولی متاسفم که فقط یه فنگی میداندازن و همه رو سردرگم و نگران میکنن. امیدوارم یه فرجی حاصل بشه این مراحل سریعا انجام بشه.)

  3. الباقی نه هزار و صد نفر رد شدن؟
    منابع و دروس و موضوع اختبار چیه

    خانم زنده دل، خواهشا یه پیگیری کنید ببینیم چه باید بکنیم و چی به چیه آخه

  4. باسلام.دوستان به نظرمن این ۴۰۰نفر مربوط به استان تهران می باشد.و به مرور بقیه رانیز اعلام می کنند.زمان بر می باشد و طول می کشد.

  5. سلام دوست عزیز، شما برای اختبار دعوت شدید؟اگه اشکالی نداره نمره ی ترازتونو بگین ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا