اطلاعیه‌های سازمان سنجش، مبنای مسائل مربوط به آزمون قضاوت ۱۴۰۰ است

پایگاه خبری اختبار- موارد اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بر مبنای مواردی که از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به این سازمان اعلام می شوند، مبنای مسائل مربوط به آزمون قضاوت ۱۴۰۰ هستند.

مرجع رسمی اعلام مسائل مربوط به آزمون قضاوت ۱۴۰۰

در پی انتشار اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزییات دریافت و رفع نقص کارت آزمون قضاوت ۱۴۰۰، برخی داوطلبان درباره چگونگی برگزاری این آزمون در شرایطی که قراری درباره توقف آزمون در دیوان عدالت اداری صادر شده، دچار ابهاماتی شده‌اند.

داوطلبان آزمون قضاوت ۱۴۰۰ باید توجه داشته باشند که صرفا مواردی که رسما از سوی سازمان سنجش آموزش کشور از طریق وبسایت این سازمان بر مبنای مواردی که از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به این سازمان اعلام می شوند، مبنای مسائل مربوط به آزمون قضاوت ۱۴۰۰ هستند و داوطلبان صرفا باید بر اساس همین موارد اعلام شده رسمی عمل کنند.

دستور موقت دیوان عدالت اداری

چندی پیش یک شهروند در گفتگو با پایگاه خبری اختبار از صدور دستور موقت یکی از شعب دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۵ مبنی بر توقف فرایند برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۰ خبر داده بود.

به گفته شاکی، این پرونده در روز ۱ اسفند به هیات عمومی دیوان عدالت ارجاع شده و در انتظار تعیین تکلیف در این هیات است.

لازم به ذکر است که صدور آرا اعم از احکام و قرارها، مستقیماً اثر اجرایی ایجاد نمی‌کنند و در مورد دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری هم همین وضعیت وجود دارد.

ضمانت اجرای تخلف از دستور موقت دیوان عدالت اداری

در ماده ۳۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ضمانت اجرای استنکاف از اجرای دستور موقت تعیین شده است که در صورت تحقق به تشخیص مرجع ذی ربط قضایی اعمال خواهد شد و در هر حال استنکاف سازمان موضوع دستور موقت را نمی توان موجب بی اعتباری اقداماتی که بر خلاف دستور موقت انجام داده است دانست.

ماده ۳۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری:

 سازمانها، ادارات، هیأتها و مأموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت، مکلفند طبق آن اقدام نمایند و در صورت استنکاف، شعبه صادرکننده دستور موقت، متخلف را به انفصال از خدمت به مدت شش ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده محکوم می ‌ نماید.

تکلیف داوطلبان آزمون قضاوت ۱۴۰۰

بر این اساس لازم است داوطلبان آزمون قضاوت ۱۴۰۰ صرفا بر اساس مواردی که به صورت رسمی از طریق سازمان سنجش اعلام می شوند و پایگاه خبری اختبار نیز این موارد را در قالب خبر اطلاع رسانی خواهد کرد، اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    سپاس بابت انتشار این مطلب
    اما واقعا آیا دستور موقت دیوان عدالت اداری اثر اجرایی ندارد ؟
    آیا فلسفه دستور با این مطلب زیر سوال نمی رود؟
    تا الان که ساعت نزدیک ۱۶ هست احساس میکنم، اگر نظام اداری کشور ما از نظم و انسجام برخوردار باشد قطعا سازمان سنجش به عنوان مجری آزمون از این دستور موقت تمکین خواهد نمود.
    اما اگر دستور مراجع اداری ما فاقد اثر باشند باید بگوییم که چندان نمی توان امیدی به تظلم خواهی داشت .

  2. پس قانون به چه درد مردم میخورد.

    مسئولین دستگاه متخلف باید مجازات شوند.
    خواسته ای عمومی است

  3. "" یا من معنای انفصال از خدمت را نمیدانم یا این عزیزان قانون را به شوخی گرفته اند، خدا میداند؟!"" گفت:

    “””با سلام ….و تشکر وسپاس فراوان ازمسئولین سایت انتخاب که دلسوزانه اخبار را منعکس میکنند.”””

    ۱- همانطورکه دوست عزیزمون فرمودند ” صدور آرا اعم از احکام و قرارها، مستقیماً اثر اجرایی ایجاد نمی‌کنند و در مورد دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری هم همین وضعیت وجود دارد.” بله درسته که مستقیماً اثر اجرایی ایجاد نمی‌کنند وبحث ضمانت اجرا موضوعیت پیدا میکند لکن دراینجا قضیه اندکی متفاوت است در این جا طرف شکایت قوه قضاییه است، قوه ای که نامش با قانون گره خورده است مگر میشود که مستقیماً اثر اجرایی ایجاد نکنند؟!!! قوه ای که خودش آراء صادره ازمحاکم و قضات خودش را اجرا نکند چه انتظاری از دیگرسازمان ها است؟!!

    ۲- بحث دوم آن است همانطور که از تدقیق در ماده ۳۹ قانون فوق الاشعار استنتاج میشود، حداقل مجازات مستنکف، ۶ ماه انفصال از خدمت و جبران خسارت است، حال سوال پیش می آید که چرا مسئولی باید انقدر بر اینکار اصرار ورزد که این مجازات سنگین بر او بار شود؟!مگر اینکه مطمئن باشد که مجازاتی در کار نیست!!

    “” یا من معنای انفصال از خدمت را نمیدانم یا این عزیزان قانون را به شوخی گرفته اند، خدا میداند؟!””

    {{{امام خمینی (ره): نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت……}}}

  4. اخرش مانفهمیدیم چی شد صادر شده یا صادر نشده اگر صادر شده و ضمانت اجراهم داره چرا برگزار میشه اگرم صادر نشده پس چرا میگین صادر شده عجب مملکتی داریم ما به قران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا