اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اواخر خرداد

پایگاه خبری اختبار- معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آخر خردادماه خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، علی صدر گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اواخر خرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از نظر زمانی محدودیتی در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد قرار نداریم. این محدودیت به دلیل طی کردن مراحل مصاحبه و انجام انتخاب رشته داوطلبان به صورت خاص در آزمون دکتری وجود داشت به این جهت نتایج این آزمون زودتر از آزمون ارشد اعلام شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظف هستند هر چه زودتر حد نصاب های پذیرش داوطلبان دکتری را بررسی و به این سازمان اعلام کنند.

صدر با بیان اینکه ما باید تا اواخر خرداد نتایج چند برابر ظرفیت دکتری را اعلام کنیم تا دانشگاه ها مصاحبه های علمی خود را آغاز کنند، تاکید کرد: سعی می کنیم نتایج نهایی آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را همزمان و در شهریور ماه اعلام کنیم.

وی افزود: حدود ۴۷۶ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می دهد. تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام ، خواهشا آزمون وکلارو هم پیگیری بفرمایید تا مسئولان امر دست کم یه تاریخی و مجددا اعلام کنن چون با گذشت وعده دو ماه و وجود شایعات ، استرس هم به بچه ها مخصوصا اونایی که واقعا زحمت جانفرسا کشیدن در کنار انتظار کشیدن اضافه شده و تمرکز کافی برای مطالعه آزمون های نزدیک آینده اصلا نیست .

    1. باورم نمیشه بعد از این همه انتظار اعلام میکنند نتایج بیش از یک ماهه دیگه اعلام میشه آزمونی که باید نتیجه ش ۴۰ روزه اعلام بشه این همه تاخیر به خاطر چی هست؟ واقعا متاسفم

  2. سلام و احترام چرا هیچکس پیگیر نتایج آزمون مرکز نیست
    چرا سنجش نتایج را با گذشته ۲ماه اعلام نمیکند

    لطفا پیگیری بفرمایید متشکریم

  3. شما که سه ماه بین اعلام و تعیین تکلیف قبولی نهایی در رشته، هواخوری گذاشتید،، اقلا نتیجه رو اعلام کنید انتخاب رشته رو فاصله بدین که کار جدید درست نشه براتون.بذارین آدم تکلیف زندگی ش رو بفهمه.نتیجه ها مشخصه و یه بارگزاری میخواد.اکثر افراد باید فکر احتمالات تحصیل و کار و زندگی شخصی و آزمون‌های دیگه شون رو بکنن و معطل هستن….

  4. سلام و خداقوت
    میشه اعلام نتایج آزمون وکالت نوبت دوم قوه قضاییه رو هم پیگیری کنید
    دقیقا دو ماه گذشته از روز آزمون و وعده مسئولان برای اعلام نتایج ظرف دو ماه

        1. باتوجه به اینکه همه فرآیند جمع اوری و اسکن اوراق نهایتا یک هفته زمان لازم داره و بعد از اون تحلیل نتایج بصورت سیستمی خواهد بود و خیلی سریع انجام میشه این همه زمان برای چی نیاز داره سازمان سنجش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا