اعلام نتیجه انتخاب شهر و فرم وکیل سرپرست قبول‌شدگان سال ۹۹ کانون وکلای دادگستری مرکز

پایگاه خبری اختبار- اطلاعیه مربوط به نتیجه انتخاب شهر و فرم وکیل سرپرست برای قبول شدگان آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد.

بر اساس این اطلاعیه، مهلت ارائه فرم وکیل سرپرست تا هشتم دی ماه است. همچنین مهلت ارائه پاسخ استعلامات تا اول دی ماه تمدید شده است.

 فرآیند صدور پروانه کارآموزی قبول‌شدگان نهایی از بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰ شروع خواهد شد.

راهنمای تکمیل پرونده و معرفی وکیل سرپرست قبول شده های آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ١٣٩٩ کانون وکلای دادگستری مرکز

به آگاهی قبول شده های آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ١٣٩٩ کانون وکلای دادگستری مرکز می رساند که جهت صدور پروانه کارآموزی رعایت نکات و موارد زیر الزامی است.

اول تکمیل پرونده:

ضرورت دارد پرونده قبول شده ها جهت صدور پروانه با توجه به ضوابط و مقررات قانونی تکمیل باشد لذا قبول شده هایی که مدارک ناقص ارائه کرده اند مکلفند بلافاصله نسبت به رفع نقص آن اقدام نمایند؛ در غیر اینصورت برای این دسته از افراد پروانه کارآموزی صادر نخواهد شد و عواقب ناشی از عدم صدور پروانه کارآموزی متوجه خودشان خواهد بود. بدیهی است در صورت عدم تکمیل پرونده در مهلت مقرر، کانون وکلاء بر اساس ضوابط و مقررات اقدام خواهد نمود.

تکمیل پرونده:

ارائه تصویر مصدق مدارک اولیه ثبت نام شامل: شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یامعافیت دائم، مدرک تحصیل؛

ارائه پاسخ استعلامات (پزشکی قانونی، تشخیص هویت و دانشگاه) ارائه فرم وکیل سرپرست وقطع رابطه استخدامی (و گواهی حسن انجام خدمت) در خصوص شاغلین دولتی؛

اخذ نامه کتبی مبنی بر انصراف از قبولی در آزمون های ١- مرکز مشاوران (شایان ذکر است پذیرفته شدگان جهت ثبت انصراف قبولی خود در مرکز وکلاء امکان ثبت و اخذ پرینت سامانه ای وجود دارد) ٢- قضاوت و شورای حل اختلاف در خصوص کسانی که در آزمون های مذکور شرکت کرده اند و قبول شده‌اند) ٣-آزمون سردفتری.

دوم) تکمیل فرم معرفی وکیل سرپرست:

۱) دریافت فرم شماره ١۴ (معرفی وکیل سرپرست) – لطفاً فرم به صورت کامل و خوانا در یک صفحه پرینت شود از پرینت در دو صفحه جداً خودداری فرمائید.

 ٢)تعیین و اخذ موافقت وکیل سرپرست-الزاماً در محل کارآموزی-لازم به ذکر است که لیست اسامی وکلای واجد شرایط، در سایت کانون مرکز در دسترس می باشد و محدودیتی برای چاپ پرینت فرم وکیل سرپرست در سایت کانون ندارد لیکن کسب موافقت یک وکیل سرپرست و ارائه آن به کانون الزامی می باشد و از ارسال بیش از یک فرم خوداری شود.

تبصره : وکلای دادگستری بر اساس شرح وظایف کارآموزی نمی توانند همزمان سرپرستی بیش از ١٠ نفر کارآموز را بر عهده داشته باشد.

  الف ) سابقه مورد نیاز اشتغال به وکالت وکلای سرپرست به شرح زیر است:

        ١) شهر تهران: حداقل هشت سال،

        ٢) مراکز استان های تحت پوشش کانون مرکز: حداقل پنج سال،

        ٣) سایر شهرهای تحت پوشش کانون مرکز: حداقل چهار سال.

  ب ) تحویل فرم پس از امضاء وکیل سرپرست به دفتر صدور پروانه واقع در طبقه سوم اتاق ۴۵ تا هشتم دی ماه ١۴٠٠ . مهلت ارائه پاسخ استعلامات تا اول دی ماه تمدید شد.

توجه: تحویل فرم معرفی وکیل سرپرست صرفاً یک نسخه از طریق مراجعه حضوری به دفتر صدور پروانه و هم از طریق ارسال با پست پیشتاز به نشانی تهران میدان آرژانتین ابتدای خیابان زاگرس پلاک ٣ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکزطبقه سوم اتاق ۴۵واحد صدور پروانه ، قید ((  فرم وکیل سرپرست  )) امکان پذیر می باشد.

– نکات مهم:

 ١) قبول شده هایی که به دلیل اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری (صرفاً تحصیل در گرایش های رشته حقوق ) ، تقاضای انتقال موقت به محل تحصیل خود را دارند ضرورت دارد با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در نیم سال دوم ١۴٠٠ الی ١۴٠١ از دانشگاه محل تحصیل خود با عنوان کانون وکلای دادگستری مرکز ، فرم درخواست شماره ١۵ (درخواست انتقال موقت محل اشتغال به کارآموزی به دلیل اشتغال به تحصیل) – مندرج در سایت کانون- را تکمیل و به دفتر صدور پروانه تحویل یا به نحوی که در فوق ذکر شده است ارسال نمائید . این دسته از قبول شده ها پس از موافقت کانون با انتقال موقت به محل تحصیل ، مکلفند وکیل سرپرست خود را از محل اشتغال به تحصیل معرفی نمایند؛ لازم به ذکر است تمدید اشتغال به کارآموزی در محل تحصیل منوط به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و درخواست مجدد و پرداخت هزینه آن می باشد.

تذکر: دریافت تقاضای انتقال موقت به محل تحصیل در حوزه سایر کانون ها بعد از صدور پروانه کارآموزی امکان پذیر می باشد.

 ٢) خانم های قبول شده در استان های تحت پوشش کانون مرکز (به استثناء استان تهران) که تمایل به طی دوره کارآموزی در مرکز استان محل قبولی را دارند می توانند فرم شماره ١۶ (درخواست انتقال محل اشتغال به کارآموزی خانم ها به مرکز استان) – را تکمیل و به دفتر صدور پروانه تحویل دهند. این دسته از قبول شده ها می بایست وکیل سرپرست خود را از مرکز استان محل قبولی معرفی نمایند.

 ٣) بررسی درخواست انتقال طی دوره کارآموزی در حوزه سایر کانون ها ( از جمله درخواست انتقال به دلیل اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری ) بعد از صدور پروانه کارآموزی امکان پذیر می باشد.

 – تذکر: هزینه مربوط به درخواست انتقال دوره کارآموزی مبلغ ۱۵ میلیون ریال می باشد.

هزینه مربوط به درخواست انتقال دوره کارآموزی به استناد گواهی اشتغال به تحصیل برای هر ترم مبلغ ۲۰ میلیون ریال می باشد.

توجه : برای کسانی که سن آنان در زمان ثبت نام آزمون ورودی سال ١٣٩٩ بالای چهل سال بوده، انجام وظایف کارآموزی در استان تهران امکان پذیر نیست لذا به انتخاب متقاضی یکی از شهرهای زیر مجموعه کانون مرکز (غیر از استان تهران) را انتخاب کرده و فرم مربوط را تکمیل و همراه با معرفی وکیل سرپرست به کانون ارائه نمایند.

 سوم) صدور پروانه:

فرآیند صدور پروانه کارآموزی از بیستم بهمن ماه به ترتیب تکمیل بودن پرونده قبول شده ها صادر خواهد شد و چنانچه پرونده طبق ضوابط و مقررات آماده صدور شد به قبول شده جهت شرکت در کلاسهای توجیهی و انجام سایر مراحل اداری از طریق سایت کانون اطلاع داده خواهد شد لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری و تلفنی جهت صدور پروانه کارآموزی و یا وصول پاسخ استعلامات و نواقصی پرونده خودداری نمایید.

جهت اطلاع از وصول پاسخ استعلامات اینجا را کلیک کنید.

جهت اطلاع از نتیجه انتخاب شهر  اینجا را کلیک کنید.

دریافت فایل   فرم شماره ١۵

(انتقال موقت به جهت اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری)

دریافت فایل   فرم شماره ١۶

 (طی دوره کارآموزی خانم ها در مرکز استان محل قبولی)

دریافت فایل فرم بالای چهل سال

(فرم مخصوص متقاضیان بالای چهل سال

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا