الحاق یک تبصره به نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و نقل و انتقال آنان

الحاق یک تبصره به نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و نقل و انتقال آنان

مبنی بر ممنوعیت افراد دارنده پایه‌های قضایی، وکلای دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های دولتی از سردفتری ازدواج و طلاق

پایگاه خبری اختبار – رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مصوبه رییس قوه قضاییه مبنی بر الحاق یک تبصره به  نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق را برای انتشار در روزنامه رسمی اعلام کرد.

این تبصره که به عنوان تبصره ۵ به ماده ۲ نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق الحاق شده است در روزنامه رسمی اول دی ماه ۱۳۹۴ منتشر شده است.

به مفاد این تبصره مبنی بر ممنوعیت افراد دارنده پایه‌های قضایی، وکلای دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های دولتی از سردفتری ازدواج و طلاق در بند ۳ قسمت تذکرات مهم آگهی ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج ۱۳۹۴ اشاره شده بود.

متن تبصره ۵ الحاقی به ماده ۲ نظامنامه مزبور به این شرح است :

تبصره ۵ ماده ۲ نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و نقل و انتقال آنان مصوب ۱۳۹۴/۹/۲۲ :

دارندگان پایه‌های قضایی، وکلای رسمی دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های دولتی مادام که به مشاغل مذکور اشتغال دارند، نمی‌توانند به سردفتری ازدواج و طلاق منصوب شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. با سلام آیا مطابق این تبصره افرادی که به شغل سردفتری ازدواج مشغول هستند می توانند وکیل شوند یا بعد از قبولی در آزمون باید از سردفتری ازدواج انصراف دهند؟

    سؤال دیگر اینکه آیا کسیکه سردفتر ازدواج هست می تواند در آزمون سردفتری اسناد شرکت کند و بعد از قبولی از سردفتری ازدواج انصراف دهد یا خیر؟ خواهشا جواب دهید.

  2. در آزمون امسال چی؟هنگام ثبت نام ما این شرط که وجود نداشت.وما بر اساس شرایط قیلی ثبت نام کردیم.تکلیف شرکت کنندگان امسال چیه؟

  3. سلام. واقعا متاسفم برای سیستمی که مسئولی رحمت نکشیده نیازها رو برآورد کنه. اکثر شهرهایی که اعلام نیاز کردن، دفاتر مازاد هم داره. مثل مشهد که ۲۰ نفر !!!! اعلام نیاز کرده. کاشکی همون ۲۰ نقطه که نیاز به دفتر داره رو اعلام میکردن تا دفاتری که مخارج جاری دفتر خونه رو نمیتونن تامین کنن میرفتن اونجا.

    یا خیلی شهرهای دیگه که من خبر دارم 

  4. با عرض سلام و احترام به استحضار دوستان عزیز می رساند قانون عطف به ما سبق نمی شود و این یک اصل و قاعده قانونی است.ماده واحده فوق در خصوص افرادی که در گذشته با داشتن شغل تصدی دفتر ازدواج را عهده دار شده اند  قابل تسری نمی باشد.

    1. طبق نص قانون و اصول بنیادین عطف بماسبق شدن قانون خلاف و منع قانونی وجود دارد ولی از مورخ دیماه ۹۴ سرفتری ازدواج به افراد دارنده پایه قضایی و وکلا و…..داده نخواهد شد.

  5. سلام تکلیف کسانی که قبلا با وجود داشتن شغل دولتی سردفتر ازدواج شده اند چه میشود ؟ لطفا پاسخگو باشید ممنون

    1. سلام دوست عزیز. این قانون برای آینده  و آزمون های آتی می باشد. برای کسانی که الان در حال فعالیت هستند باید به سایر قوانین مراجعه بشود.موفق باشید

      1. عطف به ماسبق؟سبق هم این ممنوعیت وجود داشت که کسانی که استخدام دوایر دولتی ویا………..بودند نمی توانستند سردفتر ازدواج شوند اما نمی دانم چرا اجرا نمی شد ونمی شود .؟کارکنان رسمی دولت وباز نشستگان دولتی .با وجود این همه فارغ التحصیل مرتبط با شغل سردفتری  عدالت است که این مشاغل را اشغال کنند ؟

         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا