الزامی شدن استفاده از امضای الکترونیک در ثبت شرکت‌ها

پایگاه خبری اختبار- معاون امور سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بخشنامه از الزامی شدن استفاده از امضای الکترونیک در ثبت شرکت ها را ابلاغ کرد.

به گزارش اختبار، سعادتیان در بخشنامه ای به ادارات ثبت اسناد و املاک استانها و کانون های استان ها اعلام کرد: استفاده از امضای الکترونیک در خدمات ثبت شرکت ها الزامی می باشد.

متن کامل بخشنامه شماره ۱۴۰۲/۹۱۷۱۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شرح زیر است:

مدیران کل محترم ثبت اسناد و املاک استانها

موضوع: اجرایی نمودن قابلیت امضای الکترونیک آگهیهای تأسیس و تغییرات در سراسر کشور

سلام علیکم

با احترام در راستای منویات مقام عالی ریاست سازمان در نخستین همایش ملی ثبت شرکتها مبنی بر اجرایی نمودن فرآیند پرداخت و امضاء الکترونیک در مرحله تایید ذی‌سمت در فرآیندهای ثبت تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی در تمامی ادارات و مراجع ثبت شرکتها در سراسر کشور با عنایت به انجام موفق این فرآیند بصورت کامل در تهران و با عطف توجه به آموزش های صورت پذیرفته در کارگاههای آموزشی حضوری و وبیناری مقتضی است با لحاظ اولویت و فوریت امر دستور فرمائید اقدامات لازم به‌منظور اجرایی شدن آن در فاز اول به صورت آزمایشی (از ۲۱ تا ۳۱ مردادماه سال جاری) و در فاز دوم از یکم شهریور سال جاری به صورت اجباری صورت پذیرفته و مشکلات احتمالی و نتایج مربوطه را به اداره نظارت اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری گزارش نمایند. تعامل با کارشناسان و مسولین معاونت محترم فناوری در استان از ابزار موفقیت این طرح می‌باشد.

سیدصادق سعادتیان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا