امکان شرکت تمام دانشجویان گرایش های حقوق دانشگاه علمی کاربردی در آزمون وکالت

با گذراندن برخی دروس اختیاری؛

تمامی دانشجویان گرایش های حقوق دانشگاه جامع علمی کاربردی مجاز به شرکت در آزمون وکالت می شوند

پایگاه خبری اختبار- به‌دنبال حصول توافق بین دانشگاه جامع علمی کربردی و اسکودا، دانشجویان گرایش‌های حقوق این دانشگاه نیز می‌توانند به شرط گذراندن بعضی واحدهای درسی، در آزمون وکالت شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار مطابق نامه شماره ۳۷۷۰۳//۹۵/م مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۹ معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی‌کاربردی و با عنایت به مذاکرات به‌عمل‌آمده توسط مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی قوه قضاییه با ریاست اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ در تمامی گرایش‌های حقوق به‌جز دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی، در صورت گذراندن دروس مطابق جدول ذیل مجاز به شرکت در آزمون وکالت می‌باشند. بنابراین ارائه دروس ذیل صرفاً با توافق مرکز مجری و دانشجو و در مرکز تحصیل به‌صورت کاملاً اختیاری بلامانع می‌باشد.

لازم‌به‌ذکر است که مبنای فراغت از تحصیل دانشجویان، صرفاً برنامه درسی مصوب بوده و واحدهای درسی ذیل، خللی در فارغ‌التحصیلی دانشجو ایجاد نخواهد کرد.

ضمناً بنابر اعلام اسکودا، شرکت در آزمون وکالت برای دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی بلامانع است. همچنین با توجه به بازنگری برنامه‌های مذکور با مشارکت کانون وکلای دادگستری در سال ۹۳، برای ورودی‌های سال ۹۳ به بعد در تمامی گرایش‌های حقوق نیز منعی برای شرکت در آزمون وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. سرکار خانم زنده دل از شما تقاضا داریم این مسئله را پیگیری و پاسخ سوال ما را بدهید
    ما فارغتحصیلان علمی کاربردی آیا میتوانیم در آزمون وکالت شرکت کنیم یا خیر؟ اگر جواب خیر است چطور فارغتحصیلان حوزوی و فارغتحصیلان رشته الهیات امکان شرکت در این آزمون را دارند؟ چرا اسکودا یک بیانیه رسمی نمیدهد و ما فارغتحصیلان علمی کاربردی را از بلاتکلیفی خارج نمی کند . با تشکر از مدیران پرتلاش و پیگیر سایت اختبار

    1. سلام

      اسکودا درباره مدارک علمی کاربردی این اطلاعیه را صادر کرده

      https://www.ekhtebar.ir/?p=26098

      و داوطلبان را به تبصره ۳ بند ۲-۳ آگهی ثبت نام آزمون ورودی سال ۱۳۹۵ کانون های وکلای دادگستری ارجاع داده

      که البته چندان واضح نیست

      سعی می کنیم گزارشی در اینباره آماده کنیم

      1. با تشکر فراوان از توجه و پاسخ شما امیدواریم اسکودا نسبت به فارغ تحصیلان علمی کاربردی که با هزاران امید از این دانشگاه فارغ تحصیل شده اند بی تفاوت نباشد و با همکاری با دانشگاه علمی کاربردی این مشکل را حل نماید .با تشکر مجدد از سرکار خانم زنده دل و دیگر همکاران ایشان که همیشه پیگیر مشکلات اهالی حقوق بوده اند.

  2. کدوم توافق بابا،چرا الکی بچه های علمی کاربردی رو امیدوارمیکنیدآخه!!شایدم بخاطرجذب دانشجوی بیشترباشه.

  3. فعلا که کانون منکر این توافق وبخشنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی در رابطه لیسانس های حقوق شده

  4. سلام

    خبر مربوط به عدم امکان شرکت در آزمون وکالت برای متقاضیانی که از دانشگاه های پیام نور و با مدرک فراگیر (مقطع کارشناسی حقوق)  فارغ التحصیل می شوند، آیا صحت دارد یا خیر؟؟؟؟ لطفا کامل توضیح دهید  

      1. بندم بعد شنیدن این خبر از بعضی دوستان که امسال  برخی مرکزها (من جمله مرکز آذرباییجان) از پذیرش مدارک فراگیر پیام نور برای آزمون وکالت ممانعت به عمل آوردند ؛ بسیار متعجب شدم !!!!

        بنده الان دانشجوام و اگر این موضوع صحت داشته و مدرک فاقد هر گونه ارزشی باشد علاوه بر صرف وقت، توان پرداخت هزینه بی جهت و اضافی رو نیز ندارم …

        1. فقط کانون آذربایجان شرقی بود که راجع به مدارک تحصیلی، شرطی قرار داد و اعلام کرد این کانون، دارندگان مدارک تحصیلی موضوع ماده ۲ قانون کیفیت را به شرط آن که از طریق آزمون و کنکور ورودی پذیرفته شده باشند، پذیرش خواهد کرد. بنابراین کسانی که بدون آزمون ورودی در مراکز آموزشی پذیرفته شده اند، نمی توانند کارآموز وکالت این کانون باشند.

          https://www.ekhtebar.ir/?p=24174

          با توجه به اینکه دانشجویان دوره های فراگیر هم آزمون ورودی دارند، مشکلی از این لحاظ نخواهند داشت. ضمن این که شرطی هم که کانون آذربایجان شرقی قائل شده، مبهم است و این اطلاعیه، بسیار بحث برانگیز شد. فعلاً برای دارندگان مدرک فراگیر هیچ محدودیتی نیست. ضمن اینکه تنها مرجع ِ معتبر دانستن مدارک تحصیلی، وزارت علوم است.

          احتمالاً مطالعه این مطلب هم برایتان مفید باشد:

          https://www.ekhtebar.ir/?p=24248

  5. سلام بنده مدرک کاردانیم قبل  سال۹۳ وگرایش خدمات قضای بوده وکارشناسیم از مهر سال ۹۳ در رشته حقوق ثبت خوندم در چه شرایطی میتونم در ازمو نهای بعدی وکالت شرکت کنم تشکر

  6. باید مدرک کاردانی و مدرک کارشناسی، حقوق باشه. یعنی اگر به فرض مدرک کاردانی معماری باشد، اما کارشناسی حقوق باشد، مورد قبول نیست

  7. سلام خسته نباشید دانشجویان غیرمرتبط با لیسانس حقوق ثبتی می تونند در آزمون وکالت شرکت کنند یا حتما باید کاردانی و کارشناسی حقوق باشه؟ 

     

  8. عجیب غریبه واقعن ! از یک طرف جناب کشاورز پشت سر هم مصاحبه می کنند و اذعان می کنند نظام آموزشی ، جذب بی رویه ی دانشجوی حقوق دارد و ترافیک پشت آزمون وکالت با هفتاد هزار نفر و از طرف دیگر با دانشگاه علمی کاربردی سر خلاف آن به توافق می رسند ! معضلی که برای فارغ التحصیلان حقوق پشت این آزمون ها وجود دارد را فقط خود آنان درک می کنند .

    1. هر چه قدر متقاضیان حقوق و وکالت  بیشتر باشن تب و تاب این آزمون و تجارت از قبلش هم بیشتر میشود …

  9. کاردانی؟

    من ترم اول رو مرخصی گرفتم ، الان ترم ششم حقوقم ، تا تابستون میشه ترم هفت ؛ این یعنی چون هشت ترم رو کامل پاس نکردم سال آینده اجازه ی شرکت در آزمون رو ندارم

    از اونطرف کسی که دو سال درس خونده (اگر ۸ واحد دیگه پاس کنه) ، خیلی راحت میتونه توی آزمون سال آینده شرکت کنه

    منی که سه ترم بیشتر از این اشخاص درس خوندم اجازه ی شرکت نداشته باشم ولی این اشخاص، با اینکه سه ترم از من کمتر درس خوندن (یعنی یک سال و نیم کمتر از من)، خیلی راحت توی آزمون شرکت میکنن؟

    آیا این عدالته؟

    1. تفاوت ندارد .در مقطع کاردانی به اصطلاح  فوق نامیده شده و در مقطع کارشناسی  نا  پیوسته  عنوان کارشناسی  حرفه ای قلمداد شده 

  10. سلام .خواهشا به این سوالم پاسخ بدین . با این نامه یعنی کسانی که مثل من کارشناسی ناپیوسته حقوق دارن و کاردانی آنها مرتبط نبوده هم میتونن شرکت کنن ؟

    1. سلام این سوال منم هست من مدرک معادل کاردانی از دانشگاه ازاد دارم سال ۹۳ علمی کاربردی رو شروع کردم در رشته حقوق ثبتی تابستان۹۵ هم تموم کردم ایا منم میتونم شرکن کنم خواهشا جواب بدین

      1. سلام.

        دوست گرامی طبق همین توافقی که به امضا دانشگاه علمی کاربرذی و اسکادا رسیده دوستانی که کارشناسی ناپیوسته هم دارن به شرط گذراندن بعضی از واحدهای  درسی امکان شرکت در ازمون وکالت رو خواهند داشت.

        مگه خبری رو که اون بالا هستش رو مطالعه نکردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا