امکان شرکت در یک طرح یا دوره پژوهش پسادکتری به جای خدمت سربازی از ماه آینده

برای فارغ‌التحصیلان دکتری

پایگاه خبری اختبار- فارغ التحصیلان دکتری که دوره سربازی خود را نگذراندند به عنوان گذراندن دوره سربازیشان می‌توانند در یک طرح و دوره پژوهش پسادکتری شرکت کنند.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری فارس، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: آئین‌نامه دوره پسادکتری و امریه پژوهش و فناوری از ماه آینده ابلاغ می‌شود که با ابلاغ این آئین‌نامه دیگر نگرانی خدمت سربازی برای فارغ‌التحصیلان دکتری وجود ندارد.

سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: ما برای تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و نخبگان چند طرح در نظر داریم که تاکنون اعلام نشده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به دغدغه جدی مسؤولان در حوزه فناوری گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما در حوزه توانمندسازی دانشجویان به‌ ویژه دانشجویان نخبه، کارآفرینی و وارد بازار کار شدن است، همچنین در نظر داریم در حوزه فناوری قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان را در بخش نوآوری و ایده‌های جدید تقویت کنیم به طوریکه با در نظر گرفتن مالکیت فکری، طرح ایده‌ها آغاز می‌شود و به زودی ما این پروژه را هم ابلاغ می‌کنیم.

 به گفته وی، این طرح با این هدف اجرا می‌شود که دانشجویان ایده‌ها و نوآوری‌های خود را تبدیل به محصول کنند یا در اختیار مجموعه‌های دیگر قرار دهند.

محمدعلی‌نژاد درباره طرح دستیار فناوری نیز گفت: امسال طرح دستیاری تقویت می‌شود، کارآموزی و دستیار آموزشی از طریق دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. ثبت‌نام برای طرح دستیار فناوری در واحد‌ها و شرکت‌های دانش بنیان انجام و طی فرایندی با شرکت‌ها و مجموعه‌ها این ارتباط برقرار می‌شود.

 متولی طرح اشتغال آفرینی و دستیار فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر است

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: فرد در دوره تحصیل درکنار انجام کار‌های آموزش به صورت تئوری آموزش‌های لازم را می‌بیند، همچنین در واحدهای فناوری مرتبط با رشته‌اش جزئیات کار شرکتی و عملی، آزمایشگاهی و تولید نمونه آزمایشگاهی و صنعتی با آشنایی با این شرکت‌ها آماده می‌شود که اگر بخواهد یک واحد فناوری راه اندازی کنند قابلیت آن را داشته باشد. متولی طرح  اشتغال آفرینی و دستیار فناوری مجموعه و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر این دانشگاه قرار داده‌ایم، از طریق دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.این طرح را خود دانشجویان ثبت‌نام می‌کنند.

از ماه آینده آئین‌نامه دوره پسا دکتری و امریه پژوهش و فناوری ابلاغ می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در پایان گفت: از ماه آینده آئین‌نامه دوره پسا دکتری و امریه پژوهش و فناوری ابلاغ می‌شود، فارغ التحصیلان دکتری که دوره سربازی خود را نگذراندند به عنوان گذراندن دوره سربازیشان می‌توانند در یک طرح و دوره پژوهش پسادکتری شرکت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. طرح بسیار عالی
    دیگر محققین دکتری نگرانی پس از فارغ التحصیلی را نداشته و روی پروژه های اساسی کشور تمرکز خواهند کرد.
    درود بر مسئولین دست اندرکار سربازی که واقعا دارن این سیستم معیوب رو اصلاح می کنن.
    درود بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا