امکان شرکت سربازان و دانشجویان در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲

عبدلیان‌پور: آزمون اسفندماه جایگزین آزمون سال ۱۴۰۳ نیست

رئیس پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه تاکید کرد که آزمون اسفندماه این مرکز جایگزین آزمون سال ۱۴۰۳ نیست و سال آینده نیز آزمون برگزار خواهد شد.

به گزارش اختبار، اعلام ناگهانی خبر برگزاری آزمون دوم مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفند سال جاری ابهاماتی را درباره علت و شرایط برگزاری آزمون ایجاد کرد. از جمله بعضی چنین گمانه‌زنی می‌کردند که این آزمون قرار است به جای آزمون سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

با وجود رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در یک گفت‌وگوی ویدئویی که از سوی روابط عمومی این مرکز منتشر شده است گفت که آزمون‌ سال آینده طبق روال خود برگزار خواهد شد.

او همچنین گفت علت تاخیر در اعلام خبر برگزاری آزمون اسفندماه این بود که اخذ مجوزهای برگزاری و به توافق رسیدن با سازمان سنجش، زمان‌بر بوده است.

علت برگزاری دو آزمون در سال ۱۴۰۲

عبدلیان‌پور همچنین درباره علت برگزاری این آزمون اظهار داشت: به دلیل مشکلات ایجاد شده در جریان آزمون وکالت اخیر مرکز در برخی استان‌ها و فاصله زمانی اندک بین آزمون وکالت و آزمون کانون های وکلای دادگستری که دغدغه بسیاری از داوطلبان بود، با هدف جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان بعد از اخذ مجوزهای لازم از قوه قضاییه و هماهنگی های لازم با سازمان سنجش تصمیم گرفتیم تا آزمون وکالت دیگری در ۱۸ اسفندماه سال جاری برگزار کنیم.

امکان شرکت دانشجویان ترم آخر و سربازان

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه درباره افرادی که امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون روز ۱۸ اسفند را دارند افزود: آخر دانشجویان ترم آخر که تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شوند و همچنین سربازانی که تا همان تاریخ کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند می‌توانند در آزمون اسفندماه مرکز  قوه شرکت کنند.

زمان ثبت‌نام به زودی اعلام می‌شود

عبدلیان پور در پایان گفت: ما در چند روز آینده زمان ثبت نام را اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید:

 آشنایی با منابع مطالعاتی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه از زبان رتبه های برتر

سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه ۱۴۰۲ (نسخه غیر رسمی)

دوره عام و خاص حقوقی و کیفری آزمون وکالت هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

    1. خیر نمیتونن ایناهم که شرکت میکنن زمان تشکیل پرونده اگه قبول شن رد میشن اون پایین میزنه شما قبول شدین ولی به دلیل نداشتن شرایط مردودین!

    2. سلام.تا جایی که میدونم بله ولی برای ثبت نام بعد از قبولی مدرک لیسانس حقوق و کارت معافیت یا پایان خدمت میخواین.

  1. سلام. یه سوال داشتم، جسارتا اگه دیپلم نداشته باشیم هم میتونیم شرکت کنیم؟ میگن هرکی شرکت کنه وکیل میشه. درسته؟

    1. اجازه بدین قانون تسهیلات اجرا بشه ….این همه فارغ التحصیل حقوق بیکار داریم ……حداقل دلشون خوشه تونستن ی شغلی داشته باشن ……نون شماها آجر نمیشه….

  2. تکلیف ازمون تعویقی اسکودا چی میشه من میخوام تو اون شرکت کنم چرا خبری از ازمون اسکودا نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا