انتشار پاسخنامۀ آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده

بهمن کشاورز خبر داد:

پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده منتشر خواهد شد

«امیدواریم نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم»

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اعلام اینکه ظرف یکی دو روز آینده پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ اعلام خواهد شد، گفت: سعی بر این است که نتایج آزمون در ۵ دی ماه منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، بهمن کشاورز در مورد اعتراضات برخی داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۵ مبنی بر اینکه تاکنون کلید پاسخ سؤال‌هااعلام نشده است، گفت: به طور معمول کلید پاسخ‌های آزمون چند روز پیش از اعلام نتیجه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه امیدواریم (توجه شود که ممکن است اندک تفاوتی در تاریخ اعلام نتایج ایجاد شود) نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم، کلید سؤال‌ها ظرف یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد. 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورد اعتراض داوطلبان به برخی از سؤال‌ها و پاسخ‌های آن گفت: اینجانب در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌توانم انجام دهم چرا که در هیچ یک از رشته‌های مورد آزمون متخصص نیستم. اما این را می‌توانم بگویم که سؤال‌های هر رشته به وسیله تیمی از ماهر‌ترین و دانشمند‌ترین اساتید رشته مربوط که در عین حال در طرح سؤال‌های تستی نیز تخصص دارند، طرح شده است. 

وی ادامه داد: احتمال وجود اشکال در ماهیت سؤال‌ها وجود ندارد و در هر حال مانند گذشته اگر سؤال و اشکالی وجود داشته باشد حتما به نحوی برطرف خواهد شد که حقی از کسی ضایع نشود. 

کشاورز در مورد روش اعتراض داوطلبان به سؤال‌ها و اشکال‌ها اظهار کرد: کسانی که پس از انتشار کلید، به سؤال اعتراضی را وارد می‌دانند باید مطلب خود را به صورت مستقل  و  به طور کتبی از طریق فکس اسکودا به شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹ برای اتحادیه بفرستند تا در اسرع وقت با تیم‌های طراحان مطرح و موضوع روشن شود. داوطلبان حتما شماره تلفن خود را در نامه درج کنند تا نتیجه بررسی‌ها به آنان اعلام شود. 

او افزود: کسانی که پس از اعلام نتیجه اعتراض و اشکالی در مورد پاسخ نامه خود دارند باید مطلب را به طور کتبی به کانون متبوع‌شان (کانونی که برای آن امتحان داده‌اند) بفرستند تا از طریق کانون به اسکودا و از طریق اسکودا به سازمان سنجش اعلام شود. در این گونه موارد پاسخ نامه معترضان مجدد بررسی خواهد شد. 

رییس اسکودا یادآور شد: به داوطلبان توصیه می‌کنم از وجود نمره منفی برای سؤال‌هایی که اشتباه پاسخ داده باشند، تعجب کنند زیرا تا آنجا که بنده به یاد دارم معمولا امکان اشتباه در تصحیح پاسخ نامه منتفی است. 

کشاورز در مورد اعتراض داوطلبان به روش برگزاری آزمون تستی برای سنجش اطلاعات و توانایی شرکت کنندگان گفت: سیاست گذاری کلان در خصوص مسایل عمده و کلی کانون‌ها با هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) است و آنچه اینجانب عرض می‌کنم نظری کاملا شخصی است و آن اینکه وقتی ما با ۷۰ هزار داوطلب مواجه هستیم، هیچ روشی جز روش تستی پاسخگوی چنین جمعیتی نیست و به منظور رعایت تساوی و عدالت میان داوطلبان ناچار باید از روش تستی استفاده کرد. 

او خاطرنشان کرد: اگر هیات عمومی پیش گفته تصمیم دیگری بگیرد بنده یا هرکس که تصدی اسکودا را داشته باشد، آنرا اجرا خواهد کرد.

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۵۰۲ دیدگاه ها

  1. هیچ دقت کردید این مصاحبه های آقای کشاورز یکی از مهم ترین فایده هاش اینه که ما جا پیدا می کنیم حرف بزنیم وبحث تازه میشه از روز اول همه پیامها رو جمع کنیم یه کتاب میشه کنکور وکالت امسال به یاد ماندنی و جاودانه شد!!!! امیدوارم آخرین و بهترین کنکور وکالت برای تک تکمون باشه ….

  2. ازمون وکالت۹۵

    اسلام خدمت دوستان.اازکسانی هستم که  وکالت۹۴درزمانی که دانشجوی ارشدبودم باخواندن قانون درمدت کوتاه شرکت کردم ومیدونستم قبول نمیشم اماوقتی ارشدتمتم شددباخواندن کتب مرجع وشرکت درازمون های ازمایشی دادافرین خودم رابرای ازمون وکالت۹۵اماده کردم .تجربه شرکت درهردوازمون راداشتم درموردسوالات ازمون وکالت سوالات جزاواصول بسیارغافلیگروازسال۹۴سخت تربودونادیده گرفتن به این اختلافات موسسات درپاسخ هاغیرقابل قبول می باشد.  وهمچنین  درس مدنی که حتی رتبه  یک کشورسال۹۴وبسیارازموسسات به صورت چندگزینه ای یاباتردیدویااختلافی به بعضی اازسوالات  پاسخ دادندشایدظاهرسوالات راحت بودامایافتن گزینه درست تراسان نبود .ازمون وکالت امسال نسبت به سال گذشته ازکیفیت بسیارپایینی برخورداربودبه این نتیجه باپاسخ های پیشنهادی که موسسات گذاشته می توان رسید.درازمون وکالت۹۵ حق خیلی ازبچه های زحمتکش حقوقی ضایع خواهدشدبه دلیل همین سوالات باپاسخ های اختلافی.درازمونی که بابه جای غلط زدن به یک سوال اگرنزنیم شایدقبول بشیم ایااین سوالات اختلافی حق دوستان راضایع نمی کند؟!!!!ایااین امرنمونه بارزبی عدالتی نیست دوستان نگویندازمون راحت بوددرحقیقت ازمون بی کیفیت بودوبعدازنتایج ازمون  تضییع حقوق بسیاری ازافرادخودرانشان می دهد.

  3. برای اینکه بفمهمیم دنیا اونقدرهام جای بدی نیست و آدمها اونقدرهام که میگن بد نشدن باید این روزها به سایت اختبار سر زد حال و هوای این روزهای بعد از آزمون وکالت در اختبار حال و هوای جالبیست آدم هایی که هرگز هم را ندیده اند و حتی به نوعی رقیب هم نیز هستند و شاید در دنیای واقعی بی تفاوت از کنار هم رد شوند تبدیل به مونس و همدمی برای هم شده اند به هم راهنمایی می کنند برای هم آرزوی موفقیت می کنند داستان های زندگیشان را می گویند ….

  4. دوستان با تمام احترامی که برای تک تکتون قایلم و کاملا نگرانیتون رو درک میکنم ولی به نظرم اگه امروز فردا هم کلید و حتی جوابها نیومد دیگه خیلی به اسکودا و سنجش فشار نیاریم ما دیگه تلنگرهامون رو زدیم میترسم خیلی هم فشار بیاریم برای کم کردن فشارها سروتهش رو هم بیارن و خودمون ضرر کنیم و کار از کار بگذره دیگه زیر بار چیزی نرن و اشتباهاتشون رو هم قبول نکنن ودقت نداشته کارشون!!! کمتر بشه  بخصوص که الان هم سازمان سنجش مشغول ثبت نام ارشد و دکتری است پس فکر کنم به خاطر دقت در کار خودمون هم شده کمی صبوری کنیم هرچند که کارشون قابل توجیه نیست….

     

                                                                                                      خانم یا آقای ناشناس 

                                                                                                           ایران

    1. اخه با کامپیوتر تراز ها و معدلها تعیین میشه. دستی که نیس بخوان سر و تهش رو هم بیارن عزیز جان

      1. از اینا هرچی برمیاد در ثانی بعید هم نیست کامپیوترهاشون ذغالی باشه نیاز باشه یکی توش ذغال بریزه بعدش هم بخشنده عزیز در روزهای اول دوستی پیام گذاشت آزمون رو بدن دست قلم چی جواب ها رو عصر هر آزمون میده الان دقیقا به حرفش رسیدم ….

    2. خانم یا آقای ناشناس منم گفتم صبور باش! حالا بهش رسیدی!؟ تریپ آقای کشاورز خیلی با حال و جذابه تو عکسهاش!

      1. پیگیری کردیم و تلنگر زدیم اینه تازه یادشون افتاده نامه بزنن پس اگه پیگیری نمیکردیم چه خبر بود پس بی تاثیر نبوده باز لااقل یادشون افتاده یه ماه قبل از ما آزمون گرفتن، بعدش هم ناشناس اصلا دنبال کلید نبود به خاطر بقیه پیگیر بود فقط می خواست حرفش رو به گوش مسیولین آزمون برسونه که اینطورهام نیست هرکاری دوست دارید بکنید و صدای کسی درنیاد هنوز هم چشم های بینا و پیگیری وجود دارند و می خواست بگه حتی اگه شماها برای ما شرایط بهتر فراهم نکنید و حرفهای مارو نشنوید ما بالاخره راهش رو پیدا می کنیم که حرفمون رو بزنیم حالا گوش بدید یا ندید ما بیکار نمیشینیم لااقل حرفمون رو میزنیم چه فایده داشته باشه چه نه ولی قانون دنیا ثابت کرده هیچ چیز در این دنیا بی تاثیر نیست بالاخره یه جا و یه روز تاتیرش رو میگذاره دنیا تدریجی عوض میشه و توسط تفکر و عمل امثال ناشناس ها.

      2. و یه چیز دیگم اضافه کنم به حرفهام من تو زندگیم آدم های با تریپ زیاد دیدم ولی آخرش خیلی وقت ها آدم های بی ادعا و گاه بد تیپ که حتی خیلی هم ادعای روشنفکری و ادا و اطوار نداشتن بیشتر به درد بنده های خدا رسیدن نباید خیلی ظاهربین بود آدم بد تیپ باشه غیرجذاب باشه ولی حرفش حرف باشه دلسوز باشه … البته من خودم با اینکه دلسوزم خیلی هم خوش تیپم!!!.

  5. آقا اینقد منتظر نباشید؛ خودتونو زجر میدید

    خیلی زود کلیدارو بدن میفته واسه  شنبه

    همون شنبه هم احتمالش بسیار کمه

  6. اقای امین ق ممنون که سعی کردین جواب بدین برای معدلها پس معدل ۱۱/۳ تو کانون یزد دیگه امیدی نیست؟ ÷((((

    1. یزد تازه مستقل شه. هیچ رویه ای نداشته که بشه تخمین زد. میتونین با شهرهای دیگه که ظرفیتش نزدیک به یزد هست مقایسه کنید. یازده معدل پایینیه . من خودم کمه کم معدلم ۱۴.۹ میشه و با این وجود سر سوزنی امیدی به تهران ندارم. کف معدل امسال به نظرم خیلی بالاست…

      توکل به خدا

  7. سلام دوستان گرامی . بخاطر خدا جواب بدین بنظرتون معدل قبولی برای شهر تهران چنده ؟ تاکید میکنم شهر تهران نه کانون مرکز 

    1. دوست عزیز احساس میکنم (مطمئن نیستم) جواب اینجور سوالا معمولاً ظاهر نمیشه توی سایت……………………………….

    2. فکر می کنم بین ۱۳.۷ الی ۱۴. سال قبل یه نفر با معدل ۱۳.۷۵ رتبه ۱۶۲ کانون مرکز شده بود. الان هم باید همین حدود باشه. 

    3. به احتمال زیاد با معدل ١۴ به بالا تهران قبول بشید ولى امکان پیش بینى دقیق و قطعى وجود نداره دوست گرامى.

    4. در صد و رتبه چند نفر از قبولی های کانون مرکز سال ۹۴ و ۹۳ و ۹۲ رو می ذارم براتون. شماره اول درصده دومی رتبه:

      سال ۱۳۹۴

      ۷۸.۲۵
      ۲۵ 

      ۷۳.۷۸
      ۷۱  

      ۷۲.۳۴
      ۷۷   

      ۷۰.۹۲
      ۹۸

      ۷۲.۵
      ۹۹

      ۷۰.۵۶
      ۱۲۳

      ۶۹.۹۹
      ۱۴۶

      ۶۸.۷۷
      ۱۶۲

      ۶۸.۱۸
      ۱۸۶

      ۶۸.۷۵
      ۲۰۲

      ۶۷.۷۸
      ۲۱۳

      ۶۷.۹۳
      ۲۳۳

      ۶۶.۰۵
      ۲۵۹

      ۶۴.۸۶
      ۳۳۱

       

      سال ۱۳۹۳

      ۷۲.۳۷
      ۴۹

      ۶۹.۳۷
      ۸۷

      ۶۶.۵۶
      ۲۲۲

       

      سال ۱۳۹۲

      ۷۱.۹
      ۳۱

      ۶۶.۷۶
      ۱۷۵

      ۶۵.۰۹۷
      ۱۸۴

      ۶۶.۲۷
      ۱۹۰

       

       

       

       

    1. واقعا از خونسردی برخی دوستان متعجبم. الانم به قول ناشناس ازایران بزاریم هروقت اعلام کردن اعلام کنن. همیشه سنجش واسکودا کاری میکنن که ماها کم بیاریم. امسالم همین شد. بریم دنبال کارمون. هروقت دوس داشتن اعلام کنن. از خیرش گذشتیم. اصلا نخواستیم. 

      1. ما کارمون رو کردیم ما کم نیاوردیم اونا کم آوردن اونان که باید شرمنده باشن ما لااقل حرفمون رو بی ادعا زدیم ولی اونا با همه ادعاشون رو حرفشون واینستادن ما سربلندیم شاید هم واحد زمانی اونا با ما فرق داره دو روز اونا با ما فرق داره فقط بدون ما سربلندیم.

    1. سایت اختبار اگر امکانش هست ازطریق سنجش ببینید امروز میاد کلید یانه؟؟؟؟؟ ممنون میشیم واقعاااااا. یکی یه خبرقطعی بده. اخه این چه وضعه. مگه نگفتن ظرف دوروز. اگه امروز نیاد چی؟؟؟؟؟؟

  8. سلام دوستان حقوقی

    من سال ۸۶ وارد دانشگاه شدم و در سال ۸۷ نامه ای از مدیر گروه مون برای قسمت آموزش دادگستری استانی که دانشگاهم بود گرفتم و رفتم قسمت آموزش دادگستری که منو معرفی کردند پیش یکی از قضات که مثلاً در جلسات بشینم و فقط نگاه کنم چون من ترم ۳ بودم و بعد از مدتی که حدود یک ماه گذشت، اون قاضی که اسمش ا. ص. بود و کارش بیست بود بهم گفت که میدونی توی رشته ی حقوق چی بدردت میخوره؟  گفتم ؛ نه، گفت ؛ کار عملی و با کمی توضیح بهم فهموند که عریضه نویسی کنم که خرج تحصیلم دربیاد و منم چون پیام نوری بودم واحدامو طوری برداشتم که بتونم برم درب دادگستری کل اون استان بشینم و عریضه بنویسم، خلاصه باورتون نمیشه خرج تحصیلم رو از راه عریضه نویسی بدست آوردم و حتی یک ریال هم دستمو جلوی پدر و مادرم دراز نکردم، البته اینم بگم که من متولد ۶۷ هستم که اون موقع که کار عریضه نویسی رو شروع کردم دقیقا ۲۰ ساله بودم. 

    بعد از اتمام دانشگاه رفتم سربازی و بعدش تنها چیزی که دستمو گرفت عریضه نویسی بود که رفتم درب دادگستری شهرمون نشستم و عریضه نوشتم تا جایی که کتاب نور محمد صبری که درباره ی نگارش حقوقی هست رو از بَرَم و… 

    و خلاصه اینکه با همون کار عریضه نویسی ازدواج کردم و تا اینکه  تصمیم گرفتم برم ارشدمو بگیرم که سال ۹۴ دانشگاه آزاد گرایش حقوق خصوصی قبول شدم و رفتم دانشگاه که این ترم، ترم آخرمه (یعنی ترم پایان نامه) که خرج تحصیلم که هر ترم حدود ۳ میلیون میشه بدون رفتن و اومدن و… از راه عریضه نویسی در اومد. 

    برای آزمون وکالت ۹۵ هم عصرا که بیکار بودم و روزای تعطیل میخوندم که احساس میکنم قبول میشم و اگرم نشدم سال بعد آزمون میدم. 

     

    منظورم از این حرفا اینه که نباید دست رو دست گذاشت و منتظر بود، باور کنید درآمد یک عریضه نویس در یک روز بالای ۲۰۰ هزار تومنه که فقط ۴ ساعت صبح ها تا ظهر میری سرکار 

     

    ولی من هیچ اعتنایی به دوستام  که مثلاً می اومدن کنارم و منو در حال عریضه نوشتن میدن نداشتم و هیچوقت تا الان احساس کم رویی نکردم و پیش خودم همیشه میگم من یک پله از کارآموزان وکالت بالاترم چون تمام فوت و فن کار اومده تو دستم 

     

    بعدش اینکه من تا حالا تقریبا تمام مواد قانونی رو چندین بار خوندم اینجوری که مثلا امروز سرکار خانمی می اومد دادخواست طلاق میخواست که من پیش خودم گفته بودم که باید دادخواست هام مستند باشه که در این مورد فرضا ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی مستند طلاق عسروحرجی میشه و به همین منوال بقیه موارد دیگر 

     

    من به شدت علاقه دارم به رشته ی حقوق و از کارمم راضی ام 

     

    از دوستانی که میگن کار نیست خواهش میکنم برن خودشون ببینند چند نفر هر دادگاه عریضه نویس میخواد و کم رویی نداره بخدا 

     

    الان همه منو توی محدوده ی کارم میشناسند و بارها شده که جاهایی که بلد نبودم رو بهم گفتن و یادم دادند و باور کنید بارها شده که از من سوال حقوقی شده توسط کارمندان دادگاه و حتی وکلا 

     

    و همه بهم احترام میزارن 

     

    و نهایتاً نمیدونم فالتحصیلان رشته ی حقوق عریضه نویسی رو شغل حساب نمیکنن و نمیرن به این کار پر در آمد نمیچسبن 

     

     

    به امید روزی که همه ی جوونای کشورم ایران شغل داشته باشند و ازدواج کنند و روی خوشبختی را ببینند. 

    1. باور کنید من یک بار خواستم عریض نویسی رو انجام بدم هزار تا فیلم برام دراوردن و گفتن درخواست به حفاظت دادگستری بنویس و اخرش نشد الانم که دیگه دفتر خدماتی ها اومدن دیگه کلا منتفی شد.

      1. سلام به شما 

        عریضه نویسی به هیچ مدرکی نیاز نداره، به هیچ دوندگی و پیگیری ای نیاز نداره

        فقط دو چیز میخواهد :

        ۱. رییس حوزه ی دادگستری موافقت کنه که حتی نیاز به نامه کتبی هم نیست و صرف گفته ی شفاهی ایشون کافیه

        ۲. داشتن سواد خواندن و نوشتن 

         

        قابل توجه شما اکثر افرادی که بنده دیده ام که عریضه مینویسند صرفاً سواد خواندن و نوشتن دارند نه تحصیلات دانشگاهی!!!!!! 

        چقدر خوب میشد این طرز تفکر از جامعه ی ما زدوده میشد که عریضه نویسی شغل بدی نیست. 

         

        ای کاش……. 

         

        اونوقت لااقل بخشی از فارالتحصیلان رشته ی حقوق دارای شغل میشدن.. 

         

         

        1. ولی دوست عزیز الان فکر کنم افتاده دست دفاتر خدمات قضایی که برای گرفتن امتیازش کلی شرایط لازم داره بخصوص در شهرهای بزرگ البته باز مطمین نیستم.

      2. سلام… 

         

        عرض کنم خدمت شما که عریضه نویسی به هیچ مدرکی نیاز نداره،  به هیچ دوندگی و پیگیری ای نیاز نداره،

         

        فقط دو چیز میخواهد ؛

        ۱. رییس دادگستری موافقت کنه که حتی نیاز به نامه کتبی هم نیست و صرف گفته ی شفاهی ایشون کافیه

         

        ۲. فقط سواد خواندن و نوشتن

         

    2. عریضه نویس عزیز صحبت های بسیار جالب و تحسین برانگیزی بود براتون آرزوی موفقیت روزافزون دارم…..شما نماد واقعی این واقعیت هستید که خوشبختی و موفقیت لزوما ربطی به عناوین دهن پرکن ندارد ….

    3. اقای عریضه نویس بهتون تبریک میگم که به شغل خودتون افتخار میکنین ولی همه که نمیتونن عریضه نویس بشن..شما بخت باهاتون یار بود در یه برهه زمانی مسیر زندگیتون کشیده شد به اینجا..انشالله موفق باشین

    4. آفرین به شما.ولی الانم من تو ی آزمون استخدامی خوندم  شغل رو نوشته بودن عریضه نویسی.

    5. سلام دوست عزیز . با این اوصافی که شما از عریضه نویسی تعریف می کنین به نظرم خیلی بهتر از وکالت هستش . این طور که معلومه الان  شما ماهیانه چیزی حدود ۴ میلیون درآمد دارین . واقعا حرف شما درسته و نباید دست روی دست گذاشت و منتظر آینده بود . آینده ای که نا معلوم هستش . برای شما آرزوی موفیقت , سلامتی دارم . امیدوارم همیشه لبتون خندون و جیبتون پر پول باشه .

      1. سلام بر شما 

         

        اینی که عرض کردم در یک روز که فقط از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱ بعد از ظهر (یعنی ۵ ساعت) مبلغی حدود ۲۰۰ هزار تومان درآمد یک عریضه نویس هست، بخدا قسم راست گفتم و شک نکنید 

        و محاسبه ای که شما کردید کاملاً درسته و در هر ماه مبلغی بالغ بر ۳ میلیون تومان در آمد یک عریضه نویس هست.

         

        اینها را میگویم که دوستان فارغ التحصیل حقوق بیکار ننشینند و دست بکار شوند چون با یک تیر چندین نشانه را میزنید 

         

        اول اینکه شغل و درآمد دارید 

         

        دوم اینکه رشته ی حقوق (مخصوصا در دروس آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری) رشته ای است که باید کار عملی انجام بدهید تا آنرا بفهمید و چه خوب است شمایی که این رشته را خوانده اید فنون نگارش حقوقی را فرا بگیرید و این در واقع یک نوع کارآموزی هست که ان شاء الله بعد از قبولی در آزمون تستی وکالت شما یک پله بالاتر از سایر کارآموزان هستید 

         

        بیخیال از این موقعیت ها نگذرید 

         

        حیف است بخدا 

        کسی که لیسانس حقوق را دارد بیکار باشد ولی کسی که سیکل دارد جای شما را بگیرد 

         

         

    6. سلام دوست عزیز منم تجربه شمارا دارم من سال۸۶ فارغ التحصیل شدم ودو سال تنها عریضه نویس شهر شوهرم توی خراسان جنوبی بودم منم خیلی تجربه کسب کردم به طوری که معنی کامل مواد و بدون هیچ منبع کمکی می فهمم وتمام مراجع و میشناسم ولی ای کاش همون موقع وکالت شرکت میکردم ولی الان هم که چند سال گذشته باز هم داشته هام وبرای وکالت مدیون همون دوسالم. به هر حال برای شما آرزوی موفقیت دارم. دوست عزیز

  9. چرا ظرفیت ازمون وکالت مثل رشته های مهندسی برداشته نمیشود وهرکس معدل ۵۰به بالا شدنبایدپروانه بگیره؟وکالت حق هرکسی است که به معدل بالای ۵۰دارد مثل رشته های مهندسی. 

     

     

    1. رشته های مهندسی هم جوری سوال طرح میشه که عده معدودی بتوانند قبول شوند و بتوانند حدنصاب ۵۰ درصد سوالات را پاسخگو باشند.

       

  10. اونایی که برای درس خوندن میرفتن کتابخونه حتما حرف منو میفهمن دقت کردید فقط ما حقوقی ها تو کتابخونه بودیم و پشت کنکوری های دبیرستانی!! رسما ما و اونا یه شرایط داریم تازه اونا اوضاعشون از ما بهتره اصلا من محض رضای خدا حتی برای ارشد خوندن رشته دیگه ای رو ندیدم پس رشته های دیگه چیکار میکنن!!!.

    1. سلام به همه دوستان عزیز، لطفا نظرتون را در مورد رتبه ۲۷۳ و۳۲۸ سال ۹۴ و مقایسه معدل آنها بفرمایید،علت چیست؟( کارنامه های اعلامی ۹۴ نوشته شده توسط آقای امین.ق)

    2. فارغ التحصیلان پزشکی هم بودن  ولی یه فرق بزرگ با ما داشتن همه به اونا  میگفتن دکتر و اکثرشون کار طبابت هم میکردن با همون پزشکی عمومیشون – درامد نسبتا خوبی داشتن ولی اومده بودن تخصص بگیرن که درامد کلان بدست بیارن احترام خودشونم داشتن ولی به فارغ التحصیل حقوق چی میگن؟  کارش کجاس  که مثه اون شخصی که بالاتر گفته من عریضه نویسم در امدش خوبه سواد خوندن نوشتن میخاد  من موندم این شخص چرا رفته دانشگا ! یا چرا میخاد ازمون وکالت امتحان بده 

      من واقعا پشیمونم از این که حقوق خوندم راه جبرانش بسیار سخته 

      1. آقا محمد من کسیم که پیغام اولی رو گذاشتم راجع به کتابخونه همون ناشناس از ایرانم واقعا دقیق دقیق اشاره فرمودید من در مطلب اول خواستم پزشک ها رو هم بنویسم که در کتابخانه بودند البته تعدادشون با ما قابل مقایسه نبود ولی راستش به خاطر دقیقا شرایطی که دارن گفتم اگه بنویسم ممکنه فکر کنن ما هم مثل اونا اوضاعمون خوبه بعد به همون بچه کنکوری ها قناعت کردم ولی واقعا از تحلیلی که فرمودید بسیار خوشحال شدم حرف بنده را تکمیل فرمودید و احسنت به جامعه شناسیتان…

  11. دوستان شاید حرفم رو مزاح تلقی کنید ولی اصلا قصدم این نیست به نظرم ما کنکوری های حقوق واقعا نیاز به تشکیل یک اتحادیه یا حتی ان جی او داریم حالا خیلی رسمی هم نباشه مهم نیست که به مشکلات صنفیمون که اکثرا هم بیکار!! هستیم رسیدگی کنیم باور کنید به شوخی نمیگم از ما رسما داره سواستفاده میشه پارسال روزنامه یا همون هفته نامه بازار کار یه صفحه کامل رو به عنوان خبر رسمی اختصاص داده بود به جشن موسسه دادآفرین و شاید مردم عادی متوجه نمی شدند که در واقع تبلیغ است نه یک خبر رسمی چون بسیار ماهرانه کار شده بود من که کمی از این مسایل سردرمیوردم زنگ زدم به مدیرمسیول هفته نامه و بهش گفتم که چه قدر کارتون غیرحرفه ایه که پول میگیرید و به اسم خبر رسمی درج می کنید و بازار این موسسات رو برای یه سری ساده دل داغ می کنید کلی طبق معمول که همه حق رو در پیگیری هام بهم میدن ولی اخرش هیچی کلی حق رو بهم داد و از اطلاعاتم تعجب کرد و اعتراف کرد خب وقتی بهم پول میده انتظار داری نگیرم حالا فوقش مردم فکر کنند خبره و بعدش اعتراف کرد در هیچ رشته ای چون حقوق من چنین شرایطی ندیدم….

    1. شاید به رویاپردازی متهمم کنید ولی مهم نیست  حتی گاهی بیان رویاها هم قشنگه کارهای بزرگ با همین رویاها و گام های کوچک شروع میشه اصلا فیس بوک که دنیا رو بهم ریخت اولش از یه گروه کوچک دانشکده شروع شد حالا همین ما کنکوری های حقوق اگه باهم متحد بشیم میدونید چی میشه ما هرکدوممون یه جای ایرانیم با کلی تجربه از این کنکور با کلی منبع کلی میتونیم تو همه چی رشته مون به هم کمک کنیم یا حتی اگه جایی کم وکاستی ای تو رشته مون باشه میتونیم مثل دیروز با کمک هم پیگیرش باشیم صدامون رو برسونیم اونوقت هیچ موسسه و کس دیگه ای نمیتونه از ما سواستفاده کنه کانون وکلا خیلی هنر کنه حامی اعضای فعلی خودش باشه ولی به ما کمکی نمیکنه باز باید خودمون فکر خودمون باشیم نمیدونم سایت اختبار چطور میتونه بهمون کمک کنه ولی حتی مثلا با پرداخت یه ماهیانه یا سالیانه که البته زیاد هم نباشه که ما از پسش بربیایم شاید بتونه به طریقی همواره مارو در کنار هم قرار بده تا هروقت لازم بود بهمون اطلاع رسانی کنه و حتی کم کم خودش هم بیشتر توسعه بیابه و ما یه خبرگزاری مستقل حقوقی داشته باشیم دوستان روی این ایده من فکر کنید اگه ما دست به دست هم بدیم انحصار خیلی از این موسسات و سواستفاده ها رو میشکنیم و اوضاع خودمون و رشته مون به مراتب بهتر میشه هرکس پیشنهادی داره لطفا ارایه بده و اگه ممکنه سایت اختبار هم روی این پیشنهاد فکر کنه نمیگم کار یه شبه ولی از کارهای کوچک میتونیم شروع کنیم….این دنباله پیام قبلیم راجع به اتحادیه است….

       

                                                                                                                       خانم یا آقای ناشناس 

                                                                                                                           ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا