انتشار پاسخنامۀ آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده

بهمن کشاورز خبر داد:

پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده منتشر خواهد شد

«امیدواریم نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم»

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اعلام اینکه ظرف یکی دو روز آینده پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ اعلام خواهد شد، گفت: سعی بر این است که نتایج آزمون در ۵ دی ماه منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، بهمن کشاورز در مورد اعتراضات برخی داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۵ مبنی بر اینکه تاکنون کلید پاسخ سؤال‌هااعلام نشده است، گفت: به طور معمول کلید پاسخ‌های آزمون چند روز پیش از اعلام نتیجه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه امیدواریم (توجه شود که ممکن است اندک تفاوتی در تاریخ اعلام نتایج ایجاد شود) نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم، کلید سؤال‌ها ظرف یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد. 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورد اعتراض داوطلبان به برخی از سؤال‌ها و پاسخ‌های آن گفت: اینجانب در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌توانم انجام دهم چرا که در هیچ یک از رشته‌های مورد آزمون متخصص نیستم. اما این را می‌توانم بگویم که سؤال‌های هر رشته به وسیله تیمی از ماهر‌ترین و دانشمند‌ترین اساتید رشته مربوط که در عین حال در طرح سؤال‌های تستی نیز تخصص دارند، طرح شده است. 

وی ادامه داد: احتمال وجود اشکال در ماهیت سؤال‌ها وجود ندارد و در هر حال مانند گذشته اگر سؤال و اشکالی وجود داشته باشد حتما به نحوی برطرف خواهد شد که حقی از کسی ضایع نشود. 

کشاورز در مورد روش اعتراض داوطلبان به سؤال‌ها و اشکال‌ها اظهار کرد: کسانی که پس از انتشار کلید، به سؤال اعتراضی را وارد می‌دانند باید مطلب خود را به صورت مستقل  و  به طور کتبی از طریق فکس اسکودا به شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹ برای اتحادیه بفرستند تا در اسرع وقت با تیم‌های طراحان مطرح و موضوع روشن شود. داوطلبان حتما شماره تلفن خود را در نامه درج کنند تا نتیجه بررسی‌ها به آنان اعلام شود. 

او افزود: کسانی که پس از اعلام نتیجه اعتراض و اشکالی در مورد پاسخ نامه خود دارند باید مطلب را به طور کتبی به کانون متبوع‌شان (کانونی که برای آن امتحان داده‌اند) بفرستند تا از طریق کانون به اسکودا و از طریق اسکودا به سازمان سنجش اعلام شود. در این گونه موارد پاسخ نامه معترضان مجدد بررسی خواهد شد. 

رییس اسکودا یادآور شد: به داوطلبان توصیه می‌کنم از وجود نمره منفی برای سؤال‌هایی که اشتباه پاسخ داده باشند، تعجب کنند زیرا تا آنجا که بنده به یاد دارم معمولا امکان اشتباه در تصحیح پاسخ نامه منتفی است. 

کشاورز در مورد اعتراض داوطلبان به روش برگزاری آزمون تستی برای سنجش اطلاعات و توانایی شرکت کنندگان گفت: سیاست گذاری کلان در خصوص مسایل عمده و کلی کانون‌ها با هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) است و آنچه اینجانب عرض می‌کنم نظری کاملا شخصی است و آن اینکه وقتی ما با ۷۰ هزار داوطلب مواجه هستیم، هیچ روشی جز روش تستی پاسخگوی چنین جمعیتی نیست و به منظور رعایت تساوی و عدالت میان داوطلبان ناچار باید از روش تستی استفاده کرد. 

او خاطرنشان کرد: اگر هیات عمومی پیش گفته تصمیم دیگری بگیرد بنده یا هرکس که تصدی اسکودا را داشته باشد، آنرا اجرا خواهد کرد.

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۵۰۲ دیدگاه ها

  1. به نظرم از این آزمون وکالت و مسایلش یه چالش مانکن راه بندازیم احتمالا بیشترین بازدید کننده رو پیدا می کنه!!

  2. سلام دوستان عزیز صبور باشید به احتمال زیاد ۵دی کلید و۱۵دی نتایج رو میدن ازین جا هم از تمام مسولین امر جای تقدیر وتشکرداره که با احساسات ۷۰هزار وبعلاوه ۷۰هزار خانواده بازی میکنن????

    1. سلام دوست عزیز..همونطورکه همه میدونید آزمونهای وکالت همش نظریه س واحتمالابخاطر امنیت کاره که ازابتداجواب مشخصی نداره وبعدازمون بفکرجوابهامی افتن اماشایدم اینکاردرست نباشه چون بعضی سوالا بی جواب درمیاومشکل سازه به هرحال ماتلاشمون کردیم یکسال از عمرمون ازخونه بیرون نزدیم جزسالهای قبل ک خواندیم…هرچه سازمان بگه همونه هروقت نتیجه بیاهمونه پس حرص نخورید توکل بخدا که خداس ازهمه چی خبرداره که چ قراره بشه وامیدمن بخداس پیشنهادم بشمام توکل کردن بخداس…پس توکل الله

  3. سلام .به هر حال ممکن است کلید ازمون ظرف چند روز یا چند ماه یا چند سال اینده بیاید..ولی با صرف نظر از اینکه جواب سوالات هر چه باشد صرفا جهت بالا رفتن سطح دانش دوستان به عنوان اخرین دفاع از سوال جزا (قذف و توهین) یا توهین تنها.

    بنده در بسیاری از سوالات گزینه صحیح را نزدم .و بعد که استدلال موسسات را خواندم دقیقا متوجه شدم که من در اشتباه هستم(البته سوال مهد کودک را هم به شک‌نگاه میکنم) اما در مورد این سوال و استدلال عجیب و غریب موسسات هر چند که در دورهای موسسات انها همین استدلال های خود را مطرح میکردند.اما با این وجود زمانی که این سوال را در ازمون دیدم باز بر نظرم استوار ایستادم و گزینه توهین را زدم.با توجه به اینکه حتی یک سوال میتواند چه سرنوشتی رقم بزند.به هر حال کلام زا خلاصه کنم.

    کل مواد مبحث قذف بر گرفته از تحریر الوسیله امام میباشد…و‌من با اشرافی که در این مورد داشتم گزینه توهین را زدم.و دیگر اینکه حتی یکی از مراجع بزرگ تقلید .من جمله ایت الله بهجت و….در این مورد اختلاف ندارند.حال سوالی که اینجا باقی میماند این است که ایا اساتید موسسات از نظر دانش علمی به ان حد رسیده اند که جواب سوال را اینگونه معرفی کنند؟ ان هم در بحث حدود که نظر شرعی ملاک است نه تفسیر تحت الفظی.

    این متن را اگر اقا امیر دیدند رجوع کنند به منابع معرفی شده.چون در تکست های قبلی عنوان دقیق منابع را ذکر نکرده بودمولی حالا که قرار است بالاخره کلید بیاید .منابع را دقیق معرفی کردم

    سپاس

     

  4. اونجوری که دادآفرین کف معدل زده من دیگه امیدی ندارم.برا بقیه دوستان آرزوی موفقیت دارم.بیشتر سوالای اختلافیم تو اصول فقه بود که واقعا نامردی سوال داداه بود.خیلی سخت بود

  5. یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون

    سوره صف ایه ۲

    بر گرفته از کانال تلگرام موسسه فاضل

    واقعا به جا و درست بود 

  6. سلام

    دوستان میتونید بهترین کتاب های تست برای ازمون وکالت رو که باهاش درصد بالایی زدید رو معرفی کنید

    خدا خیرتون بده

    ممنونم

    1. اجازه بدین نتیجه آزمون بیاد تا ببینیم چه درصدهایی زدیم، ولی من به نظر خودم مدنی ۸۸ زدم. نظم دکتر کاتوزیان و تست دکتر قربانی 

    2. دوست عزیز من هنوز نتیجه کارم معلوم نیست که بگویم کتاب ها و منابعم خوب بوده یا نه ولی اگه خدا خواست و به مطلوب رسیدم و مطیمن شدم کتاب ها امتحان خود را پس داده بهت قول میدهم در همین جا تمام تجربیاتم را بی کم و کاست در اختیارت قرار دهم فقط این را بگویم هرچند منبع و ابزار کار بسیار مهم است ولی در نهایت نوع خواندن حرف اول را می زند وگرنه اکثر تست ها در همه کتاب ها تکراری است البته کتاب هایی که پاسخنامه تشریحی دارند بسیار بهترند.

    3. سلام

      تو ازمون وکالت هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.من معدلم خوبه احتمال قبولیم۹۹ درصده فقط در کمک به شما دوست عزیز همین بس که هیچ کتابی جای کتابهای مرجع رو نمیگیره.مثلا عمرا اگه خود کتاب نظم بتونه جای کتابهای قواعد عمومی قراردادهای خود دکتر کاتوزیان رو بگیره.یا اینکه عمرا جزوه ای بتونه جای کتابهای اسکینی رو بگیره.در مورد جزا هم که میر محمد صادقی.به نظر من خوندن منبع اصلی رو از الان شروع کن.بعد یه چند تا کتاب تست و خلاصه پیدا کن

    4. سلام دوست عزیز بهترین منبع تست سوالات وکالت،ارشدوقضاوت سالهای قبل هس برخی دروس بویژه تجارت ودادرسی مدنی تاحد بالایی که سوالات تکراری میدن موثر هست

    5. باسلام دوست گرامی 

      کتب تستی که خواسته بودین 

      کیفری : مجموعه  آزمون های موسسه دادآفرین

      تجارت : فرحناکیان

      آ.د.م : کمالوند

      مدنی : جرعه نوش

    6. خانم زهرا من یه پست مفصّـــــــــــــــل توی همین صفحه نوشتم نمیدونم تأیید بشه یا نه اما توش خیلی چیزا واسه امثال شما نوشتم (در مورد منابع و شیوه مطالعه و …) منتظرم…

  7. سلام

    به نظر من سامانه تحمین رتبه هیچ کدوم از موسسات درست نیست.حتی معدلت رو درست نمیگن چون تو سوالات با هم اختلاف دارن.در ضمن رتبه بر اساس تراز اعمال میشه نه معدل.حالا هی بگید تخمین رتبه…تو یکی از همین تخمین رتبه ها من خودم پارسال با هشت شماره وارد شدم با هشت کد ملی و اسم فامیل الکی.این سامانه ها فقط برای جمع کردن شماره تلفن هستند.بعد بگید .واییییییی موسسه از کجا شماره من و داشت.خو از همین تخمین رتبه که شماره تلفن ازت میخاد.

    تبلیغاتی بیش نیست

    سپاس

    1. باور کن من تا حالا نه تو موسسه ای بودم نه تا حالا تو تخمین رتبه ای شرکت کرده بودم فقط خواجه حافظ شیراز تلفنم رو نداره !!!!

  8. سلام دوستان . داشتم قسمت معدل گیری فاضل رو بررسی می کردم .دیدم ۴۰ نفر تو خراسان شرکت کردن معدل میانگین شده بود حدودا ۶۱ .این طوری برداشت کردم ظاهرا کسایی که شرکت کردن افرادی هستند که امید به قبولی دارند. البته نمی توان با ۴۰ نفر کف قبولی رو مشخص کرد. ولی می توان کف قبولی رو در جامعه اماری کل فاضل که حدود ۲۲۰۰ نفر تا الان هستند رو از اون ۴۰ نفر وحدت ملاک گرفت و معدل میانگین در کشور ۵۳ بود البته منظورم این نیست که کف قبولی ۵۳ باشد بلکه منظورم این است که اگر میانگین ۵۳ و ۶۱ رو بگیریم به عدد ۵۷ می رسیم . حالا هر کی این معادلرو متوجه شد به منم بگه تا منم متوجه شوم. باور کنید فقط می خواستم اونایی رو که خیلی استرس دارن رو از این حال وهوا در بیارم. یه کم خنده رو لباشون بیاد . دوستتون دارم . از استرس خود بخواهید. از داشته هایتان کمال استفاده را نمایید عزیزانم.

  9. خانم زنده دل سلام

    یه سوال داشتم

    این تصویری که کنار هر پیام میاد نشان دهنده یک ip مشخص نیست

  10. من پارسال در تخمین رتبه چتر دانش شرکت کردم که رتبه ام رو نسبت به نمرات کسب شده مشابه پارسالی اش تخمین زد که ۱۴۳ می شم ولی شدم ۲۱۱ ..البته سیستم تخمین رتبه پارسال چتر دانش با سیستم امسال تفاوت داره امسال فقط رتبه ات رو از بین افرادی که در سیستم تخمین رتبه شرکت کردن اعلام می کنه مثلا من امسال در کانون زنجان از بین ۵۷ نفری که شرکت کردن نفر ۳۴ هستم ولی پارسال نمرات و درصدهات رو با درصدهای مشابه فردی که سال قبلش این درصدهارو کسب کرده بود اعلام می کرد مثلا تخمین میزد که با میانگین درصد ۵۰ داوطلب پارسالی چه رتبه ای رو کسب کرده واون رتبه رو هم واسه تو تخمین میزد که البته خیلی هم دقیق نبود چون که برای مثال ممکنه امسال در یه کانونی ۱۵۰۰ نفر شرکت کرده باشند ولی سال قبلیش ۵۰۰ نفر شرکت کرده بوده باشند 

  11. سلام  سامانه چتر دانش معتبر نیست  من پارسال اصفهان   تو سامانه  95 بودم  اما وقتی نتیجه اومد شدم ۱۷۰   اولا اینکه کلید چتر دانش اشکال داره   دوما اینکه  اونایی که درصدهای خوبی رو کسب کردن  ممکنه شرکت نکنند       بعدش پارسال باز یکی از دوستان باتوجه به چتر دانش  قبول نمیشد  اما وقتی نتیجه اومد رتبه ۳ کانون خودش شذ

  12. خسته شدیم از بس سنجش رفتیم و کلیدی نیامد

    کاش مسوولین محترم میدونستن که هر کلمه ای که میگن،هزاران جوان در خصوص همون یه کلمه برنامه ریزی کردند و لحظه شماری میکنن

    1. دوست گرامی ( ر) تازه فک می کنید کلید بیاد چی میشه . باز همه میایم تو سایت میگیم با کلید اصلی معدلم شده فلان قدر . به نظرتون تو فلان کانون قبول می شم یا نه . ؟ فقط خوبیش اینه یه کم بحث داغ میشه .

  13. سلام بچه ها.من تخمین رتبه دادآفرین شرکت کردم معدلم شد ۱۰.۵.خدایا یعنی درسته کلید دادآفرین؟با چه رویی به خانواده و دوستان بگم قبول نشدم؟بخدا هیچ امیدی برام نمونده باورم نمیشه اینجوری بشه.من همه چی خوندم.خدایا به فریاد برس

    1. دوست عزیز همین که میدونی تلاشتو کردی دیگه پیش خودت نباید شرمنده باشی.دوستات و خانوادتم با اینکه احترامشون واجبه ولی حق بازخواست تو رو ندارن.زندگی تو دست خودته و تنها کسی که حق تصمیم برا زندگیت داره خود تو هستی.

      شکست برای هر ادمی که امروز بهش موفق میگن وجود داشته.پس اینو اخر دنیا ندون.دوباره بلند شو رو پاهات وایسا و از نو تلاش کن.شاید دیر و زود بشه ولی حتما نتیجه تلاشاتو میگیری..موفق باشی دوست عزیز

    2. سلام.اول از همه توکلت به خدا باشه.دوما آنسان باید برای رسیدن به هدفش بجنگه سوماً اکثر کسانی که قبول شدند حداقل ۲-۳بار رد شدند ولی مایوس نشدند. من خودم دفعه ۳ قبول شدم.

    3. ایشالا که دادآفرین اشتباه کرده توکلت به خدا باشه تو تلاشت رو کردی لازم نیست به کسی جواب پس بدی تا نتایج صبور باش….

  14. قسمت آخر متن را بدین نحو اصلاح میکنم:

    دوستان عزیزم دیگرانی که در آزمون های قضاوت یا وکالت پذیرش شده اند از شما بالاتر نبوده اند و شما از آنها کمتر نبوده و نیستید و بزرگ فکر کنید .

    از خداوند بخواهید،زیاد و بزرگ بخواهید،زود هم بخواهید

  15. با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و بازدیدکنندگان عزیز و گرامی

    اینکه شما دوست عریضه نویس درآمد داشته اید و راضی بوده اید و از نظر عملی هم چیزهایی را آموخته اید بسیار خوب است اما لازم است چند نکته عرض شود:

    ۲.سوال پرسیدن چند نفر از کارمندان دادگستری یا حتی یک یه چند نفر از وکلا به منزله باسواد بودن شما نیست دوست عزیز .اکثر پرونده هایی که دیگر وکیل هم نمیتواند کاری برایش انجام دهد به خاطر کم سوادی عریضه نویسان یا به دلیل متوجه نبودن مصادیق توسط آنها است و کلا تا جائی که اداره معاضدت و وکلا وجود دارند رفتن نزد عریضه نویسان به خوص در مورد پرونده های مهم یا پرونده هایی که باید حل معما شود اشتباه محض بوده و ضربه نهایی را خود مراجعه کننده خواهد خورد.

    ۲.این که میفرمایند چند بار قوانین را خوانده ام این خیلی محل اعتنا نیست چرا که تمامی داوطلبین آزمون وکالت مجبورند برای پذیرش چندین بار آنهم با کیفیت تمامی قوانین و آراء وحدت رویه جدید و جزوات و کتب معتبر را مورد خوانش خود قرار دهند و چند بار خواندن قوانین لازمه زندگی حقوقی هر شخص حقوقی می باشد.

    ۳.قطعا کار عریضه نویسی مانع پذیرش شما در آزمون وکالت بوده خیلی به این کار افتخار نکنید .آزمون وکالت ۹۵ حداقل سال پنجم شرکت شما در این آزمون بوده با توجه به اینکه متولد ۶۷ هستید .

    ۶.توصیه میکنم به همه شرکت کنندگان عزیزی که قصد شرکت در آزمون وکالت را دارید که خود را کوچک نبینید و به قضاوت یا وکالت اندیشه کنید دیگرانی که قبول شده اند چیزی از شما کم نداشته اند.

    باتشکر کارآموز وکالت امین محمدی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا