اهمیت درج معدل صحیح برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

امکان لغو قبولی درصورت عدم صحت معدل اعلامی

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه اهمیت درج معدل صحیح برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را خاطرنشان شد.

به گزارش اختبار، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ قرار است روز جمعه ۴ اسفندماه در سراسر کشور برگزار شود. اطلاعیه جزییات دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ امروز منتشر شد.

در این اطلاعیه سازمان سنجش بر لزوم درج معدل صحیح داوطلبان تاکید و اعلام کرده که در سال‌های گذشته قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل حتی در حد چند صدم نمره لغو شده است.

میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ علاوه بر نمره آزمون، معدل نیز در گزینش نهایی موثر واقع شده است. گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

اهمیت درج معدل صحیح

سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ خواسته است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به توضیحات زیر بررسی و در صورت مشاهده مغایرت به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ روز دوشنبه ۳۰ بهمن منتشر می‌شود.

این سازمان اشاره کرده که در غیر این صورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچ گونه عذری در این مورد پذیرفته نیست. همچنین تاکید شده در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل حتی در حد چند صدم نمره نیز اقدام شده است.

برای اطلاع از شیوه و روش ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون کارشناسی ارشد کلیک کنید

بر این اساس؛

۱. فارغ التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون به عنوان دانش آموخته تلقی شده اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس کارشناسی شده اند باید معدل مندرج در مدرک لیسانس کارشناسی آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

۲. دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت نام برای شرکت در این آزمون تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷) همچنان دانشجو بوده اند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده اند لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

 ۳. از آنجائیکه ملاک گزینش نهایی برای آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد؛ میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ است لذا لازم است در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ لغایت (۱۴۰۲/۱۲/۰۴) نسبت به ویرایش معدل خود در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام نمایند.

تذکر مهم

دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد می بایست اصل فرم تکمیل شده معدل را فرم مندرج در انتهای این اطلاعیه پس از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تکمیل و فرم تکمیل شده را به تأیید دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند.

۴. داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع هستند میبایست معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد نمایند.

۵. داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده اما فاقد مدرک کاردانی هستند می‌بایست فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را وارد نمایند.

نکته مهم

با توجه به اینکه در صورت مغایرت معدل ثبت شده در فرم ثبت نام بعد از اعلام قبولی نهایی با معدل واقعی که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد منجر به لغو قبولی شما میشود ضرورت دارد نهایت دقت را در خصوص ثبت معدل واقعی خود به عمل آورید.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا