بابایی: قبول داریم که پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری نباید در مراحل علمی بعدی مردود شوند

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان ثبت گفت: در آزمون سردفتری کسی نباید مردود اعلام شود را نیز سازمان ثبت قبول دارد و افرادی که صلاحیت عمومی آن‌ها احراز می‌شود یعنی پیشینه کیفری ندارند و حسن شهرت دارند و نمره علمی را به دست آورده‌اند، اما در مراحل علمی دیگر امتیاز لازم را به دست نیاورده اند مردود اعلام نمی‌شوند.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، حسن بابایی در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان به همراه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان با رییس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان سیستان و بلوچستان دیدار کرد و به استماع درخواست‌ها و نظرات آنها پرداخت.

حسن بابایی در این دیدار اظهار کرد: در جلسه‌ای که با هیات مدیره کانون سردفتران استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد بحث سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان مطرح شد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کنار نمره علمی که سردفتر کسب می‌کند باید صلاحیت‌های مختلف را نیز احراز کند. طبق قانون دفاتر اسناد رسمی ۱۳۵۴ که تصویب شده است در کنار صلاحیت عمومی صلاحیت عملی نیز مطرح است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به حجم قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون سردفتری که قریب به ۹ هزارو ۵۰۰ نفر هستند به تمام استان‌ها بحث اختبار را برای اولین بار در کشور تفویض کرده‌ایم و معمولاً سه نفر از قضات دادگاه تجدید نظر استان‌ها به عنوان هیات اختبار در نظر گرفته می‌شوند تا اختبار را انجام دهند.

وی ادامه دارد: معمولا برخی از استان‌های پهناور، چون خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شیراز و… هیات‌های اختبار به سه هیات نیز رسیده است یعنی حداقل از ۹ قاضی استفاده کرده ایم که روند شناسایی به سرعت انجام شود تا افراد صالح را به عنوان سردفتر انتخاب کنیم.

بابایی بیان کرد: نکته مهم دیگری که توسط مجلس نیز مطرح شده این است که در آزمون سردفتری کسی نباید مردود اعلام شود را نیز سازمان ثبت قبول دارد و افرادی که صلاحیت عمومی آن‌ها احراز می‌شود یعنی پیشینه کیفری ندارند و حسن شهرت دارند و نمره علمی را به دست آورده‌اند، اما در مراحل علمی دیگر امتیاز لازم را به دست نیاورده اند مردود اعلام نمی‌شوند به آن‌ها فرصت داده می‌شود و دوره‌های کارآموزی برای آن‌ها تعریف می‌کنیم و براساس نمره‌ای که کسب کردن مدت کارآموزی برای آن‌ها تعریف می‌شود تا بعد از کارآموزی مجوز دفترخانه را برای آن‌ها صادر کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. برای اینجانب بعد از کلی سرگردانی و گرفتن مدرک icdl و گواهی عدم سوء پیشینه پیامک عدم صلاحیت اومده ازدواج پیگیر کنم که علت رد صلاحیت چی بوده؟

    1. یعنی قبل ازینکه پیامک تاییدیه بیاد این کارهارو انجام دادین؟
      برای سردفتری اول تاییدیه اومد بعد گفتن مدارک رو آماده کنید!

  2. سلام و خسته نباشید، اگر مددک تحصیلی شما کد صحت داشته باشد می توانید با وارد کردن آن در سامانه سجاد تائید تحصیلی بگیرد وگرنه باید حضوری به دانشگاه آزاد محل تحصیل مراجعه کنید و کد صحت بگیرد. داخل سامانه سجاد هم بروید چنین پیامی داخل سایت است(در صورتی که در مقاطع قبلی در دانشگاه آزاد، حوزه های علمیه یا وزارت بهداشت (دانشگاههای علوم پزشکی) تحصیل کرده اید، جهت دریافت تاییدیه تحصیلی خود به آن محل مراجعه نمایید و تصویر مدرک تحصیلی، شماره نامه یا کد پیگیری تاییدیه تحصیلی را در بخش مربوطه وارد
    کنید). دانشگاه غیرانتفاعی، پیام نور، علمی و کاربردی و دولتی خود سایت کد صحت و متعاقب آن تائید تحصیلی می دهد اما آزاد باید به دانشگاه محل تحصیل مراجعه کنید.

      1. سلام و خسته نباشید. سامانه ملی مجوزها برای بارگذاری مدارک باز هست. چند روز به خاطر دستور موقتی که سازمان ثبت اسناد و املاک از دیوان عدالت اداری گرفته بودند بسته بود اما بعدش باز شد. سامانه ملی مجوزها که تشریف ببرید ابتدا مدارکی که اونجا هست باید بصورت jpg بارگذاری کنید. البته بعد از تهیه مدارک به سامانه مراجعه کنید. یعنی اسکن عکس پرسنلی، گواهی تندرستی، گواهی تضمین ابواب جمعی،گواهی عدم اشتغال در نهادی دولتی تائیدیه تحصیلی و تائیدیه مدرک تحصیلی و مدرک تحصیلی که با آن توی ثبت نام اولیه ثبت نام کردید، تائید کارت پایان خدمت و خود کارت پایان خدمت، کد مالیاتی، گواهی عدم سوء پیشینه. بعد از اتمام ثبت نام در سامانه ملی مجوزها به شما کد پیگیری داده می شود و سپس به درگاه تخصصی ورود پیدا می کنید که همین مدارک به انضمام مدرک icdl در اونجا هم باید بارگذاری کنید. باید در پایان به شما سیستم پیام بده که اطلاعات شما در سامانه ثبت من دریافت شد. بعد از این پیام مدرکتون توسط سازمان ثبت اسناد و املاک چک می شود و باقی مراحل. متاسفانه سردرگمی عجیبی توسط مسولان سازمان ثبت اسناد و املاک برای قبول شدگان در این ۷ ماه بوده و هست. دیروز مثلا آقای خندانی به ملاقات یکی از مسولین قضایی رفته و باز هم مسئله صلاحیت های عمومی و نیاز سنجی و …مطرح شده است. این آقا یا آقای بابائی یا کشاورز هر چند وقت یکبار یک مسئله جدیدی برای قبول شدگان درست می کنند و در واقع تمام فکرشون اینه که قبول شدگان را رد یا کاملا نامید کنند و از اجرای قانون طرح تسهیل فرار کنند. بهتر بود این آقایان اگر حرفی یا انتقادی داشتند در همون زمان تصویب قانون طرح تسهیل از طریق قوه قضائیه به مجلس انتقال می دادند. نه الان که اینهم آدم سردرگم کردند و اینهم هزینه و وقت مردم تلف کردند. امیدوارم تکلیف قبول شدگان سردفتری سریعا مشخص بشه. موفق و بهروز باشید

  3. من مدرکمو سال ۹۷ گرفتم الان تو سایت کد رهگیری و ریز نمرات و… دیپلم. پیش دانشگاهی و… میخواد
    من کد رهگیری موندم.

    1. سلام و خسته نباشید. برای گرفتن کدرهگیری تائید تحصیلی به سامانه سجاد برید. اونجا براحتی میتونی کدرهگیری بگیرید. من که سال ۹۴ لیسانس گرفته ام براحتی کد رهگیری گرفتم. ضمنا توی سایت آخرین مدرکی که با آن ثبت نام کردید می خواند(لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری) نه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی که اصلا بدردشون نمی خوره.

      1. سلام تشکر
        من از طریق کافی نت پیگیر هستم و بهم گفت که اینارو میخواد.
        و کد رهگیری گفتن یک ماهی هست باید از طریق دانشگاه بگیریم.
        من ارشدم ۹۷ گرفتم

      2. سلام
        برای دریافت استعلام مدرک به estelam.msrt.ir مراجعه کنید.

        من هنوز معطل این تاییدیه هستم. قسمت انتهایی همین سامانه‌ی بالا، سامانه‌ی اصلاح اطلاعات سوابق تحصیلی هست، ولی دریغ از إعمال تغییرات…

        1. سلام و خسته نباشید، برای گرفتن تائیدیه تحصیلی به این سایت برید https://portal.saorg.ir.(فیلم آموزشی اخذ کد صحت در اینترنت هست) سایتی که شما لینک گذاشتید فقط کدپیگیری می دهد که مقصود مسئولین ثبتی نیست. بنده کد صحت مدارکم از این لینکی که توی پیام گذاشتم گرفتم و مدارکم هم بارگذاری کردم که البته تائید هم شده. متاسفانه عدم اطلاع رسانی مسئولین ثبتی در مورد نحوه بارگذاری مدارک برای قبول شدگان مشکلات فراوانی بوجود آورده. الان هم که مسئله ترازبندی ثبتی هر استان است که اونهم مبهمه که دقیقا ملاک این ترازبندی چیه. مثلا خود من ترازم درجه ۲ ثبتی استان شده (از مسئول ثبتی استان پرسیدم) اما می خواهم به شهر خودم که تراز درجه ۳ شده درخواست بدم یعنی بیام تراز پائین تر. البته در مرحله اختبار گویا می شود شهر مورد نظر را در فرمهای مربوط پر کرد ولی معلوم نیست آیا قبول می کنند یا خیر. امیدوارم قبول شدگان بتوانند در شهر خودشون دفتر اسناد رسمی دایر کنند. موفق و بهروز باشید

          1. سلام
            مدارک کجا بارگذاری کردید؟
            مگ سامانه صدورمجوزها بخاطر دستور موقت دیوان بسته نیس

    2. سلام و خسته نباشید، ارشدتون از دانشگاه دولتی گرفتید یا غیرانتفاعی یا پیام نور؟ ارشد اگر از دانشگاه غیرانتفاعی گرفته باشید معمولا خودشون از اطلاعاتتون بارگذاری کردند. همین طور دولتی و پیام نور. توی سامانه سجاد برید. قسمت دانش آموختگان و دریافت کد صحت براحتی می تونید کد ۲۰ رقمی صحت بگیرید. فقط دانشگاه آزاد هست که باید حضوری برید کد صحت بگیرید. کافی نت ها هم کار خاصی نمی کنند. فقط کار با کامپیوترشون یک کمی خوب هست اونهم بواسطه مقتضیا شغلیشون. فیلم گرفتن تائید تحصیلی یا همون کدصحت در اینترنت هست.

  4. سلام خداقوت
    کسی خبر داره تا کی وقت داریم مدارک بارگذاری کنیم؟
    گرفتن تاییدیه تحصیلی زمان بر هست مخصوصا برای ارشد.
    لطفا اگه اطلاع دارید بگید تشکر.

          1. مازندران هستم،به اداره کل استان مراجعه کردم گفتن اسامی رو سازمان ثبت کشور میفرسته برای استانها
            از دوستان تو سازمان پرسیدم گفتن بعضی استانها هنوز احراز صلاحیت ها کامل انجام نشده مثل تهران،مشهد،قم،مازندران

  5. سلام و خسته نباشید، دوستان آیا کسانی که نمرات آنها جز درجه ۲ استان خودشان بوده اما تمایل به رفتن به درجه پائین تر مثلا تراز سه یا چهار دارند (بدلیل محل سکونت و مسائل شخصی رفتن به محل قبولی برایشان مشکل است) ایا این امکان برای آنها وجود دارد که محل شهر را درخواست جابجایی به تراز پائین تر را بدهند یا خیر؟

    1. سلام
      برای ماهم نیومده از مازندران هستیم
      ،پرسوجو کردیم گفتن بعضی از استانها هنوز احراز صلاحیت ها کامل انجام نشده مثل تهران،مازندران،خراسان رضوی
      شما از کجا هستین

  6. یعنی اگه قبول نشدید صلاحیت نداشتید
    فقط به ما بگید کجا قبل از مصاحبه پذیرش و جذب از افراد گواهی سلامت و ضامن و تعهد میخوان؟؟؟؟

  7. اقای بابایی لطفا همه سوالات و کلیدهای ان را سازمان شما منتشر کند یا از سازمان سنجش سفارش نشر انها را بدهید به امام حسین من قبول میشوم اما درصدهای ان اشتباه زدند و اصلا کارنامه به ما ندادند
    من جوابهایم را دارم میخواهم جوابهای رسمی و سوالات را با جوابهایم مقایسه کنم
    سازمان سنجش مدتهاست که درصدهای یکسان برای ازمونها به من میدهد و اعتراض من هم جوابی نمی دهد
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا